Okey great work @theroger
Now we know 400 Series has Elabs US.
This increases possibilities for Elabs seamless sensor within the HONOR AI Connect. As this model should be the first ones that will have that.
Okey great work @theroger
Now we know 400 Series has Elabs US.
This increases possibilities for Elabs seamless sensor within the HONOR AI Connect. As this model should be the first ones that will have that.
“But the OEMs don’t use camera for proximity sensor at all.”
Agree, read that sentence one more time : " chose to go with a proximity sensor (for proximity sensing duh ) and ( separately) using the front camera for gesture control- nowhere am I saying that the front camera is used for proximity
Not talking about February, august 24
“t won’t have any apps required and it works with iOS” this is literally impossible as it would have to be baked into IOS - apples not will not do that, you are just not going to let that fantasy go are you - did you read apple
s response to the judgement ?
You are mixing many things here.
I’m not sure if iOS connectivity is dependant on Apple’s own wish at all. They are not providing it now, however Elabs has ‘cracked the code’ and can provide it as of today. Yes it could be possible that they can prevent it to some extent, but they can’t disable microphone, speakers, bluetooth, wifi, etc. from being used (and pairing of devices via these).
Er vel ting som tyder på at det er Elabs som leverer dette til denne. Men at Elabs ikke har meldt det enda. (mulig det meldes 6 juni)
Vell, det burde være en teknisk mulighet for det på sett og vis. Hvis du klarer å på et vis ha software i en android telefon som tillater at apple kan godkjenne at andre smartphones knytter seg til dem.
Eventuelt at da elabs software som gjør håndtrykket og software fra Honor/annen OEM er tilpasset at IOS kan godkjenne, så er det jo mulig. Det er ikke noe Elabs tilbyr på dette tidspunktet tror jeg.
Uavhengig av hvorvidt dette er Elabs tech eller ikke i denne connect/smartshare opplegget så virker det som det ihvertfall er en ultrasonic presence, non-physical approach sensor. Så en virituell, ultralydssensor for prox. Det tror jeg ikke det er noen andre som tilbyr på markedet.
theroger + Allgasnobrakes - virituelle proxy sensor er spennende og kjempefint hvis den er i 400 series ( gikk ut ifra det som stod her og at jeg ikke så “virtual” / ultrasonic noe sted før theroger postet, takk! )
Det er nivået vi burde være på. Ikke høyflyvende fantasier om at selskap som intel / qualcomm/ honor etc kommer til å bygge vesentlig biter av økosystemet sitt på software levert av et lite norsk selskap. Da må det i alle fall mye mer kjøtt på beina, extraordinary claims…
Med tanke på at Intel bladde opp 150 MUSD for å kjøpe lille, israelske Screenovate i 2021 - og bygget Unison på det, som nå legges ned - så er det ingenting i veien for at et lite norsk selskap sitter med noe Intel ønsker å dra veksler på.
At least I have never stated things like this. Please read through all of my messages and stop claiming nonsense. Blocked you for now.
Det ville jo vært enklere om du hadde lest det opprinnelige innlegget her, hvor proximity (ultrasonic) er omtalt allerede fra start.
Anyhow, akkurat denne diskusjonen får vi nok svar på når fredag - 6. juni - kommer.
Men det er noe som ulmer. Som hellefisk viste til; ordreboken i dag var drøy - og det var ikke kun i sluttauksjonen.
This is from The Chinese 6th June advertise link was above
Nå vil jeg si at det som er blitt sagt om Elabs sin seamless og intel så vil jeg ikke tro at det kommer i alle av f.eks neste generasjonschipper.
Det jeg isteden kan se for meg er at det ligger som en mulighet implementert i chippen, som OEM kan velge å benytte seg av. Det handler i hovedsak om at windows systemet så kan ikke signalene og metadata være tilgjengelig for resten av OS’et.
Du mener jo åpenbart at det er helt urealistisk at det er noe markant i den meldingen fra Elabs, da lurer jeg på hva du tror er bakgrunnen for den? kun fluff?
Nettopp - og for å kunne benytte denne, må hver enkelt OEM lisensiere muligheten. I dette tilfellet sørger Intel for å gi ELABS distribusjon - og ELABS sørger for å gi Intel en løsning på iboende interoperabilitet.
Denne er jo litt morsom, hvis dere går til 45:20 og 51:30 så blir det veldig tydelig at de kutter i feeden når funksjonalitet skal vises frem for laptopen, og når de beskriver smartphone/smartphone funksjonalitet.
Dette er fra Launch event. Det er med andre ord ikke lett å hente noe ut den ene veien eller andre, men det trengs en app på Iphone, hvilket for meg betyr at det virker relativt ubrukelig med tanke på iphone til honor hvis det er elabs tech. Det kommer aldri iphone brukere til å laste ned, med mindre de har Honor laptop/ andre devices.
Is that specifically for AIConnect?
Providing an app is likely preferred by all OEMs for security etc. reasons.
If it is Elabs, its a bit same like Unison App. This doesn’t dictate whether its Elabs or not - IMO possibility is at high level.
Personally I don’t see a problem in one-time download as it allows for constant functionality etc.
They use very similar language with ‘break the Drop barrier’ that Elabs has been using for iOS
If we look at ELABS’ intial description:
“With the AI Virtual Tap-to-Share Sensor, users can effortlessly tap their iOS or Android phone against another to instantly exchange information—eliminating the need for Bluetooth pairing, Wi-Fi setup, or other complex configurations. The process is fully automated, ensuring a smooth, intuitive experience for users.” (bold lettering added by me)
Of course, we have to take fluff and high concept into consideration, but ELABS’ description does paint a picture of a more seamless experience - without having to have a multitude of OEM apps installed in order to “effortlessly” (i.e. not effortlessy) share.
In regards to security - any iPhone user can airdrop a file to another iPhone user, if said user is visible and accepts the file. For good & bad, of course.
There is a very big difference between the Honor phone having an app that enables it to share with all other operating systems, and for all other smartphones to have an app to share with honor phones. If the latter is the case, should you then have one for oneplus, one for xiaomi etc.
I would assume that if the product is announced implemented in a new smartphone, and it is possible to share to iphones without having to download an app on ios it would happen during the fall. This is when both vivo, honor, Xiaomi, oppo, realme are expected to show of their new flagships and software updates based on android 16.
Mer bensin(egentlig en kuriositet):
Når Elabs annonserte 200-series i 2024 hadde de ikke meldt kontrakt med Honor ved inngåelse. Hvilket vil si at vi ikke nødvendigvis får informasjon om kontrakt når den er inngått.
@Gronnis had some good points when reading HONOR related Proximity Sensor press releases from latest 12 months or so…
After all Proximity Sensor is just replacement of a HW sensor and doesn’t bring in any ‘contextual intelligence’ etc. Then why to state about these properties as they don’t relate to proximity sensor?