Har Trump ilagt ELABS en helt egen straffetoll?
Har ingenting med Elabs å gjøre, men sikkert fond eller lignende som selger ut pga risiko mhp aksjer. Noe jeg syntes er rart, markedet har jo visst om dette lenge. Nå blir det ihvertfall billigere å kjøpe Elabs sine SW, kronen synker.
Hvor lager lenovo sine pcer? Kina? Blir de ikke påvirket da?
Nei - har ikke noe med Elabs å gjøre. Men synes det er merkelig at Elabs blir betydelig mer straffet enn selskaper som virkelig vil bli rammet av et potensielt handelskrig med USA…. er vel som noen har sagt på dette forum. Elabs er en aksje som tar hissen ned - og trappene opp……
Elabs er et lett offer…inntil vi får tallene
De har i likhet med andre PC produsenter produksjon en rekke ulike steder - Kina, Mexico. Brasil, India, Japan, Ungarn og USA. Kontorene deres i North Carolina er et av de to globale hovedkvarterene deres. Ser derfor ingen grunn til at Lenovo skal rammes hardere enn resten av PC produsentene - de har jo hatt god tid til å forberede seg på dette
Problemet er vel heller at en handelskrig skaper usikkerhet som gjør at investeringsbeslutninger blir forsinket, fokus på kostnader, fordyrer produktene og generelt en “risk-off” for investorer. NOD er jo ned 5,5 % så at ett mindre selskap som ELABS da faller 6 - 7 % er vel ikke så merkverdig? Hvem vet om cash er så dumt fremover.
Ellers så var vel også dagens oppsummering av smarttelefon lisenser litt under forventning?
Kursen har stort sett falt på bakgrunn av børsmeldinger om flere telefoner, så at det eksisterte så mye som én forventning her har jeg litt vanskelig for å tro.
Nei dette var helt kjent i markedet. De sender ut nyhetsmeldinger for hver mobillansering fortsatt, bare ikke børsmeldinger.
Liten omsetning og usikker aksje fører til store svingninger. Trump sin handelskrig er helt hjernedød. Rart at ingen klarer å banke litt vett inn i skolten hans. Sånn blir det når mer enn halvparten av folket i USA ikke skjønner en dritt.
Dette har. Insett mange ganger tidligere. Ingen nytt. Aksjene som dumpes ut klarer ikke å absorberes uten at kursen faller betydelig.
Hvorfor skal noen kjøpe når det ikke er nyheter, eller et stort lys i enden av tunnelen på kort sikt? Jeg er bull på Elabs, men samtidig begynner jeg å få sunn skepsis.
Jo lengere tid det går før neste OEM, jo mere skeptisk blir jeg. Er Seamless såpass middelmådig at ingen andre er interessert og velger løsningen?
Må ærlig si at første gang jeg hørte om seamless og snakket med Lars ble jeg skikkelig bull og tenkte «dette klarer ingen seg uten». Så feil kan man ta…
De har nettopp utvidet med verdens største produsent, som også fronter det som en Hero Feature. Kanskje du ikke har tatt så feil som du tror på en rød børsdag.
Helt klar over at de har utvidet.
Men jeg vil ha sinnsykt motlys i tunnelen. Ikke en glødepære
Nye kontrakter i PC segmentet tar 12-18 mnd å forhandle iflg selskapet. Men ja, enig i at det trekker ut i tid
Positiv Q4 og 2024 sammen med expansion contract fra ny OEM nå, da takker vi for oss på disse nivåene her kan skje ‘any day’. La oss håpe any day er snart
Vil ikke betegne Lenovo – som har det som en hero feature – som et middelmådig selskap. Ergo er nok produktet også rimelig greit.
Krysser fingrene for at det IKKE kommer en ny PC-OEM midt oppi toll-tull. Nyheten kan lett drukne og prelle av.
Jeg sier IKKE at det er et middelmådig produkt. Tvert imot, personlig. Men resten av PC markedet ser det kansje ikke på samme måte? Elabs har vel vært ute hos de største OEM og solgt dette inn for lenge siden. Vi har jo kjent til seamless en stund…
I går ble det nevnt at det var naturlig at Elabs havnet i rødt. Siden også NOD gjorde det.
I dag skulle vi da kansje vært i grønt? Neida… NOD er i grønt…