Hei.
Noken som har fulgt med eller lest seg opp på “Listen2Future”? Eg såg det for første gang i dag, Elliptic la det ut på linkedin i går.
Ser ut som eit stort potensial for Elliptic på det lille eg har lest.
Hei.
Noken som har fulgt med eller lest seg opp på “Listen2Future”? Eg såg det for første gang i dag, Elliptic la det ut på linkedin i går.
Ser ut som eit stort potensial for Elliptic på det lille eg har lest.
Det ER altså så mye greier i dette selskapet.
“Hei, ledende ansatte med opsjoner. Vi i styret synes det er trist at dere har opsjoner med strike på langt over 10. Hva sier dere til å bytte to opsjoner på eksempelvis 10 kr mot å få én på 3,2?”
EDIT: Det var faktisk langt verre enn strike på 10, ref. vedlagte skjermdump. Hadde man hatt en viss aksjonær-respekt, ville disse bytte-opsjonene i det minste hatt en strike på 6,4 - slik at det lå en forventning om en viss innsats, så kunne det vært en balansert løsning.
I stedet fremstår dette bare som fortsettelsen på Danielsen-veldet, der hensikten med selskapet var å gjøre ledelsen rikere - ikke aksjonærene.
(Strike lengst til høyre)
NY EDIT:
Om vi tar eksempelet med Daly, så ville han under de eksisterende opsjonene kunne kjøpt 885’ aksjer til 15 172 500 kr. Om vi gjør det til en 2/1, ville han altså måttet betale 7 586 250 for 442 500 aksjer (som tilsvarer bytteopsjonstallet hans).
Men - nå kan han altså kjøpe 442 500 aksjer @ 3,2 for 1 416 000 kr.
Selv utvanning hensyntatt, så er det altså en ekstrem rabatt fra 7,5 mill til 1,4 mill.
Og så kan man jo argumentere for at dersom salgssjefen hadde gjort en bedre jobb med å selge, så ville det ikke vært behov for en utvanning, heller. Med andre ord, dette er faktisk fullstendig klovnete. Skulle tro ledelse og styre antar at aksjonærene ikke kan regne.*
*Håper egentlig jeg faktisk har regnet feil her, sånn at det ikke er like ille som det ser ut til.
Då har eg lest meg meir opp. Det var mange sider å gå gjennom, der og ein del er for teknisk for meg.
Elliptic sin del av Listen2Future er use case 8. Som er fleire sensorer(mikrofon og høgtalere) som er fastmontert i sjukeheim, sjukehus eller liknende for å detektere fall. Eit annet selskap utvikler HW basert på input fra Elliptic, i ein konklusjon måtte dette forbetres for videre testing.
Elliptic har patentert løsningen. og det er direkte kontakt med kunder. Det krever ny HW med meir testing før dette er eit ferdig produkt.
https://www.listen2future.eu/outcome/scientific-impact/other
relevante artikler: D6.3, D6.4, D6.5, D5,7
Edit: missklikk så publiserte før eg var ferdig
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Hva blir dette, iterasjon 3.0 av aksje
?
Hvordan vil dette se ut i regnskapet ? Dette er jo en kostnad som må tas differansen imellom de gamle og de nye ?
Styreleder har altså godkjent dette… Som sagt, han er en rev
Er vel samme strategi ho hadde med Elliptic aksjonerer.(Fra 30 sek i video)
Er vel fort hennes mantra i flere sammenhenger det der ja🤣
Hjelpe og trøste - skulle tro det var en KI-generert sak - frykter at det er ekte??? Eller???
Neida. Hele podcasten finner du her.
PS: Nesten kjappere å søke på nettet enn å taste inn alle disse spørsmålstegnene, Barca.
Jeg har kvoten min overfylt av den dama så 15-sekundersklippet holder lenge. Frekkere enn flatlusa.
Humoren er at når hovedbudskapet hennes i kortvesjonen er speed-to-market, så fremstår hun mildt sakt så akterutseilt at hun tror hun faktisk leder, med tanke på at etter hennes 12 år i selskapet, er det fremdeles ikke cash positive.
Det som er viktig er at hun ble cash positive 
Hele elliptic Labs var en dyr lærdom, men det var fryktelig mange røde flagg og mange av de ble nevnt av barca og da var kursen 400 % høyere (!).
Jeg føler virkelig vi ikke kan klage. Infoen var der. For min del syntes jeg Danielsen aldri fremstod særlig smart der hun stotra seg igjennom kvartalspresentasjone. Tenkte for meg selv, hvordan i alle dager klarer hun å kommunisere med ceo i selskaper. Men tapt er tapt så er bare å move on…kommer alltid nye muligheter om man er villig til å åpne øynene
Hun er frekkere enn flatlusa. Godt vi ble kvitt henne, får inderlig håpe at hun holder seg unna Norge.
Ikke direkte relatert, men baserer seg på lignende metoder som Elabs bruker/har brukt til presence