Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Hvis vi sammenligner med januar 2024, har de så langt i 2025 3 børsmeldinger (da ser jeg bort i fra streamlining av hvordan de rapporterer smarphones). I januar 2024 hadde de en børsmelding h is man ser bortifra smartphones. Grunnen til at jeg ikke sammenligner dem er at de vil listet i en melding i starten av februar.

Det vil nok føles litt stillere når telefoner ikke kommer poppene annenhver dag.

2 Likes

Denne ser ut til å bli levert med Elabs HPD:

https://psref.lenovo.com/Product/Yoga_Slim_7_14ILL10?tab=spec

Other Security

• IR camera for Windows® Hello (facial recognition)
  • E-shutter
  • Ultrasonic Human Presence Detection

Er litt usikker på hvilken modell det egentlig som ligger bak, men mistenker at det er Lenovo Slim 7i Aura Edition (14" Intel) som er en Gen 10 modell. (Yoga_Slim_7_14ILL10)
Er ingen ref. i spec arket til Aura edition, men kan ikke skjønne hva annet det skal være.

I så fall leveres også denne med 2x sensorer fra Elabs.

2 Likes

Det leveres både en aura versjon og en ikke aura versjon av slim 7i gen 10. Fascinerende nok så gikk jeg inn på samme ref manuelt og der sto det ikke hpd, men når jeg fulgte lenken din står det oppført. Kan ha med at jeg ikke bor i Norge.

Da har nok kontrakten på alle de 6- seamless modellene kommet.

Slim 7i aura Gen 9 og 10

X9 14 og 15

X1 Carbon aura gen 13

Lenovo Yoga slim 9i 2-in-1 gen 10 aura.

Interessant om det er HPD i 7i gen 10 aura og ikke aura versjon .

Deilig å se se Håkon Sæter på kjøpssiden. Får håpe han ikke kun skal ha en lyttepost.

2 Likes

Bjellesau?

En av mange

Ikke så mange bjellesauer i Elabs. Har Vinterstua også i Elabs…

Vinterstua er vel ikke det vi i aksjemarkedet kaller en bjellesau. En bjellesau er en som markedet følger etter, uansett hvilken aksje bjellesauen kjøper.

Han tenderer til en Bjellesau, men dog ikke en av de mest kjente. Han tjener helt rått med penger på sine investeringer. Skjønner nesten ikke at det går ann.

Har han noe sivilt jobb på siden om?

Gulrotbonde :carrot:
Men det har vel nesten blitt en bigeskjeft…
Kjenner han ikke, men lest om han i media.

Bonde? Da har han godt om penger. Jeg bor på landet, fullt med bønder rundt om. Sitter til haken i penger allihop…

Er nok av bønder som sårt kan trenge suksess på børs.

Hyggelig stigning på aksjen i dag. Kan fort være nyheter rett rundt hjørnet.

I så fall ville det være en indikasjon på innsideinfo?
Generelt ser jeg at de svake dagene har lavt volum og de sterke dagene har noe høyere volum (dog lavt, men over 100k aksjer). Indikerer få selgere for tiden…dessverre vil jeg ikke ta det til inntekt for å erklære en “trend” eller at nedsiden er minimal…så fort en aktør skal ut med 1 mill aksjer eller så på noen få dager uten åpenbar årsak, gruses aksjen og trenger ofte noen uker på å komme tilbake. Vi er ennå ikke helt tilbake på 11.6 siden siste “grusing” for en drøy uke siden… inntil det slippes reelle nyheter (fra selskapet eller “oppgravd” info) blir alt av kursutvikling å tilskrive aksjeflyten, som er tynn og volatil.

3 Likes

Ja nå tror jeg det som kan hjelpe å boosta aksjen er et solid Q4, eller annonsering av signerte modeller med en ny laptop oem. (som de nærmeste mulige triggerne)

160k aksjer for å få den fra 11 til 11,4. 12k aksjer fra 11,4 til 11😢

Vakkert at småsparere dumper ELABS på eventuell NVIDIA-konkurranse / overprising. Særlig når ELABS ikke har fått være med én promille opp av de ørten hundre prosentene av AI-bølgen.

Kvar fann du dette? Eller er det fri fantasi? Alltid ok med kjelder, så slepp ein lure.

Denne nye R1 modellen til Kina som skal konkurrere mot OpenAI er helt gratis. Man kan laste ned hele greia fra nettet og kjøre på sin egen PC. Eneste problemet er at man må ha en GPU med 600GB eller noe minne.

Sikkert ikke noe stress hvis noen ordner hardware. Hvis du skal ha 600GB VRAM så må du ha 8 sånne H100 chiper fra Nvidia som tar ca 80GB hver. Og de koster ca 400.000kr per stykk. Så da koster det ca 3mill per server. Også trenger man kanskje 10.000 sånne servere for å få gjort den treningen.

GL HF

1 Like