Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

At de leverer topplinje på rundt 30 mill i Q4 er vel ikke utenkelig alt tatt i betraktning. Snittet for Q2 og Q3 er 31 mill.

Om noen med litt muskler er oppmerksomme, så kan de sikre seg 100-200k kunstig billige shortaksjer i forkant av et kvartal som trolig ikke sender aksjen ned mot ATL, tvert i mot.

1 Like

“Trolig ikke”. Med dette tempoet er den i ATL lenge før rapporten.

1 Like

Hehe, ja tenk om du skulle være heldig.

Ingen stopp i shortingen. Verd å merke seg at selgeren/shorteren selger 30-40% av volumet daglig. Nesten underlig at ikke kursreaksjonen blir større. I alle fall i en periode med lite news og like i forkant av resultatfremleggelse.

1 Like

Fint at de gjør seg ferdige relativt raskt. Takk til aksjonærlistene og den lille transparensen man har som mindre aksjonærer. I aksjer som dette er det faktisk svært viktig.

Nå har det vært lite volum siste dagene, så de har nok fortsatt varer igjen. Det får bli som det blir, men forventer at selskapet leverer 27. februar. Da skal det bli moro.

De sikreste fremtidige kjøpere er shorterne.

Kan fort være de samme folka som må presse kursen oppover når de må levere tilbake aksjene.

image
Ingen tvil om at shorteren er på banen og vil skape inntrykk av en svak aksje. Og ærlig talt så virker det heller ikke som om det er voldsomt mye kjøpere på banen. I så fall får shorteren lett spill

I dag skal jeg handle :crossed_fingers::cowboy_hat_face:

1 Like

Jeg klarte ikke å motstå fristelsen til å shoppe shorte-aksjer…i går.

Lykke til! Men du har vel aksjer for long å, langsiktig?

Det er modig til tross for @Aksjekongen sine analyser som sier selg.

Da hoppa jeg på spleiselaget og shoppet en ørliten “shortepott” på 9,40 i dag :raised_hand_with_fingers_splayed:

Kun langsiktig. Buy & Hold. Selv om historien tilsier at jeg burde solgt Good News bøttevis av ganger.

2 Likes

Samme her. Men nå er jeg fullastet. Legger Elabs i skuffen, så får jeg ta den frem igjen ved årsslutt.

Hvor stor del av total-porteføljen utgjør deres elabs-posisjon?

Selv utgjør posisjonen min 43% av min portefølje. Noen som kjører 100%?

1 Like

95% her🙃

Altfor mye. 60-65%. Men har fremdeles trua. De har kontroll på mobil markedet (iPhone salget var vel nesten ned 30% i Asia forrige Q-Report), noe som vil si at Elabs er mest sannsynlig i konkurrentene. Så er det jo PC, satser på at er like rundt hjørnet. Utvikling av nye funksjoner. Har tradet aksjen endel, men nå er planen å bli sittende lenge.

1 Like

Det er åpenbart at en som shorter en såpass ukjent og illikvid aksje som Elabs nær ATL og kort før Q4 og antatt noe mer lys på 2025, gjør dette i forventning om en skikkelig negativ totalpakke.
Er veddemålet riktig, vil det kunne lukte innsideinfo.
Interessant også at aktøren gjemmer seg bak en nominee-konto. Om dette ikke er en aktør uten norsk VPS, lukter det ønske om å skjule identitet.
Uansett er dette et gult blinkende lys i forkant av Q4+.