De besitter nok meget verdifull kompetanse. Må bare klare å utbytte det riktig
Dersom Elabs klarer rulle ut bredere med Lenovo og inngå dypere samarbeid med Intel vil jeg tro reprising tilbake til gamle nivåer.
Hvilken nye kontraker får vi innen utgangen av 2027 (når kassa poteniselt er tom igjen)
Har lagt inn det eg veit av mulighetere, kan vere meir.
Trur vi må ha minimum 2 nye kontrakter av alternativa for at ellipitic skal overleve inn i 2028 uten emisjon/lån.
- Ny Mobil kunde
- Ny PC kunde
- Edge AI platform
- XR briller (Gesture)
- Smart TV(Human counter)
- Fall deteksjon
- Annnet
0 stemmegivere
Hvor langt ned må vi før Lenovo sluker hele eller deler av selskapet?
Jeg tror det kommer en ny vertikal til høsten. Spekulasjon fra min side, men baserer det på hva Sandstad sa under forrige Q pres om ting under arbeid og et intervju som dukket opp på LinkedIn for et par dager siden.
Regner med det er denne du tenker på. Han avslutter med at om noen måneder vil det være even more new stuff to see.
Ifølge Q1 har elliptic ambisjoner om ein poc edge ai platform kontrakt til høsten. Ny vertikal må nok til for å snu skuta og unngå ny emisjon. Det er vel dette som er «adjecent partners» som Sandstad nemner i LinkedIn filmen. Det store med Edge ai platform er at det ikkje begrenser elliptic til ultralyd, som er nesten all kompetansen deira.
Så er det to andre satsing områder. Smart briller og tv. Gesture controllen til elliptic virker simpel og billig, med kun tydelig swipe og tap. Mulig det aldri blir noko av. Håpet er der.
Smart tv og people counting har eg litt trua på. Jo fleire som ser jo meir får dei som viser annonser betalt. Trur ikkje vi ser noko av dette før neste år.
Basert på pollen eg lagde tidligere er det berre 1 annen enn meg som har trua på Edge ai platform. Det overrasker meg litt. Mitt håp er to nye vertikaler innen juli 2027.
Har du noe mer innsikt i kommende lanseringer for mobil og laptop?
Har kun to mobiler som kan vere elliptic software på for juli hittil. Lenger fram har eg ikkje kontroll.
- xiaomi Redmi note 17 og 17 pro (china versjon)
Eg har prøvd å estimere lanseringer pr mnd før elliptic kjem med oppdatering, men feilmarginen min er ganske høg.
Har ingen laptoper på lista. Er ikkje sikkert vi ser fleire lanseringer før ces i januar 2027. Har ikkje kontroll på normale yoga og ideapad lanseringer i H2 for Lenovo.
Edit: ser no at to Tecno mobiler på lista som vart annonsert i juni, ikkje vart lansert før i juli. Så lov å håpe at elliptic ikkje hadde lov å informere om desse i forrige oppdatering. Men er ikkje positiv
Er vel snart på tide vi kommer i noe tilbehør?
Takk for research uansett!