Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Brukeren Myragubben på Shareville skrev i går på veggen sin at en annen leverandør også skal inn med hpd hos Lenovo. Anbefaler at dere går inn på veggen hans og leser. Ser ut til at Elabs kan få sterk konkurranse

https://www.shareville.no/medlemmer/myragubben/wall

Det er et godt poeng av det ikke erstatter, men kommer i tillegg på modeller. Mulig man kan se helt bort fra HW priser.

Ikke noe nytt at Elabs konkurrerer mot hardware. Også kjent at Lenovo bruker ulike hardware sensorer til enkelte modeller. Fordelene til Elabs sensorer vs hardware står seg fortsatt selv om STMicroelectronics kommer med en ny generasjon hardware sensorer. For alt vi vet er dette bare at Lenovo fortsetter med disse allerede brukte sensorene fra STMicroelectronics i enkelte modeller inntil man gradvis går over til Elabs. Ala Novelda

1 Like

Elliptic Labs Signs Proof-of-Concept Agreement for new product, the AI Virtual Position SensorTM, with a Top-3 Laptop OEM

11 Likes
2 Likes

Ny storfisk eller kan dette også være Lenovo?

Og for et marked… såvidt opp på en stor nyhet

Magefølelsen sier at det er Lenovo, men Time will show :slight_smile:

Media legger opp til at det er en “ny” såklart…Er en uheldig fremstilling dersom det viser seg å være Lenovo og ikke en “ny”. Lenovo er såklart positivt men aksjonærer nå til dags blir skuffet av mindre…

Højst sandsynlig lenovo

jeg observerer en tendens til at svært mange her er sikre på at ELABS vil ta praktisk talt alle LENOVO-modeller. Jeg tror dette er feil, av flere årsaker, men den viktigste er at det p.t. er begrenset med funksjonalitet i ELABS mens det er større bredde i noen HW_sensorer. Videre er det løpende utvikling i nye løsninger, både på HW og SW-siden. LENOVO ønsker ikke å “gifte seg” med noen, men hele tiden holde døren oppe for å teste nye løsninger. Vi ser nå i ny melding at STMicroelectronics, som er stor leverandør til Dell, ser ut til å få innpass med en ny sensor hos Lenovo. Denne sensoren gir bl.a. varsel dersom noen står bak med mulig hensikt å “spionere” på skjermen til brukeren, samt at den inneholder former for bevegelseskontroll. Dette er bare en av mange som Lenovo kjøper NYE løsninger fra. Og slik vil det fortsette. Man kan tilsvarende stille et retorisk spørsmål om hvorfor ELABS bare er inne hos et tretti-førtitalls mobilmodeller globalt (jeg har da tatt vekk endel av de tidlige som kanskje fortsatt ligger til salgs men med minimale volumer) – på et område som omtales av selskapet som en “no-brainer” og hvor det kun er EN funksjon som er viktig? Og hvor det er reell innsparing? Mange på forumet har en evne til å forenkle eller ikke forstå kompleksiteten i beslutningene som foretas hos de store aktørene innen både mobil og PC. Samt at de alltid må og vil spille på mange aktører. Tidvis ropes det også om AUTOMOBIL-segmentet, men her er jo modellutvikling noe som pågår over svært mange år, og krav til sikkerhet og godkjenning er enormt strenge. Tilsvarende mht IoT - dette er et uhyre fragmentert område og man må inn i ett og ett produkt, med høye salgskostnader og dels lang tid før det kommer betydelig cash. Derfor er mobil og PC det viktige de nærmeste 2-3 årene. Man kunne håpe og tro på en betydelig økning i mobil, hvorfor skulle ikke ELABS kunne ta 20% av markedet innen noen år? Sikkerhetsmessig vil løsningene da være så modne og så godt testet at selv de mest kresne (som Apple og Samsung) vil kunne være interessert. NOD brukte 5 år på å komme seg inn hos Apple…
Dette var bare noen refleksjoner en juli formiddag. Som resulterer i min hypotese om at man ikke når 500 i 2023 fordi Lenovo går ganske langsomt fremover i forhold til en “all-in”-avtale hvor Lenovo putter inn ELABS i praktisk talt alt av volummessig viktige nylanseringer fra og med nå. Og når det kommer avtaler med Dell og HP og andre etterhvert, vil heller ikke disse kaste ut alt annet. STMicrolectronics vil ikke miste sin solide posisjon hos Dell “over natten”.
Når alt dette er nevnt, så er det uhyre viktig at ELABS nå lanserer løsninger med utvidet funksjonalitet. Det øker muligheten for å komme inn i stadig flere modeller hos Lenovo og hos andre.

5 Likes

Global technology powerhouse and the world’s leading PC company Lenovo is integrating ST’s presence solution in select laptops. Zhaochun Ma, Lenovo Vice President of Consumer and SMB Notebook Development Center, Intelligent Devices Group commented, “Today’s flexible, mobile working lifestyles demand privacy and ease of use to maximize productivity. That’s why we’ve integrated ST’s presence solution based on camera-free ToF sensing into Lenovo PCs. From logging into and locking one’s device hands-free based on human presence detection to using hand gestures to swipe content, we’re making Lenovo PCs smarter and more adaptive.”

Jeg tror at Lenovo vil fortsette å implementere nye løsninger fra forskjellige seriøse leverandører som alle tilfredsstiller krav til kvalitet og leveranseevne. Lenovo implementerer i et antall produkter og tester ut kundefeedback. Kundefeedback vil være et av de viktigste elementene mht videre valg og bruk av de forskjellige løsningene som finnes, og testet ut mot forskjellige kundesegmenter. Dette er en evigvarende sirkel, hvor målet er å øke sine posisjoner i forhold til konkurrenter, slik at man blir en relativ vinner i sine markeder.

PoC med Lenovo? Jeg er lidt forvirret her, har de ikke allerede en distributionsaftale med Lenovo???

PoC for en ny funksjon, tilleggsprodukt

1 Like

Okay, tak for svar og opklaring👍

Dejligt at AI Sensor kommer ud til PoC, men jo ikke just noget, der giver penge i kassen før om lang tid. Vi trænger distribution, hvis ledelsens mål om 500 MNOK skal få nogen gang på jord.

Flott med POC og gode betraktninger. Riktig at vi trenger distribusjon hvis det skal være noe muligheter for 500 MNOK neste år. Jeg antar at for å nå dette må det signeres ny enterprise avtale med HP eller DELL som POC’ene nå burde begynne å nærme seg slutten. Acer/Asus hadde jo heller ikke gjort vondt :slight_smile: Antar de har så troa på å komme inn hos en/flere av disse i løpet av året/tidlig neste år at de ser på det som svært sikkert (gitt at de opprettholder gudingen på Q2 pres også). Spennende!

Forøvrig litt enig i hvorfor de ikke kommer seg videre med IB på flere mobilmerker, men igjen det “beste og billigste” på ting kjøper man ikke alltid inn i bedriften når man har noe annet som virker på generelt grunnlag. Hva er det beste vs kosten? Hvem bestemmer? Alle mener jo sitt er det billigste. Men hadde gjort seg om Samsung og Apple valget dette - Sammen med Oneplus så snakker vi.

2 Likes

Samsung og Apple har volum. Oneplus har ikke volum og er i en helt annen kategori. Jeg ser at poLightfansen snakker om Oneplus ganske ofte, men når det gjelder volum, er Xiaomi, Honor, Transsion etc. mye bedre kunder å ha enn Oneplus! Selv Motorola knuser Oneplus når det gjelder volum.

3 Likes

Var ikke klar over Motorola, men de andre er allerede i boks. Jeg mente bare nysigneringer nå av hva jeg håpte på :slight_smile:

1 Like

Elliptic Labs: Invitation to Q2 2022 presentation

Hvad forventer folk af Q2? Skal man holde eller sælge sig ud for at købe aktien billigere tilbage?