Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Det er selvfølgelig de som sitter med aksjemajoriteten som bestemmer i Elabs, akkurat som i alle andre AS, og det må man som liten aksjonær bare ta til etterretning.

Men om noen har et godt forslag som faktisk er til beste for selskapet er det vel bare å ta kontakt, det hjelper i hvert fall ikke bare å klage her inne uten å gjøre noe mer.

Synd for de som ble med på transche 2. Ligger an til å gå i minus før man får begynt.

Er det for sent for dem å trekke seg? 14 dagers angrefrist?

Ingen angrefrist og de er forpliktet til å stille seg bak emisjonen på GF.

Kollade just med googles AI hva som skjer hvis man stemmer nei på GF og/eller ikke betalar før de aksjer som man tgenet seg før:

• Ikke helt bra. Man kan bli saksøkt før tap som selskapet, meglerhuset og 3e part får.
  • Det kan gå til inkasso. I førlengelsen at kemnaren helt enkelt driver inn pengene man sagt seg kjøpe aksjer før.

Så ikke noe spøk dette med emisjon. Litt jobbigt at tegne seg før en emi på 2:85 og kursen går langt under det før emi-dato… Men sånt er livet; Hart, men urettferdig.

Pengene går til en god sak…

2 Likes

Vært ute av Elabs etter større tapsrealisering sent i fjor. Men fristende – på papiret – å slenge inn en slant på disse nivåene.

Hva er triggerne fremover? Evt; preller alt fortsatt av …?

Jeg sliter med å se at noen andre OEM vil gå med HDP fra elabs når lenovo nå går vekk fra det i enterprise segmentet.

Edge og briller tar nok noen år før materialiserer seg.

Eneste positive jeg seg er aura samarbeidet med lenovo / intel. Om de ekspanderer bruken av tap to share og får inn flere produkter i dét samarbeidet, samt at vi ser bredere adopsjon så er det meget bra, men ser det ikke som spesielt sannsynlig.

Bull case er at intel gjør elabs funksjonalitet standard og anbefalt i ny generasjon chipper.

Jeg tror det er greit å se på dette som fullstendig reboot. Fordelen er at det finnes noe inntekter fra produkter som er i markedet, samt at det finnes en del cash på bok. Kursen nå reflekterer vel sånn omtrentlig, fingeren i været, hva man kan forvente av tidligere kjente inntekter - og eventuelle reelle triggere oppover vil være kontrakter / samarbeid som signeres på nye inntektsstrømmer / vertikaler.

Som et lite sidespor, så ser det ut til at Skorstad / Tigerstaden valgte en dobbel tilnærming til emisjonen - hvor han på ett AS kjøpte aksjene som han bare spyler tilbake i markedet, mens han på det andre AS’et kan se ut til å holde på greiene.

Hvorfor signere en multi year contract for commercial og en for consumer om de skal gå bort fra Elabs software i commercial?

Seamless er fortsatt på commercial. Og eg håper det er noen thinkpad modeller som fortsatt får ultrasonic hpd. Time will tell.

Takk! Jeg klarer heller ikke å se umiddelbar inntekt på de nye vertikalene. Har det vært NOE som helst indikasjoner det siste kvartalet om at andre PC-OEMs i det hele tatt kan lansere noe? Eller er det helt kaldt/uaktuelt?

Thanks.

Strengt tatt spennende ref. trigger i nye vertikaler! Selv om ikke pengene nødvendigvis renner inn på kort sikt i disse, så blir det spennende å se potensialet i de. Ble selv drittlei av smartphone og kun Lenovo. Pluss mye annet rusk.

Spørsmålet er vel også om de klarer å bygge opp noe investortillit.

1 Like

Ser nå at det bare var HDP vi diskuterte. La oss håpe at det ikke stemmer at de har valgt det bort til fordel for computer based, ref thinkpad.

Hvis dere zoomer litt ut så gikk Lenovo også «bort ifra» HPD på Thinkpad T14s etter å først ha hatt HPD fra Elliptic for noen år tilbake. Når man ser oppskaleringen i ettertid synes jeg denne oppfatningen og konklusjonen blir for enkel. Det er klart at fra Lenovo sitt hold er det ikke risikofritt å satse alt på en hest. At de ønsker å pushe Elabs sine løsninger på funksjonalitet, performance og pris er nok bare en selvfølge. De ruller ut gradvis, og ja, tidvis kunne det gått raskere. Utrullingen er kontrollert og stegvis, som gir mening etter mitt syn, selv om vi alle skulle ønske det gikk raskere.

2 Likes

Ja, Lenovo har i noen nyere T14-konfigurasjoner gått over til vision HPD…men vi kan vel ikke med det konkludere at Lenovo har gått bort fra Elliptic Labs og at Ultrasonic HPD er helt fjernet fra T14.
Eller tar jeg feil?

Litt usikker på hva du la i forrige post. Mitt poeng var vel bare at det har skjedd tidligere at en generasjon har hatt elabs for så å få computer vision, for så å gå til en kombinasjon. Det er nok bare å forvente dette fremover også.

Tipper vi får bekreftelse på mobil lanseringer snart, her er gode “kandidater” med Elabs SW:

Infinix: Note 60, Note 60 Pro
Tecno: Camon 50 Pro, Camon 50 Ultra (Går utifra 4G versjon av 50 pro som er bekreftet av Elabs)
Vivo: V70 FE, IQ00 Z11x, X300 FE(Ikkje launched enda, så blir nok ikkje bekreftet av Elabs i Mars)
Honor: 600 Lite

Så heile sju til som kan bli bekreftet denne mnd.
Det er og andre modeller, men historisk uten Elabs SW.

Edit: Det er berre Honor og xiaomi som skiller mellom proximity og virtual proximity i specs. 600 Lite er bekreftet med ultrasonic virtual proximity

4 Likes

Elabs tar av på børsen. Noe som er i bevegelse?

Noe må vare på gang. Det er vanlig med oppganger føre positive nyheter.