Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jeg er helt på linje med det du har skrevet i tråden, @Henr.

Har trodd hele veien at de 500MNOK ikke er så usannsynlig som mange vil ha det til. Tenker også at det er viktig å løfte blikket. Det er snart bare ett år til fasit. Hva kan vi forvente om guiding videre de neste årene? Jeg har investert for den lange utviklingen i dette selskapet. Det er et spektakulært potensial, og utviklingen så langt fortsetter å øke sannsynligheten for at det oppnås.

2 Likes

Så lenge hun ikke sitter og lyger eller har en totalt annen virkelighetsopplevelse enn kunder og samarbeidspartnere, så er jo dette en “no-brainer”(det er litt cocky, så ta det ikke for alvorlig).

Det er så mye som skal gå galt om ikke dette skal være en god investering på nåværende verdsettelse. Jeg skal ikke argumentere for at aksjekursen er for lav nå da jeg skjønner usikkerheten til markedet, men om selskapet bare når 40-50% av mål for 2023, så vil jeg argumenterer for at inngang på disse nivåer ikke er spesielt risikofylt med tanke på å tape penger.

Som mange andre investorer liker jeg å se på nedsiderisikoen i investeringene min. Hvor langt ned kan det gå? Min vurdering er at nedsiden er begrenset, men oppsiden er større enn hva vi tør å tenke.

1 Like

Skulle nesten tro at noen har lagt inn algoritme som følger USA-børsen.

Elliptic Labs Launches with Xiaomi on New Smartphone Redmi 11SE for India Market

Elliptic Labs lanserer med Xiaomi på den nye smarttelefonen Redmi 11SE for det Indiske markedet

Here is a diagram that helps me visualize the growth and the target that is much debated here in the forum:

Expenses are probably exaggerated, but EBITDA is 50% in the diagram. I can’t see where all the expenses would come to reach that level.
For many probably useless diagram but posted it anyway.

Management is in a very difficult place with all NDAs and the target. Personally I trust the management and I’m excited how the company will look, let’s say, 2024.

9 Likes

Also EBITDA would be north off 50% so it could be 70% :money_mouth_face:

500 millioner i 2023/24 er forhåpentligvis bare starten. Med 50+ % margin og begrensede kostnader til å ekspandere forventer jeg at dette kan bli en utbyttemaskin fra 2024 og utover.

Jeg håper jeg får rett.

3 Likes

Hint til ledelsen:

Børsmeldinger om, at der nu er blevet solgt fire Xiaomi-telefoner med INNER BEAUTY i et 3. verdensland = faldende kurser.

Børsmeldinger med substans = stigende kurser.

Kom nu med nyheder af substans og stop de ligegyldige mobil-pølsevogns-meldinger. Vi har fattet, at I leverer til Xiaomi.

En virksomhed, der skal frigive en børsmelding hver gang, de slår en prut, prøver som regel at skjule en mangel på substans.

Vi får håbe, at det ikke er tilfældet med ELABS…

Xiaomi says it has shipped over 200 million smartphones in India amid crackdown | TechCrunch

Det er rigtig godt, at ELABS får mere og mere foden indenfor i smartphone-markedet. Jeg tror bare ikke, at vi behøver at høre om hver eneste mobil-aftale/update længere. Det er ikke særlig væsentlig revenue og det burde ikke længere anses som kursdrivende information, som ikke med fordel bare kan samles og gemmes til næste q-præsentation.

Frontline kommer heller ikke med en børsmelding hver gang, de sejler et skib over Atlanterhavet…

Og hvorfor er det så overhovedet vigtigt? Jo det er det, for hver gang vi hører om endnu en lille mobil-aftale, begynder vi at tvivle på, at firmaet nogensinde har noget med substans at melde. Det er typisk “smoke and mirrors” fra børsnoterede selskaber, der ønsker at distrahere fra fraværet af reelle børsmeldinger, der viser reel fremdrift virksomheden.

Lejla går for meget op i kurspleje. Hun har bare ikke fattet, at markedet har regnet strategien ud, og derfor sender kursen ned på hver ligegyldig små-melding.

Hint til Indrid: Laile er kanskje ikke like opptatt av kortsiktig kurs som deg og melder det som hun tror er av interresse/må meldes uavhengig av hva det gjør med kursen :slight_smile:

Det er jo pointen: Det hun melder er ikke det mindste interessant… især ikke for langsigtede aktionærer eller dem at os, der rent faktisk interesserer os for troværdigheden af deres 500 MNOK-målsætning.

Skal vi også have en børsmelding hver gang nogen i ELABS går på toilettet? For mange børsmeldinger om for små ting er ikke et sundhedstegn.

Kom med substans og hold småtteriet til q-præsentationerne🤗

Elliptic Labs og Xiaomi Annonserer Poco M5s Smarttelefon for det Globale Markedet

Elliptic Labs and Xiaomi Announce the Poco M5s Smartphone for the Global Market

Laila hører på Indrids formaninger :grinning::sunglasses::rofl:

1 Like

Det er helt vanlig å melde små utgivelser så lenge selskapet fortsatt har så få lanseringer og fortjeneste. Det samme var med NOD for 6-7 år siden. Vi kan jo bare håpe at vi blir så store og har så mange lanseringer at det ikke blir pålagt å melde disse lanseringene.

Ja, enig. For meg så har disse meldingene også en verdi. Xiaomi er p.t. den største kunden til Elabs og det de-risker investeringen å se at de fortsetter å lansere. Å publisere modell-lanseringer kan også være i både Elabs og Xiaomi sin interesse. Elabs får jevnt og trutt minnet markedet på at de er et solid produkt som skalerer til hundre millioner av enheter. Xiaomi får litt mer blest rundt sine lanseringer og poengtert at de er innovative med SW prox sensor.

Næææh mobil-melding nr. 6.000 - mærkeligt, at kursen falder… igen igen igen😉

Man skulle næsten tro, at markedet var bedøvende ligeglad…

Elliptic Labs Mandatory notification of trade by close associate

6 Likes