Jepp, med mange lanseringer sammen med Lenovo kombinert med (sannsynligvis) flere PC avtaler har vi nok noen gode måneder i vente
Kanskje hun snakket om 22H2?
Takk for oppklaring…
Mitt inntrykk fra media er at Petter Kongslie er en fremoverlent analytiker som tør å stikke hodet frem og gå litt motstrøms. Men seansen du beskriver her er skuffende. Hvorfor utfordrer han ikke ledelsen i større grad på de underliggende forutsetningene hvis han har så lite tro på de? Det gir analysen lite substans og blir litt kvasiarbeid i mitt hode (selv om det åpenbart er mange gode selvstendige refleksjoner i analysen). Jeg stiller spørsmål med hva han egentlig mener i forhold til konklusjonen?
Synes det fremstår litt feigt å lande på en kjøpsanbefaling (i et tech-marked med negativt sentiment), når han samtidig er så tydelig på at han ikke tror på ledelsens målsetting og samtidig (tilsynelatende) har en svak begrunnelse for de mye lavere inntektene de modellerer med. Da er det lite tillitsvekkende at han ikke benytter anledningen til å utfordre ledelsen på de underliggende forutsetningene.
Alt er på stell. Sjansen for flere pc avtaler er stor. God presentasjon. Her blir det kjøp/hold fremover.
Det gir ikke noe “merforklaring” men vi forstår at PK ikke har satt seg dypt inn i salgscaset, det foreligger ingen vurderinger/forklaringer av salgstallet i “hele” analysen. Dvs grunt hastverksarbeid, dessverre.
Takk for deling!
En rask kommentar: Synes det gir mening at de ikke er så opptatt av antall enheter Lenovo lander på i 2022 og 2023 når de er i oppskalering. Lavere volumer de neste 12 mnd pga lavkonjunktur vil jo ikke automatisk tilsvare lavere volumer i 2024, 2025 osv. Vil nesten si det motsatte, det vil bygge seg opp et behov og salget vil bli veldig bra når økonomien tar seg opp og Elabs har rukket å skalere opp hos flere.
Fortsetter diskusjonen fra Elliptic Labs:
Hei,
Under så ser dere en oversikt over alle POCene til Elliptic, har ikke tatt med den nyeste POC med Virtual Position sensor her. Elliptic har jo flere ganger nevnt at de jobber med de største innen laptop/tablet segmentet som f.eks idag i presentasjonen rundt 08:20 under web-casten. Tenkte at vi sammen kan prøve spekulere på hvem de enkelte POC
ene tilhører, siden det ikke er noe selskapet kan nevne selv. Blir selvfølgelig ikke nødvendigvis 100% riktig, men vi kan fortsatt ha en relativ god pekepinn på hvem de enkelte POC´ene tilhører
Mener å huske at det har blitt nevnt ett sted at Lenovo hadde 3 POC´er men kan ikke finne no spor av det, men det ble nevnt i online presentasjonen av Laila under Q1 at de hadde 2 POC`er med Lenovo som har gått i gjennom med de. Da er det naturlig å tro at POCen fra 08.09.2020 og 10.11.2020 er Lenovo sine. POCen fra 25.11.2020 tilhører Lenovo om de faktisk skrev 3 POC med dem. POCen fra 16.09.2020 tilhører muligens Acer/Asus ?
Resten er egentlig lotto for min del, noen andre her inne som har noen synspunkter/kunnskap de kan dele?
01.11.2021: Leading PC OEM|PC|Presence - All-in-one PC
10.06.2021: Leading Taiwanese Laptop ODM|PC|Presence
18.05.2021: Top 3 PC-OEM (+ SMB laptops)|PC|Presence / Gestures on SMB
08.03.2021: Top 5 PC-OEM|PC|Presence
25.11.2020: Top 3 PC-OEM|PC|Presence / Gestures
10.11.2020: Top 3 PC-OEM|PC|Presence
16.09.2020: Large Asian PC-OEM|PC|Presence / Gestures
08.09.2020: Top 3 PC-OEM|PC|Presence
Har ikke kartlagt nøyaktig hvilken melding som passer til hvem, men på en kvartals rapport sa de jo at “we are working with all the biggest players, we can’t mention their names but I think it s pretty obvious”
Oversikten bak hadde ikke med Apple, men mener det var
Lenovo, HP, Dell, Acer, ASUS og Huawei
Jeg telte bare PoCer for 5 stk den gang, så var usikker om det i så fall var Acer eller ASUS som ikke var blant de med PoC, evt om det kunne være Huawei som stod utenfor …
Mine gjetninger… OBS, mangler Dell (selv om de jeg har satt HP på like gjerne kan være Dell) og er 50/50 på Acer/ASUS…
YY-QX | Date | Customer Proof-of-Concept | Vertical | Details | Customer |
---|---|---|---|---|---|
22-Q2 | 11.07.2022 | Top 3 PC-OEM | PC | Positioning | Lenovo? |
21-Q4 | 01.11.2021 | Leading PC OEM | PC | Presence - All-in-one PC | HP? |
21-Q4 | 18.10.2021 | Leading SmartTV-OEM | Smart TV | Presence / Gestures | TCL? |
21-Q2 | 11.06.2021 | Leading SmartTV-OEM | Smart TV | Presence / Gestures | Hisense? |
21-Q2 | 10.06.2021 | Leading Taiwanese Laptop ODM | PC | Presence | |
21-Q2 | 18.05.2021 | Top 3 PC-OEM (+ SMB laptops) | PC | Presence / Gestures on SMB | Lenovo? |
21-Q1 | 08.03.2021 | Top 5 PC-OEM | PC | Presence | ASUS / Acer? |
20-Q4 | 25.11.2020 | Top 3 PC-OEM | PC | Presence / Gestures | Lenovo? |
20-Q4 | 10.11.2020 | Top 3 PC-OEM | PC | Presence | HP? |
20-Q3 | 16.09.2020 | Large Asian PC-OEM | PC | Presence / Gestures | Huawei? |
20-Q3 | 08.09.2020 | Top 3 PC-OEM | PC | Presence | Lenovo? |
Edit: endret smart TV
Smart-TV 2 aktører ble i dag meldt at begge var kinesiske…derfor står de “på vent”. Har jeg misforstått om det ikke er slik at Elabs har (hatt) PoC med alle top-3 på PC?
Ja, tenkte det stemte med TCL ang kinesere…men de sa altså at begge PoC er med kinesere?
De har selv sagt at de jobber med alle de største… og dette er jo bare gjetninger på det jeg finner som er meldt. Det kan også være PoC som ikke er meldt pga NDA. De har jo understreket hvor strenge noen er på hva de melder…
Njaa, de uttaler seg på en måte hvor det virker som at de minst har en POC hver med alle i top 3. Det er per nå 5 POC hvor det er beskrevet at det er med TOP 3. Den nyeste er mest sansynlig med Lenovo mtp virtual position sensor. Så er minst 2 av gjenværende top 3 POCs med lenovo, men opptil 3 om noen her husker hvor det eventuelt ble nevnt? Om vi går ut i fra at Lenovo hadde 3(4 med den nyeste) POCs, så gjenstår det bare 1 top 3 POC igjen. Derfor jeg begynte å tenke litt på dette her.
Ser ikke så dumm ut den her
Ja, og på PoC fra 18.05.'21 står det “signed a third contract for a proof-of-concept (PoC) project with one of the top three laptop/PC”
På PoC fra 01.11.'21 står det “signed an additional proof-of-concept (PoC) contract with one of the top three laptop/PC”
Men en ting å tenke på her at , om vi går ut i fra at Lenovo skrev POC med Elliptic 08.09.2020, altså den første innenfor segmentet, da burde eventuelt POC fra 16.09.2020, 10.11.2020 og 25.11.2020 være rett rundt hjørne? Så sånn teoretisk sett burde det jo komme noen nye kunder snart. Men virker som at ting tar litt lenger tid, kanskje pga mangel på dyktige ingeniører? pga makro-miljøet og framtidsutsikten? eventuelt at de fokuserer veldig mye på Lenovo? Hvem vet, vi får se hva som skjer
Tusen takk, den her hadde jeg ikke fått med meg
Det kan jo også være verdt å merke seg at det er bilde av HP X360 Chromebook på den siste PoCen. Det var noen som spurte hvilken laptop det var.
åhh, så spennende! Ser at det er en relativ ny pc som ble lansert 12.10.2021, kanskje det ikke er tilfeldig?
Her snakker vi PoC for Position Sensor?