Ikke mat trollet. La det passere.
Ydmykt.
Når selskapet fortsatt har til gode å gå i pluss, kan man godt vente litt med ydmykdelen…
Søvndyssig periode vi er inne i. Mørkt og kaldt ute, men det går mot lysere tider.
Håper i så måte atr det gjør det med Elabs også.
Neste event er MWC 2025 fra 3.-6.mars
På samme event i fjor så lanserte Lenovo sine ThinkPads og Thinkbooks, så noe kommer det vel ut av årets også.
27 feb kan ikke komme fort nok…
Kommer nye yoga pro i9 Aura, så mulig elabs er med der
Takk for deling.
Hadde håpet på flere Aura modeller da disse potensielt kan bli levert med 2-3 smartsensorer (HPD, Tap og Connect) Men potensialet i listen ligger vel fint på 9x HPD + 1x HPD + Tap, så får vi se om MWC blir event’et for “Connect”
Inntil det motsatte er bevist, tar jeg høyde for at Elabs er inne i alle Aura med minimum “Tap”
Vil også anta at de er med på Aura editions, ikke så ofte at de går tilbake på features. Men vi får se
Hvis Lenovo skal få “Tap & Share” til å bli ett AirDrop alternativ så må de jo få det ut på tilnærmet alt av nye maskiner. Hvor mange hadde kjent til og brukt AirDrop på Apple om den f.eks. bare funket på iPhonePro og opp i mot en enkelt MacBook.
Det burde jo komme ut i stor bredde om det skal bli nyttig for brukerne og være noe de gidder å lære seg å bruke, funker det bare på 1 av 10 maskiner er det jo ikke særlig interessant.
Jeg er ikke på noen måte uenig med deg. Hadde det vært opp til meg hadde det stått Aura Edition bak alle modeller f.o.m. i morgen tidlig.
Selvfølgelig, ikke ment som noe annet enn frustrasjon over at Lenovo ikke ruller det ut fortere og bredere.
Aura kommer garantert med Tap-connect og forhåpentlig også HPD.
Ut fra listen blir dette, som i fjor, “eventet” hvor over halvparten av alle PC/laptop-modeller for året ble lansert.
Vi kan som vanlig anta at i ThinkPad-segmentet vil noe over halvparten av modellene komme med HPD fra ELABS.
Jeg er mest interessert i hva som skjer nå i konsument-segmentet, hvor det ble signert kontrakt i fjor - for å begynne å se hvilken bredde vi snakker om her. HPD er jo ikke like relevant i konsument som i bedrift, så jeg tviler på at vi kommer opp over 50% dekning her, selv etter et par år. Dog burde Tap-connect eller en variant av denne være mer relevant for konsument enn bedrift i mitt hode.
Enig her at hvor bredt de kommer i consumer og hvor fort er spennende. Det er vel liten tvil om at dette nok vil gjelde Yoga serien i første omgang, hvor vi ser at ting har begynt å bevege seg litt. Kontakten sier “wide”, men ikke noe tidshorisont.
Nesten samtidig signerte de en utvidelsesavtale med “commersial” ogadditional laptops mellom 2024-2026. Vi får da håpe at de også klarer å lansere både HPD og Tap evt. connect på enda flere i årets lanseringer.
Tenker også connect er vel så relevant i business som privat.
Lailas smil lurer ingen lenger. Klokken tikker.
Stochastic på 1. Vet ikke om jeg har sett det før. Det handler visst om å komme seg ut for enhver pris nå.
Antar Q4 ikke blir særlig hot på noen vis, meglere som har dekning ringer sine store kunder først og reduserer egne beholdninger først.
Følge med på aksjonærlistene da