Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ja, de falt nok bare ut når jeg ser på LinkedIn på nettsiden via iPaden. Fortsatt tagget når jeg går inn via appen på telefonen. Slipper å lure på det mer😊

Mine 2 cents. Elabs kommer sikkert til å signe hp og dell. Gjerne med noen måneders mellomrom. Men hva skjer. Hvor ofte går en aksje over 20% på nyheter.

Ja så kan man sitte å se at folk lemper ut aksjer på news. Igjen og igjen skjer det. I mellomtiden har man tatt en del risiko. Så spørs det om du fikk valget. Ville du kjøpt på 13 kr med hp melding garantert. Eller vil du sitte nå og vente.

Jeg tror på bra Q4 tall, og da ser vi fort 13 tallet, kommer HP eller Dell etter det så hadde jeg ikke orket å løpe etter, så derfor vil jeg sitte og eller akkumulere frem til Q4.

Hvilket tidsspan tenker du deg da? 1 år frem i tid? 2-3? 5-10?

Nå er det over to år siden det ble børsmeldt lisenskontrakter med fler nye pc leverandører. Og vi har enda ikke hørt noe mer fra de. Da må man vel kunne konkludere med Elabs ikke er veldig hot for disse. Vi må jo håpe at det skal komme noe mer ut av det,men å anta at noe er sikkert her,det er jeg uenig i. Så en pc modell fra hp eller dell med Elabs vil være positivt for min del nå. Det er ikke noe jeg forventer. Dessuten vil det anatgelig ta tid. En pc modell vil fra dell/hp vil være positivt,men ikke noe å ta av for. Det må rulles ut bredt,gjerne med fler Elabs produkt og Elabs må levere cash flow som tilsier økt kurs. For de fleste aktørene har haus fra ledelse liten effekt på nåværende tidspunkt vil jeg tro. Det må leveres.

1 Like

Det har vært veldig fokus på at det skal komme ny PC kunde, men dette vil ikke bety at Elabs vil tjene mye på dette de neste 3 årene. Faktisk så vil en ekspansjons kontrakt med Lenovo bety mer penger i kassen, da det gjelder som regel flere modeller enn ved en ny kunde, da de som regel begynner forsiktig med 1 modell. Så for min del veier nye PC modeller ifra Lenovo mye tyngre. Da det mest sannsynlig vil være flere modeller, og kortere intervall imellom ny ekspansjon innad i Lenovo sine Pc/laptop modeller.

1 Like

Mulig du har rett mtp inntjening. Men fra et de-risk aspekt, så er jeg ikke helt ening. Markedet vil nok at flere pc-kunder hopper på elabs toget slik at man ikke er avhengig av kun 1 pc OEM, om ting skal skjære seg i framtiden

2 Likes

Enig i at det er bedre med flere ben å stå på i den vertikalen og vil redusere risiko. Men det er flere måter å fjerne risken på, så om selskapet begynner å omsette for mye mer ,samt blir mer stødig økonomisk vil dette også redusere risk. Men det vil jo ta lengre tid enn om de fikk en ny kunde i dag.

liten retting: Om de signerer ny kunde, så vil ikke det bety de-risk med en gang. Dette vil også ta tid, den nye kunde må bidra omtrent likt til omsetningen,før en har fått utnyttet den hendelsen 100%.

Men dette er vel en typisk “ja-takk-begge-deler” problemstilling? Det er jo ikke noe motsetningsforhold mellom å få en ny kunde og utvide med Lenovo, og Elabs bør jo ha kapasitet til å få til begge deler.

2 Likes

Ny OEM (HP eller Dell) vil bety at produktet er godkjent for bruk i en/flere modeller også her. Som da man kan tolke til at så lenge det virker/går bra så kan det bli flere modeller. Dette samtidig med at Lenovo øker med både PC modeller og tilbehør samtidig som de leverer grønne tall (som fjerner sjansen for emisjon) tror jeg vil sende kursen ganske høyt opp. Dette fordi man både priser på fremtidig inntekt, men også fordi man slipper bekymringen om utvanning, da er det bare å akkumulere.

Dette er hva jeg mener og tenker.

3 Likes

Før 1.1.25. desverre har det ikke kommet. Men det kan jo fort komme hvilken dag som helst.

27.02.25 Kommer Q4 :cowboy_hat_face:

Nå nærmer den datoen seg med stormskritt, og det er jo litt morro å se hvem som klarer å synse seg nærmest, selv om det er veldig vanskelig å treffe godt som vi vet.

