Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Jeg tror at det er derfor den nye tap-to-svare sensoren kommer for smartphone. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at denne sensoren kun må være installert på en av telefonene for at det skal gi mening. Jeg kan se for meg at hvis det er Honor så lanseres denne med HONOR sin neste flagship magic 8.

Har det ikke vært mulig å overføre ting mellom IPhone og f.ex en Samsung dersom begge laster ned en app tidligere? Mener å huske at jeg kunne overføre filer med Bluetooth mellom telefoner tilbake på 2000-tallet. Jeg har ikke hatt noe annet enn iPhone siden iPhone 2/3 kom ut.

Kan love at de færreste som har iPhone kommer til å laste ned en app for å kunne overføre ting til honor telefoner ihvertfall, det virker for meg ikke som en stor suksess.

Min bestevenn siden vgs hadde ikke giddi å lastet ned en honor app på sin iphone for at jeg skal kunne sende han bilder. Så, ja, skjønner hvorfor dette ikke fremstår så bra.

Vet dere om man må ha honor app for å dele mellom pc og ios også?

Yes, for example Oppo and OnePlus have provided such capabilities where app installation to iPhone is required.
(Honor vihjaa uudesta ekosysteemien välisestä tiedostojen jakotoiminnosta – mahdollistaa jakamisen myös Applen iOS-laitteiden kanssa | Mobiili.fi)

Therefore it really makes NO SENSE for honor to make such a big issue of this UNLESS something totally new is brought into play.

Looks like this promised honor share update is not yet launched and it is very likely pending for some upcoming product launch.

2 Likes

Det tror jeg kanskje de må ha i likhet med Unison på Lenovo.

Det er riktignok ikke så farlig, du gidder å laste ned en app for at telefonen din er koblet til pc’en din, men hadde vært digg om en slapp dette.

Hvis en må laste ned en app, så er det ikke så sømløst som hvermansen ønsker. Det er mange løsninger på det meste der ute, men målet til Elabs er å gjøre ting mer brukervennlig. Apper kan være fint, men ikke her og ikke ved elbillading f.eks.
Det var Lenovo sitt valg at Unison ble valgt på deres løsning. Mulig det er fordi de samler glere festures under ett med den softwaren.

Med den lille demoen til elabs understrekes det at det ikke har vært satt opp initiel kontakt med de 2 telefonene. La oss håpe at det også innebærer at det ikke må installeres noe.

2 Likes

Ja, vi får bare håpe at det ikke kreves en app på iphone for at tap mellom mobiler skal fungere. Da vil jeg isåfall bli veldig skuffet hva gjelder denne teknologien og den virker for meg litt ubrukelig. Honor har vell sånn ca. 7-8% av markedet, virker usannsynlig at alle skal laste ned denne aktørerens software.

Den demoen viser jo ingenting spør du meg, kunne vært to filmer på hver sin telefon og to hender som timet å slå de sammen. Syntes det virker snodig at det ikke ble gjort en bedre presentasjon av den enda.

Vi får krysse fingre at dette er the real deal innenfor ekte sømløs sammenkobling og kommunikasjon mellom enheter og at de virkelig er inne hos Honor. Da vil de garantert spise markedsandeler.
Det er verdt å merke seg at det ikke er mange kvartaler (Q2 24?) ar Elabs satte litt trykk på IOT som ekstra satsingsområde. De som så «Panel debatten» hos Redeye, la vel også merke til Lars sitt fokus på viktigheten av klokker og helse… just sayin :crossed_fingers:

Nå var det vel slik at Elabs på MWC inviterte til stand for demo, at de da skal spille av videoer på telefonene er fullstendig uaktuelt. At de har ett produkt som får android og iOS til å snakke sammen er 100% sikkert. Om det er like kickass som vi her inne håper på, gjenstår å se.

Mulig det er noe jeg ikke har forstått om seamless teknologien. Men burde ikke Elabs solgt dette til Google og fått det inn i operativsystemet? Det hadde jo gitt teknologien den utbredelsen som virkelig hadde gjort den nyttig?

5 Likes

Det mest interessante er at dette er launch av kontrakt inngått/annonsert for 14 måneder siden.

2 Likes

Såvidt jeg forstår er toppmodellen Pro14 i salg (via HonorMall) siden 4 mars. Priser ca 7-10 kNOK etter 20% subsidier.

For Seamless sensor the only schedule-reference we have for now is the Lenovo development:

• PoC phase of ~1month in September-October 2023
  • First products start hitting the markets 13-14 months later (around new year 2025), 13 months being from the actual agreement made in October 2023.

It could be of course that the timing of press releases do not reflect actual PoC schedule 1:1.

For reference, the assumed/possible Honor PoC was announced in June 2023. There hasn’t been a press release about converthing this to an agreement? It could be of course related to client’s wishes? And it is now about 21 months since that PoC announcement.

Assuming Magic 8 to be launched in october and the Tap-sensor being announced by that time at latest, it would be within 28 months from the PoC.

Maybe we can’t make any conclusions except that timing of possible launches varies significantly depending on the customer’s strategic plans & market overall situation, etc.

“Maybe we can’t make any conclusions except that timing of possible launches varies significantly depending on the customer’s strategic plans & market overall situation, etc.” - this is certainly the right - and possibly the only - conclusion to be made:) .
There has not been any follow-up press relases or verbal comments on this 2023 PoC announcement.

Its 2043 and the world has changed a lot. Some people are wearing extraordinary costumes at work.

Furthermore, Elliptic Labs from Norway has finally conquered all of the OEMs with full penetration. After a recent merger the company has rebranded as Wayne Enterprises.

Mission accomplished - its time to shut the company and distribute the money to shareholders.

CEO and CFO are having the end game discussion.

Have a nice week.

Elliptic Laboratories ASA - Investor Presentation

Are you confident in elabs again? Carefully watching before deciding to buy?

1 Like

Her er det bare til å laste opp. Dette må være børsens billigste aksje.

1 Like

Det er nettopp sånne innlegg ingen trenger.

Basert på at selskapet når sine mål, mener jeg dette kan være børsens billigste aksje. Hva nettrollet Aksjekongen mener vet vi alle.

“Kan være” nå? Ikke “må være”?