Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Kilde på hva? Jeg registrer at kursen falt mye på lite volum samme dag som «AI-krakket» og antar derfor at det er småsparere som står bak. På ShareVille var det en som forventet «ATL». Det er så klart bare tøv, men slik er det når nevrotisk småfisk har hånden på rattet.

Ok. Såg ut som påstand slengt ut før eg las dagens nyhende.

ELABS sin teknologi er jo rettet mot brukervennlighet og kommunikasjon, så jeg ville jo nesten heller tenke at det er ett pluss om AI kommer til enda flere høyytelse PC’er. Og at vi får en stor runde med oppgraderinger av PC og mobil.
Men aksjemarkedet blir jo også risk-off på dager som dette, så ikke så overrasket.

Enig. For ett selskap som elabs er dette bare positivt. Følger bare markedet ned, ikke opp :joy: men med gode tall i q4 begynner brikkene å komme på plass

Dette Kina-greiene har jeg ingen tro på. Kaller det open source og lager et narrativ at det er å bare “installere en .exe-fil” å tute å kjøre. Ubrukelig uten massiv high end serverpark. Var bare det jeg forsøkte å illustrere. Brottsjøer som dette får vi bare stå av. Er selv aksjonær.

3 Likes

Hvordan skal dette tolkes tro? At HP og Dell er tagget er jo hvertfall positivt

5 Likes

Tør ikke spekulere, men hun skriver «new customers!» hva nå det betyr.

1 Like

Trenger ikke å lese mellom linjene, kan bare lese linjen, så vet vi hva det betyr.

Av de 22 brandsene hun valgte å ramse opp, så er 18 av de kommunisert som kunder eller partnere tidligere – enten via pressemeldinger, presentasjoner eller promotert på forsiden til Elliptic Labs.

Da gjenstår fire OEMs som ikke er kommunisert:

• HP
  • Dell
  • TCL
  • Logitech

PS. Så sant ikke jeg har gått glipp av noe i min søken …

1 Like

HP og Dell har de nok hatt en dialog med over lengre tid. Så de er vel «rett rundt hjørnet»?

TCL er vel TV produsent? De har vel hatt smart tv samarbeid som ble lagt på is?

Logitech , seamless samarbeid?

Blir et bra år for elabs aksjonærer dette :money_mouth_face:

HP og Dell: Ja, det er nok ingen tvil om at de har hatt en eller annen form for dialog. Men det drar jo latterlig langt ut i tid.

TCL: Har masse produkter. Innen Smartphone har de Blackberry og Alcatel. Kan være en smartphone-kontrakt som ikke er offentliggjort navn på. Her er det vel en el. to (?) som vi ikke har helt call på …

Logitech: Spennende mht. mus, tastatur ++

En ting er iallfall sikkert, det er ikke tilfeldig at de ble tagget!

Samtlige har et eller annet form for samarbeid med Elabs.

Vel, så mye mas og spørsmål det har vært om ytterligere PC-OEMs fra investorer de siste 4-8 kvartalspresentasjonene, så ville det (i mine øyne) vært veldig tåpelig å tagge disse slik – hvis det ikke kommer noe mer. Da bør de i så fall jobbe med hvordan de kommuniserer.

hvis vi legger til grunn at denne taggingen angir hp og dell som kommende annonseringer, gjenstår 1 av de 4 nevnte kundene.

Jeg lurer på følgende: hvis den 4. velger å avslutte samarbeidet, må da elabs børsmelde dette på lik linje med inngåelse av samarbeidet? Her kan det jo bare være at implementering drar ut i tid og at den 4. også kommer, men lurer altså på hvilken plikt elabs har hvis et børsmeldt samarbeid faller i fisk…

Hva slags meningsløst stunt var dette? Skulle hun liksom prøve å kapitalisere på den siste hypen innen KI ved å late som de har noe med dem å gjøre?

1 Like

Du mestrer ikke engelsk?

Husk at CEO har en amerikansk selvsikkerhet (på godt og vondt) Så det at hun tagger hp og Dell trenger ikke å bety at vi er noe nærmere der. Men jeg håper virkelig at vi snart får noen børsmeldinger som inkluderer disse to! Produktet er klart!

1 Like

Det kan se ut som om HP og Dell taggen er fjernet fra posten. Hva enn det måtte bety.

1 Like

Både HP og Dell er fortsatt tagget :smiley: