Xiaomi Civi 1S er ute nå. Kanskje det kommer melding. Står i hvert fall ultrasound proxi i spec. Kan også hende Elabs dropper melding for denne, men de sendte vel i fjor da første Civi-telefonen kom (husker ikke om de sendte, men husker at jeg lagde en post på det)
Vet du hvor mange Lenovo modeller de var i i 2021?
Meiner det var 3 modeller som hadde Novelda i seg i fjor. 2 stk blei lansert på CES, så kom det ein til om eg ikkje hugser heilt feil.
18 modeller, det er ikke småtteri!
Hvor mange modeller har Lenovo totalt?
De har veldig mange hvis man tar med alle varianter i de forskjellige seriene. De har seriene:
ThinkPad, ThinkBook, YOGA, LEGION, IDEAPAD og skole pc serier som bare heter Lenovo. Men dette viser jo at Lenovo nå ruller ut i mer enn High End segmentet og det er jo svært viktig for volumet til Elliptic Labs. Og høyt volum i PC vertikal gir betydelig bedre inntekter enn høyt volum i mobil vertikal.
Det var litt av en melding!! Spent på hvor mye vi da får med i Q1
YoY kan fort bli ekstrem sammenlignet med 20Q1 og 21Q1…
Jeg har ikke noen forventninger til Q1 2022. De som har det, kan gjerne utdype hvor mye de faktisk forventer. Dersom man bygger store forventninger, er det lett å bli skuffet.
Ja, det brant jeg meg på for Q4… bare sier at sammenlignet med hhv 4 og 4,5 mill foregående år kan det bli en fin YoY %
Liker også denne formuleringen som tyder på at ledelsen tror på videre sterk vekst i PC segmentet: «Disse
virtuelle smarte sensorene utvides for tiden til PC-industrien og er unikt
posisjonert til å bli de facto-standarden for menneskelig
tilstedeværelsesdeteksjon for PC-industrien for øvrig.»
Det er lite informasjon om hvordan betalingsmodellene fungerer. Men vil jo tro at volumet ikke blir veldig stort på på PC vertikal i Q1, men jeg tror allikevel det blir synlig på inntektene i og med betydelig høyere pris pr lisens enn på mobil. Jeg tror det vil komme veldig sterkt på Q2-Q4. Jeg tenker at vi får et betydelig inntektshopp så fort det rulles ut på PC modeller i høy volum segmentet.
Akkurat på laptop har de vel sagt at de ønsker å forholde seg til kundens eksisterende logistikk løsning, og at det da handles inn i forbindelse med produksjonsvolum - som om det skulle vært annen HW. Men det er jo ikke lett å vite når de blir kjøpt inn til disse 18 modellene… slippes disse 18 nå, og har i så fall produksjon startet for 2-3 måneder siden? Eller selger de inn nå for produksjonstart?
Jeg er forøvrig kjempefornøyd med at de smeller til med 18 modeller i en melding, i stedet for å komme med en modell her og en modell der. Dette er jo også en enorm bekreftelse på at Lenovo er fornøyd med teknikken, samt at de ønsker å gå bredt ut!
(nå må de bare gå opp 2-3 kroner til, så ELABS blir min største post igjen )
Det er så mye hemmeligheter i bransjen. Hadde vært fint å fått utfyllende info om hvilke modeller og salgsstart. 18 modeller høres ut som lanseringer for ett helt år…
Mitt bet er at desse 18 modellene rulles ut neste år, og inntektene Q1 neste år. Viss det stemmer, er nok dette grunnen til guiding kun 2023, da inntektene blir betydelig meir en i 2022.
Si ikke det… det lanseres jo 12 modeller nå i April - Juni
Husk også at ELABS har selv sagt at de kan implementeres uavhengig av lanseringer
Igjen, det finnes ingen guiding for 2023. Kun et ambisiøst mål selskapet satt høsten 2020 ifm notering.
Dagens avtale verifiserer mye av det ledelsen har uttalt om Lenovo. Det gir ytterligere tillit til ledelsens uttalelser i q4 rapporten at de forventer lansering med flere laptop OEMs. Dagens avtale er en ytterligere verifisering av teknologien, og man bør se dette opp mot fremtidig inntektsvekst og momentum generelt, ikke mot et løst mål satt for flere år siden
61 Most Innovative Machine Learning Startups & Companies (Norway) – Data Magazine
Både Elabs og Simplifai (Simplifai eies av Elop) er med.
Ikke så mye innhold i artikkelen, men jeg så at Simplifai delte den.
Nye stillingsannonser i dag
"We love automating tasks, so that we can scale our product portfolio as fast as possible. "
En del gesture oppgaver i tillegg til presence detection i den første
Og så kom det 2 til
Tydlig at de har giret opp ett hakk