Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

At man ikke nevner Lenovo kan etter min mening kun skyldes 2 mulige årsaker: (1) at Lenovo har motsatt seg dette og ikke var særlig fornøyd med den detaljerte meldingen for noen uker siden (hvilket jeg har problemer med å tro, da jeg antar at man har klarert retningslinjene for slike meldinger), eller (2) at det IKKE er Lenovo. Har man hatt et prosjekt med en annen PC-leverandør hvor man faktisk har hatt en kommersiell pilot på 1 maskin uten at dette har vært mulig å melde? Logisk sett heller jeg mot dette, og at vi har med en aktør å gjøre som er like vanskelig som Apple mht å la seg “bruke” i børsmeldinger (Apple er det selvsagt ikke, referansen var mer av hensyn til kunnskapen om deres ekstreme krav til hemmeligholdelse av underleverandører, men en av de andre mid-tier kanskje?)

3 Likes

Selv om vi får blodrøde markeder i år og Elabs f.eks kommer til å ha et overskudd på 100 mill i 2022, må kursen nødvendigvis dobble seg uansett. Når Lenovo når går så bredt ut med Elabs, må jo også sjansene for at vi får flere på kroken være meget gode.

3 Likes

Enig. Det er absolutt en mulighet for at dette gjelder en annen OEM de har hatt pilot med. Samtidig kan det forsåvidt tenkes at Lenovo nå i kjølvannet av krigen i Ukraina og dynamikken mellom Kina og vesten har strammet inn igjen på kommunikasjonsfronten. Vanskelig å si. Bull er det uansett i en begredelig periode.

2 Likes

Dette gjelder en utvidelse – expansion - av kontrakt med … a current laptop customer … Vi har per nå kun lansert med Lenonvo.

Lars

Lars Holmøy

CFO
Elliptic Laboratories AS

7 Likes

Så en videre utvidelse av Lenovo altså. Kjenner lukten av 500 mill neste år jeg

2 Likes

Fint med oppklaring! Vanvittig hvor diffust de må melde.

3 Likes

lenovo må være svært glade for Elabs’ teknologi når der kommer den ene udvidelse efter den anden

2 Likes

Ja, såpass mange utvidelser etter hverandre underbygger viljen til å gå bredt ut med Elabs tech.

Banke inn en ny lisenskontrakt med ytterligere top3 pc OEM, så tror jeg ikke guidet target er så uoppnåelig som mange her inne vil ha det til…

3 Likes

Tror Elabs kommer til å levere på dette målet. HP kommer på banen i løpet av året helt garantert. Om Lenovo nå gjør presence detection til standard i laptop, så må de andre følge etter.

2 Likes

Da kan i så tilfelle kursen bare bli værende, for alt av overskudd på lønningene fremover skal inn her så lenge kursen vedvarer slik den er nå! :slight_smile:

4 Likes

Sant det:)

1 Like

Enig, vi må ha en avtale med «ny» aktør. Holder trolig ikke med kun Lenovo, selv om det tidligere er nevnt. Den gang var jo også verdensbildet annerledes.

2 Likes

Denne meldingen bekrefter vel at den skal inn i alle Lenovo maskiner uansett prisklasse? Da blir det vel lett regnestykke. Alle maskiner skiftes ut ila 2 år ca. Enig med overnevnte. Det detter inn en leverandør til før fellesferien. Har troa på HP først siden de var så ivrige på Linkedin hun produktsjefen der.

4 Likes

Hvis det var et “let regnestykke” ville der ikke være så megen usikkerhed rundt prisningen af aktien. Der er en grund til, at alle aftalerne ikke har løftet aktien væsentligt, og det er ikke kun makro-forhold. Jeg glæder mig som aktionær til 500 MNOK i 2023, men jeg vil se værdien af de her aftaler, før jeg tror det. Jeg tror, at folk har en tendens til at overvurdere værdien af hver enkelt aftale.

Jeg kan stille spørsmålet igjen. Bekrefter dagens melding at de skal inn i så og si alle Lenovo modeller eller hva sier de egentlig. De facto standard løsning. Det låter godt i mine ører.

Jeg så dette komme i NOD. Da gikk jeg glipp av oppgangen. Denne gangen er jeg med.

4 Likes

Assumtion is the mother of all fuck ups

Når det er sagt, så er tyder språket i melding på at Lenovo har lagt premisser på hva som meddeles. Navnet skal ikke nevnes og heller ikke noe om antall modeller. Min antagelse er at de skal inn i mange/alle modeller i fremtiden og Lenovo vil ikke at deres navn og denne avtalen skal snappes opp i diverse søkemekanismer på internett. De to tidligere meldingene fra Elabs har benyttet Lenovo, men ikke denne. Og denne meldingen er mer tvetydig. Jeg tolker det positivt på ordlyden.

1 Like

Hvorfor skal/bør det ikke snappes opp? Spør for en venn.

Jeg vet ikke. Jeg er en fuck up som gjør antakelser:) Kan være konkurransemessige forhold, det kan være leverandørmessige forhold. Det kan være de rett og slett ikke ønsker å bli nevnt i en børsmelding fra samme selskap for tredje gang på kort tid.

Utrolig lav omsetning i dag. Virker som de som vil kjøpe er ferdig kjøpt og de som vil selge er ferdig solgt. Da er det vel bare å vente på de gode resultatene som snart vil materialisere seg, slik at resten av Norge og verden får øynene opp for dette gullegget.

3 Likes

Da er det vel bare å vente på de gode resultatene som snart vil materialisere seg, slik at resten av Norge og verden får øynene opp for dette gullegget.

Korrekt. Tilliten til et vekstcase som Elabs i et bearmarked preget av høy inflasjon og renteøkning er selvfølgelig på et lavmål. Har sagt lenge at det er regnskapet som må vise vei her, og slik er det stadig. Kontinuerlig derisking i form av kontrakter og designwins hjelper lite på kursutviklingen. Det hjelper heller ikke med hemmelighold rundt avtaler og mangel på konkret guiding inneværende år. Det er og har vært inntekter som gjelder. Jeg tror og håper at disse vil begynne å materialisere seg fremover. Særlig fra Q2 og utover.

Ingenting fundamentalt har endret seg til det negative etter min mening. På lang sikt ser dette stadig vekk ut som et potensielt gullegg. Tiden vil vise.

4 Likes