Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Minst 40 millioner.
Hvis jeg skal gjette: 51,2 millioner.

Laster opp image.png

and

SHIPMENTS OF FOREIGN BRANDED PHONES INCLUDING APPLE IPHONES WITHIN CHINA DOWN 49.6% Y/Y AT 1.89 MILLION HANDSETS IN MARCH. $AAPL #iPhone

trade war is benefitting android phones domestically in china
:fire:

3 Likes

Med 51,2 millioner i historisk svakest kvartal, ligger vi vel fort på under 10 i PE for estimert EBIT i 2025.

image

Går litt off-books også.

Altså, ut ifra det de har rapportert og litt ekstrapolering så mener jeg at de ikke skal levere noe som helst under 40. Jeg tror businessen med mobil som vi har til dels latterliggjort gjennom årene og kalt pølsebu, er bedre enn sitt rykte. Vi kommer til å se fruktene av Elabs arbeid her fremover.

5 Likes

PAS starter dekning av Elabs med target 18.0

12 Likes

Jøss, så ikke den komme - veldig god nyhet! Ikke noen god nyhet for kongen og/eller dem som sitter med en haug lånte aksjer fra MP Pensjon.

2 Likes

Og analysen kommer like i forkant av Q1. Såpass lite “tett” Lars og Laila tidligere har vist seg å være, vil jeg anta at PAS har funnet ut at dette er tidspunktet for “initiating coverage”.

1 Like

Ja. Dette er rett og slett stålbull.

1 Like

Mer om Pareto analysen her:

Det står ikke så mye der, men bl a denne setningen er interessant:
"Selskapet har ingen reelle konkurrenter og er fortsatt i adopsjonsfasen med et totalt adresserbart marked på 30 ganger omsetningen i 2024.

2 Likes

Kan noen legge ut lysbildene til pareto?

Den toucher 12,- kroner, hvor har det blitt av Kongen?

Han må komme på banene og minne oss om hvor dårlig denne aksjen er før vi glemmer oss helt og kjøper flere aksjer :crazy_face:

1 Like

Her: https://share.paretosec.com/upload/files/250513%20ELABS%20IoC.pdf

5 Likes

Takk, vet du om Elliptic labs har betalt Pareto for denne analysen?

Da hadde det stått "Sponsored research" på forsiden, så nei.

2 Likes

Content of the publication or report
This publication or report has been prepared solely by Pareto Securities Research.

it will get interesting around 12NOK (technically); potential break-out

1 Like

At my chart we already break thru at 11,70 ish.
:cowboy_hat_face:

En hovedårsak - etter min mening - til ELABS´ relativt lave prising tross stadig de-risiking, er at den er underanalysert. Økende interesse/dekning betyr derfor skritt i retning av mer korrekt prising.
I forhold til Pareto-analysen, vil jeg si det er “positivt” at de er ganske så konservative i sine inntektsanslag. 28mNOK for Q1 håper jeg ikke skyldes at de er “tett på” ledelsen. Jeg sitter selv med en ikke liten sannsynlighet for at vi kan se 40-tallet. 183mNOK for hele året ville skuffe meg betydelig. Jeg ser 200+. Uten #2 oem.
Dvs et godt/veldig godt Q1 kan skape ytterligere oppside bl.a. pga entusiasme hos Pareto/Pareto-kunder.

6 Likes

Ikke noe er bedre om ELABS slår PAS sine estimater og at vi ser en umiddelbar oppjustering av kursmål etter Q1. Vi kunne ikke fått bedre dekning enn PAS, og det kan godt hende de «vet» at resultatene blir gode (og har lagt seg litt lavt for å nettopp kunne oppjustere).

1 Like