Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ønsker du at selskapet skal delta her, eller hva er poenget?

Selvsagt bør de delta der, treffe gamle og ikke minst nye investors. Så nå kan vi følge med på om de melder seg på, fortsatt tid til det.

Aha, bare lurte på hvorfor det ble linket til all den tid selskapet ikke er en bekreftet deltaker.

1 Like

Er vel noe skummelt for Elabs at Windows “baker inn” sømløshet mellom iPhone og Windows, selv om man er avhengig av en app? Og at det er litt mer manuell overføring…? https://itavisen.no/2024/12/12/iphone-windows-fildeling-phone-link/

• Du må være registrert i Windows Insider-programmet.

I tillegg til at man må ha en egen app.

Det vore ju bra om Micro$oft kunde ordne så windowsdatorer kunde dele filer med andre windowsdatror, någorlunda enkelt?
Ikke noen problemer før win10 at snakke med min linux-maskin. Finner den direkt. Men andre windowsmaskiner? Nja… Efter lite småfix gikk det med den ena. Den andra fannt jeg ut at det var raskere og enklere at demontere harddisken, sette den i en egen boks og lese eksternt via USB.

Finns en del at jobbe med på PC-siden… Og folk snakker om at “snart med AI skall alt gå av seg selv”. Ja, eller hur? Hvorfor tar det sådan tid at få det klart? Jeg har annet å drive med enn å skru især datorer bara før at føre over filer fra en windows-maskin til en annen. Apple løste dette før flere desenier siden.

Per i dag er det slik. Muligens litt soft-lansering, og at det kommer for fullt etterhvert. Har ikke problemer med å se fordelen med en Elabs Seamless-variant. Men problemet kan være hvis det funker “bra nok” med Windows-varianten; skal OEMs “gidde” å gå for Elabs da – med ekstrakostnadene det medfører?

Nei det er jo ingen garantier for fremtiden. Personlig ser jeg dog flere fordeler med Seamless, og forventer egentlig at selskapet er kjøpt opp innen noen år.

Perfekt egentlig om Windows baker dette inn, så kan seamless bruke denne funksjonen og stå for oppkobling/handshake delen. :slight_smile:

2 Likes

Den tenkte jeg ikke på! :smiley:

Ja, merkelig at man ikke er mer opptatt av hvordan Microsoft gjør dette enn at de kan dele filer. Å dele filer trenger jo en bakenforliggende tech. Så hva har de valgt?

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=windows%2011%20update/1000

Noen som vet hva dette er?

Uten at jeg har tech kunnskap ser det ut som type drivere for å kunne kjøre programmer. Med som kategori står det «other hardware», så ikke helt lett å forstå. BUS kan kansje også refere til et kommunikasjonsgrensesnitt.

Siste oppdateringer var så sent som 7. november i år.

Har vi noen gravere her som kan dette?

Kan det være så enkelt som at det er updates ifbm. Lenovo-maskinene?

Godt mulig

STATE STREET BANK AND TRUST COMP - KONTO #1L øker med 72.000 aksjer og ligger nå på 11. plass på topp 50.
De innhar 2.133.000 aksjer.
Begynte sine kjøp i mars 2024.

5 Likes

Dette var jo litt spennende, da. Ser jo ut som det er updates av forskjellige funksjoner som ELABS tilbyr. Her kan du finne HPD, Smart Sensor Platform Power Control, Virtual Lock Sensor blant annet.
Ser at for den observante så kunne man også avsløre den kommende “hero feature” allerede i juni, fordi de oppdaterte driveren til den nye Tap Sensoren: Microsoft Update Catalog

4 Likes

Ikke dum! Om man nå klarer å relatere til ‘supported models’ så snakker vi :stuck_out_tongue:

Det var det, da…

Interessant i dag å se hvordan Zaptec har fått seg et løft i dag etter insiderkjøp. Mangel på insider handel er et stort usikkerhetsmoment i EL aksjen. Som blitt nevnt på dette forum flere ganger, er det lite betryggende at flere i styret ikke har en eneste aksje i selskapet.

2 Likes

Ifølge tidligere investorlister på Xplora tidligere i høst, hvor jeg sammenlignet en printscreen fra Bloomberg (postet på TI) opp mot investorlistene på e24 kom jeg frem til at disse nominee-kontoene blir benyttet av Blackrock. Hvis det er noen som har Bloomberg tilgang hadde det vært interessant om det er tilfellet også her.

1 Like