Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Og nær kommer Q1an?

GF 21. mai og Q1 22. mai.

2 Likes

12-14 May - German Spring Conference 2025,

:cowboy_hat_face:

1 Like

MP lånt ut 50k aksjer, så da er det satt en ny short

Og det kan man se av dagens manipulative handel
image

Og her er hele dagens handel. 10,74 var dagens lav, før slutthandelen. Vwap 10,82.
image

Blir fort ganske påfallende, ja. Kan også være en økning av eksisterende. Uansett har MP lånt ut totalt ~600k aksjer.

But at least THEY seem happy :smiley:

image

Disse ble vel strengt tatt lånt ut for 2-3 børsdager siden, VPS-info kommer med etterslep. Så de kan alt være solgt i markedet i går eller onsdag? Var jeg shorter ville jeg vente til en dag med solid kjøperinteresse og da selge på en høy kurs. Vi var over 11…kanskje solgt da? Eller kanskje ikke solgt ennå…? Selge short på en tynn dag og presse kursen ned ville være dumt…for det første er ikke presset varig og har derfor liten nytte, for det andre gjelder det for shorter å få mest mulig for aksjene. Kanskje sitter hen på dem og venter på en opptur i forkant av resultatet? Uansett flott at du følger med. Hva gjelder utestående short fra MP så mener jeg at de har fått tilbakelevert en god del aksjer.

Det har vært litt frem og tilbake, men totalt utlån per siste lister er ~600k.

Utlån går ikke som vanlig vps -oppgjør, men overføres fra konto til konto samme dag utlånet skjer.

Det har vært flere tilbakeleveringer av utlånte aksjer. Det reelle aksjeinnehavet til MP er 10.033.913 aksjer. Det vil si at de pt har lånt ut 320k aksjer.

Just reading through the Tap-sensor patent description to amuse myself.

Potential use cases include speakers, air pods, TV’s, etc.

image

There is a possibility that the upcoming keyboard sharing will need to be tapped to different location of the laptop than the previous file sharing

image

There is also a second patent from the same date that doesn’t have any public description available (NO20240130A1) / “DEVICE COMMUNICATION TRIGGER”

Then a separate patent for the proximity sensing keyboard (i think this was discussed here earlier?). The keyboards can become intelligent:
image

use cases:
image

image

:man_shrugging:

8 Likes

Det reelle eierskapet kan også være 10,317 mill? De stod med det i fjor sommer. Men, så klart mulig de har solgt 300k i markedet. Uansett 9,71 mill aksjer per i dag.

The US just announced a trade deal with china.

Details to follow tomorrow.

3 Likes

Analyst ConsensusTarget Fair Value:
NOK 19.0 (44.1% undervalued)

4 Likes

Hva er forventningene her inne til Q1-resultatene? Og hva med 2025 som helhet?

Med tanke på det store antallet mobiltelefoner og PCer som nå er på markedet med Elabs teknologi bør vel inntjeningen vise en skarpt stigende trend i år og de neste årene?

1 Like

Les lengre opp i tråden - MASSE bra info og relevante analyser.

2 Likes

SimplyWstr. = AI generated bullshit (mainly). Beware.

Sometimes they can’t even convert NOK or SEK to USD or EUR so it’s fun to see their targets with 10x upside :smiley:

1 Like

Minst 40 millioner.
Hvis jeg skal gjette: 51,2 millioner.