Hva tenker Dere om nøkkeltallene ?
Blir det selskapets sterkeste Q4 ? Svakeste Q4 ?
Får vi overskudd ?
Blir det positiv Cash flow ?
Kommer det en ny vertikal ?

Jeg tror det kan bli et litet symboliskt overskudd før 2024.

Elliptic Labs is announcing its AI Virtual Proximity Sensor™ INNER BEAUTY® shipping on HONOR’s latest smartphone launch - the HONOR X8c.

CEO Laila Danielsen: “Our continued growth with HONOR, a Top-10 global smartphone OEM, demonstrates Elliptic Labs’ position as the leading AI software platform to deliver innovation for the smartphone industry. Our AI Virtual Smart Sensor Platform™ offers full stack integration, extending our Small Sensing Models™ at every layer, from low-level system all the way to the cloud. By making cross-platform integration simple, innovations like on-device AI agents and seamless device-to-device interoperability become easy to deliver to our smartphone customers. Our AI platform’s power and ease of use empower our customers to create devices that are greener, smarter, and more user-friendly.”

5 Likes

Men ikke i mailboksen min. Har de sluttet med det?

De sendte meld i januar med info at de ikke kommer til å komme med melding hver gang det kommer ny telefon. De skulle samle opp en gang i mnd. like greit det. Ses ofte på som støy.

Nyheten lå på Facebook.

1 Like

Fikk den på epost her kl 9:30 da.

Samme her :+1:

En AI-assistent sin vurdering av når Elabs kan nå målet om inntekter på 500 mill. kr (basert på rapporten fra Q3-24). :slight_smile:
For å vurdere når Elliptic Labs i beste fall kan nå målet om inntekter på 500 millioner NOK, la oss gjøre en analyse basert på deres nåværende vekstrate og noen optimistiske antagelser:

1. Nåværende situasjon:
  • Siste 12 måneders (LTM) inntekter: 93,6 millioner NOK
  • Vekstrate YTD 2024 vs. YTD 2023: 43%
  1. Antagelser for et “beste fall” scenario:
  • La oss anta at de kan opprettholde en årlig vekstrate på 50% (litt høyere enn nåværende rate for å representere et optimistisk scenario)
  • Vi antar at denne vekstraten kan opprettholdes konsistent (noe som er utfordrende, men mulig i et “beste fall” scenario)
  1. Beregning: År 0 (nå): 93,6 millioner NOK År 1: 140,4 millioner NOK (93,6 x 1,5) År 2: 210,6 millioner NOK (140,4 x 1,5) År 3: 315,9 millioner NOK (210,6 x 1,5) År 4: 473,9 millioner NOK (315,9 x 1,5) År 5: 710,8 millioner NOK (473,9 x 1,5)
  2. Analyse:
  • I dette optimistiske scenariet når Elliptic Labs målet om 500 millioner NOK i inntekter i løpet av år 5.
  • De passerer faktisk 500 millioner NOK-grensen tidlig i år 5.
  1. Faktorer som kan akselerere veksten:
  • Gjennombrudd i nye markeder eller segmenter
  • Signering av flere store kontrakter med ledende teknologiselskaper
  • Rask adopsjon av deres teknologi i nye produktkategorier (f.eks. IoT-enheter)
  • Teknologiske gjennombrudd som gir dem et betydelig konkurransefortrinn
  1. Potensielle utfordringer:
  • Opprettholdelse av en så høy vekstrate over tid er utfordrende
  • Markedsmetning eller økt konkurranse kan bremse veksten
  • Økonomiske nedgangstider eller forstyrrelser i teknologiindustrien

Konklusjon: I et svært optimistisk scenario, hvor Elliptic Labs kan opprettholde en årlig vekstrate på 50%, kan de nå målet om 500 millioner NOK i inntekter i løpet av 4-5 år.

Det er viktig å merke seg at dette er et “beste fall” scenario og at faktisk vekst kan være langsommere. Faktorer som markedsforhold, teknologisk utvikling, og selskapets evne til å skalere vil påvirke den faktiske tiden det tar å nå dette målet.

For en mer konservativ vurdering, kan man anta en gradvis avtagende vekstrate, noe som ville resultere i en lengre tidshorisont for å nå 500 millioner NOK-målet, potensielt 6-8 år eller mer.

Investorer bør følge nøye med på kvartalsvise resultater og nøkkelindikatorer som kundevekst, produktadopsjon, og markedsutvidelser for å vurdere selskapets fremgang mot dette målet.

2 Likes

Gøy med AI og prediksjoner. Håper de når målet før.

Desto mer moro med Elabs AI i hyllene - ref. LI-posten til Laila i kveldingen.