De klarte fortsatt å holde den under 12 kr.
Få se om vi bryter den snart og rett opp til 15
Noen som kan legge ut aksjonærlista og bevegelsene den siste perioden?
De klarte fortsatt å holde den under 12 kr.
Få se om vi bryter den snart og rett opp til 15
Noen som kan legge ut aksjonærlista og bevegelsene den siste perioden?
Fant denne oversikten som viser bevegelsene til småaksjonærene på nordnet, om ikke annet.
Interessant å se hvordan dekningen til Pareto ga mange nye/tilbakevendende aksjonærer
Kjøpt for lenge siden!
DNB Fund. Litt usikker på når de kjøpte seg inn. Uansett ganske positivt. Dette fondet satser på fretidige selskaper, og Elabs er i godt selskap med mange store.
Det meste ble kjøpt i 2021 i forbindelse med emisjonen. Emisjonskursen var da 223 som tilsvarer 22,3kr dagens kurs.
Det er nok lenge til de går i pluss for å si det sånn
De har ikke kjøpt/økt i det siste av det jeg ser av listene. In other news ser aksjen meget sterk ut.
Audun Wickstrand Iversen i DNB Disruptive har vært bull Elabs i mange år.
Ok. Har dette fondet, men har ikke sett at de hadde aksjer i Elabs. Beklager, old news!
and the consensus from 3 analytics for thursday
Har tatt en telling i forbindelse med nye lanseringer av pc’er og hvor mange det finnes info på at har HPD. Totalt teller jeg 12 som jeg kan med sikkerhet si kommer med HPD.
HPD: Slim7 aura gen 10, thinkpad x9-14(bare modeller uten touchskjerm har elabs), X1 2-in-1 gen 10 aura(bestemte modeller,) ideapad slim 3, ideapad slim 3i, thinkpad T14 gen 6 AMD, Thinkapd T14 gen 6 Intel, Thinkpad t14s gen 6 AMD, Thinkpad T16 gen 4 AMD, Thinkpad Gen 4 Intel, Thinpad p14s gen 6 AMD, Thinkpad p16 gen 4 AMD.
Totalt ender det på 12 modeller som har HPD så langt som jeg klarer å finne, noen av de har det som optional, noen hvor det kun er for noen specs.
For seamless har vi Yoga 9i 2-in 1 aura, Yoga Pro 7i aura, Thinkpad x1 2-in-1 gen 10 aura, Thinkpad x9 14, Thikpad x9 15, yoga pro 9i aura, og slim 7i aura gen 10. Totalt 7 modeller.
7 seamless + 12 minimum med HPD i 2024, mulig ikke alle er lansert per nå.
I tillegg er det en del modeller det ikke er lett å finne noe info på, men som kan ha det. E14 og E16 som nylig ble lansert hadde presence detection forrige generasjon, men ingen å oppdrive per nå på gen 7/ gen 3.
Noen som vet om fasiten til Q1 er publisert enda? Og som evt kan legge inn et utdrag her?
Q1 kommer 22/5
Det er Inven2 AS, forskningsmiljøet, som har pøst ut aksjer. Jeg er i alle fall overbevist om at den aktøren ikke har noen som helst formening om tallene som blir presentert på torsdag.
Kan også være utlån, men mest sannsynlig salg. De selger iht. eget mandat og ikke fundamentalt, så ikke noe å bry seg om - annet enn at de selger cirka like elegant som jeg har sett de gjøre andre steder også.
Med fasiten for Q1 mener nok Conda SB1M sitt tall (som alltid er spot on)
Jeg har 28-30 mill omsetning på Q1 som fornøyd pga 30% vekst.
Men Elabs var ikke enig i dette for 2024,og vokste mye mer
Pareto har base case litt over (183/133)-1 = 37% vekst ( AN 2025)
Pareto Bull case er på ca 66% vekst AN 2025.
Elabs har omsetning på litt 40mill for Q1, som tilsier samme vekst som 2024 ( over 80%)
Så en plass imellom 28-40 mill tenker jeg vi lander på for Q1, om det går mot ca som i 2024.
Og del gjerne SB1M sine tall om noen har fått de.
Hvorfor Inven2 bare skal dumpe bid i stedet for å legge seg synlig i boka på ask er og blir en gåte.
De nærmer seg jo tomme nå da, tømmer sikkert siste rest i dag. Så da kan vi jo forvente en solid opptur på torsdag, i alle fall om tallene er ok+!
Helt riktig Har de lagt ut noe?