Jeg tror nok selskapet kan leve med under 50 % vekst og fortsatt forsvare sin eksistens, men er helt enig i at veksten burde være høyere enn 50% i 2025 for at selskapet skal få virkelig fart oppover. Dersom selskapet kommer over 100-105 mill i 2024 vil jeg si at det er akseptabelt, men da må det ha mer enn 30% vekst i 2025.
Problemet med alle forsøk på å prosjektere inntektene til selskapet ligger i det at vi ikke har noen ide om prispunkt for noen av produktene, eller fordelingen mellom up-front og running revenue. Vi har heller ingen ide om hvilke kontrakter som inntektsføres i hvilke kvartaler. Jeg er fortsatt fullstendig usikker på om den siste Lenovo kontrakten er bokført i Q3 eller om den kommer på bok i Q4. Kommunikasjonen utad er fryktelig dårlig. Samtidig er ikke selskapet gode nok på å kommunisere hvilke PC-modeller de faktisk er inne i.
Den lenken der er et godt eksempel, hvor den siste PC’en som vises er t14s gen 5 AMD som forthcoming, mens en allerede kan bestille t14s Gen 6 AMD som også kommer med HPD. https://psref.lenovo.com/Product/ThinkPad/ThinkPad_T14s_Gen_6_AMD?tab=spec
Tror det viktigste for selskapet er at de kan bevise en bedre cashflow enn de har per nå. Hvis Q4 ender på 100-105, men det er bedre CF tror jeg det fjerner usikkerhet og kursen øker. Det er som sagt et greit underliggende potensiale for høyere inntekter i 2025 fra de allerede lanserte modellene, så lenge de får inn like mange kontrakter i 2025 av samme størrelse som minimum. Hvis selskapet viser til en sterkere cash conversion så fjernes eventuelle spekulasjoner eller frykt om en emisjon.
Hvis det forsåvidt lanseres en ny Yoga Pro 9i Aura Edition 16-inch som den artikkelen hevder, er det mulig at den allerede kommer med de nye features for accesories. Den første seamlesskontrakten var på 6 enheter, hvilket alle er lansert. Det må da være enten en kontrakt uten om de 9 som vises i Q3 presentasjonen, eller den siste meldte.
Vil også si at jeg syntes hva Lenovo nevnte om mus og earbuds er interessant.
-
Lenovo Multi-Device Wireless Mouse (X9 Edition): Designed for multitaskers, this mouse supports connection to up to three devices via Bluetooth®0 or USB-C dongle, with a quick-switch button to toggle between them. The AI Now trigger button can be customized for quick AI actions on selected text, and a long press opens a Quick Chat window. With silent buttons, an ambidextrous design, and a fast-charging USB-C port, this mouse is a flexible tool for professionals working across multiple devices.
-
Lenovo TWS Earbuds (X9 Edition): Designed for seamless integration with the ThinkPad X9, these earbuds offer auto-answering, seamless device switching, and clear call quality with Bluetooth 5.3, hybrid active noise cancellation (up to -40dB), and voiceprint noise-cancelling technology for clear call quality. They’re ideal for professionals seeking uninterrupted, high-quality audio throughout the day.