Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

… og det må jeg bare si - herregud så viktige sånne folk er i tech og kreative bransjer. Uten dem hadde alt sett ut som regnskapene til ski-VM i Trondheim.

Husker jeg jobbet med en produksjonsleder en gang - han var verdens feteste fyr, alltid bustete på håret, gikk i shorts året rundt og tok en røyk hvert 43. minutt. Men han var sjukt fornuftig med pengene i produksjonen - så han kalte vi bare for Dollars :hatched_chick: :money_with_wings:

(Again, timontti - sorry for this joke - as it’s nonsensical to anyone who has not seen the iconic children’s TV series Gullars)

Bonus edit: The thing in front of Gullars in this screen shot is a can of sour cream. Why, you may ask? Because this is the episode where Gullars plots to escape from the house he lives in, and the Norwegian word for sour cream is rømme - and rømme is also the Norwegian verb for escape :norway:

1 Like

I denne linken tas det neste for gitt at Elabs blir integrert i Intel chips. Med alle forbehold om at jeg er litt blassert og ønsker å se alt positivt. Kjenner ikke til troverdigheten til denne nettsiden.

Laila sa jo selv i et intervju med FA at vi er nå “inne under panseret” mulig det vi ser nå?

1 Like

Kan være, men jeg skulle så gjerne hatt noe håndfast. Ikke at jeg tror Laila snakker usant, men det hadde vært fint med noe konkret.

2 Likes

Tror de er i Honor 400 og fremtidige intel chipper, og at nr 2 pc blir meldt når intelchippen er klar. men det kan ta tid før 500 mill blir nådd. Det gir imidlertid veldig god grodbunn for økt vekst i mange, mange år.

As I understand it, Elabs already is integrated into the intel chip as an option for its customers to be used. Attaching further evidence under:

The MIPI Alliance:

And this one:

Page 7 on the presentation:

“Elliptic Labs’ AI Virtual Smart Sensors are bringing AI
features to Intel’s next-generation AI Chips, CPUs and
laptops”

“Intel’s software-first AI driven focus matching
perfectly with Elliptic Labs’ edge AI platform and
contextual intelligence”

1 Like

Jeg tror ikke på tilfeldigheter. At Intel legger ned Unison og satsing på software, annonserer ett dypere samarbeid med Elabs kort tid etter. Unison legges ned kjapt, samtidig sier de at Lenovo Aura Editions får ut året. Intel, Lenovo og Elabs har sammen utviklet hero løsningen Smart Share på Aura laptopene. Aura selges enda og Smart Share reklameres fortsatt som en Hero feature. Samtidig sier Laila i video med Intel annonsering at fundamentet er satt med Lunar Lake (som er nåværende brikkesett fra Intel). Jeg nekter å tro at Smart Share er historie bare med ett pennestrøk . Enten må Lenovo/Motorolas Smart Connect åpnes opp for «Alle», eller så kommer det en firmware utdate eller lignende for Aura Editions i Q4 basert på samarbeidet mellom Intel og Elabs. Jeg tror på det siste. Samtidig som flere features vil komme på neste gen chipsen i H1 2026.

It’s happening

Tror heller ikke det er uten grunn at Elabs deltar på såpass mange investor events og at aksjen reprises.

5 Likes

Og samtidig, selv hvor bull jeg er på ELABS, så er det greit å ta ting med en klype salt - og ha litt kaldt vann i årene. Man sier at pølser, pop og politikk er tre ting man helst ikke vil vite hvordan lages. Men etter å ta tilbrakt en tid i et techselskap, så vil jeg si at tech definitivt er på den samme listen. Utviklerne jobbet som faen, de - men herregud så mye fluff, ord, konstruksjoner, ‘partnerskap’, priser, allianser, felles ‘uttalelser’ og whatnot det var.

Men jeg har trua, jeg. Hadde ikke puttet pengene mine i dette hvis ikke!

3 Likes

Nå er telefonen både lansert, og shippes i dag. Men ingen melding fra Elabs. Men det står på nettsiden at både 400 og 400 pro inneholder Proximiy (ultrasonic). Så oddsen for at de er i telefonen med Proximity er vel tilnærmet 100%. Så hvorfor blir det ikke annonsert nå? Ligger det noe mer bak? Ble plutselig et hakk eller 2 mer positiv til om denne kommer med 2 sensorer fra Elliptic :stuck_out_tongue: (Ja dette er spekulering om noen var i tvil)

Har skjedd flere ganger tidligere at melding ikke kommer samme dagen… Kan være vi ikke får melding i det hele tatt. Kansje NDA fra Honor.

Exactly. Men hvorfor på akkurat denne modellen og ikke de forrige? :crossed_fingers:

Dersom det er ELABS’ tech her, så er det ei heller sannsynlig at Honor vil ha full regi på AI Connect-tingene som skal rulles ut retroaktivt til andre telefoner. Da kan også ELABS ha blitt bedt om å vente med å publisere deres deltakelse. I så tilfelle vil man kanskje heller se en fellesmelding som oppsummerer alle utrullingene. Dessuten, dette havner i kategorien corporate news, det er ikke noe som meldes i sekundet det skjer.

EDIT: Og i så fall, så synes jeg det ser mektigere ut med en feit liste fra i ELABS i én melding, fremfor daglig spam med noe her og noe her.

Er klassisk dette, forumene er for bull?

1 Like

Ja, jeg er hvertfall litt for Bull nå :joy: Har brendt meg mye på det tidligere, men det er mange ting som tale ri Elabs favør, men jeg blir ikke sjokkert dersom Elabs ikke øeverer til Honor.

Har aldri sett et forum som ikke er for bull. Derfor skal man aldri lese et forum uten å gjøre egen research samtidig. Men folk er ei heller flinke nok til å lese ord og uttrykk som “hvis”, “i tilfelle”, “dersom”, osv. Det kommer av at folk leser det de ønsker å lese. Men i dette tilfellet synes jeg ikke det har vært bull konsensus - men balansert nok, forutsatt at man også leser nøye nok, da.

Jeg er også nok i overkant bull nå. Men min bull nå er hovedsaklig Intel saken. Den blir jo spinnvill om det stemmer.

Nice hvis vi klarer å holde dette forumet godt balansert og ikke hamre ned kritiske stemmer. De er viktige når vi er i en Bull periode :pray:

Er inne i en annen aksje der forumet er hysterisk bull og alle patenter fører til millioner. Hittil har jeg ikke sett mye til disse millionene. Sikkert mange som skjønner hvilket selskap jeg sikter til. Ja, polight heter det :crazy_face:

2 Likes

Lå den ikke i skuffen, lell? :smiley:

Tror ABG ligger klar i «skuffen» :wink::ok_hand:

1 Like

Ifølge GSM Arena er det nå 2 forskjellige Honor 400. Den som blir sluppet i dag i Kina ligger ikke med ultrasonic proximity sensor

https://www.gsmarena.com/honor_400_5g_(china)-13930.php

https://www.gsmarena.com/honor_400_5g-13799.php

Ikke lett dette :sweat_smile: