Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Elliptic Labs Annonserer HONOR X40 Smarttelefon for det Globale Markedet

3 Likes

Elliptic Labs Launches on HONOR X40 Smartphone for the Global Market

4 Likes

Elliptic Labs Signs Fifth Expansion Agreement with Laptop Manufacturer

10 Likes

Blir spennende å se de neste 3-4 kvartalene hvor mye inntekter Lenovo dealen genererer etter hvert som de kommer inn i flere og flere modeller !

2 Likes

Ifølge Laila skulle vel innpass i en stor produsent dekke målet om 500 mil, som jeg vil si de nærmer seg. Blir spennende fremover!

2 Likes

Men de har vel fortsatt bare sluppet 1 modell? Så det er ikke sikkert inntektene har blitt så store enda. Jeg antar også det er derfor de ikke guider mer en “positive” for 2022 fordi det er så vanskelig å vite når modellene slippes. Men de antok/spekulerte seg til at Lenovo kommer til å gi gass på alle modeller og dermed vil uansett 2023 smelle til de grader! :slight_smile:
Når hun da også er så selvsikker på at HP og Dell nærmer seg, er i alle fall jeg rolig på investeringen min :slight_smile:

3 Likes

Veldig bra, dette. Ingen tvil lenger om at Lenovo går bredt ut. I følge tidligere uttalelser kan de som nevnt nå 500MNOK ved å gå veldig bredt i en laptop OEM. Det sagt tror jeg sannsynligheten for at det står flere kunder på trappene utover høsten er stor.

4 Likes

Tar gjerne kommentarer på dette: Iht ELABS så skal software bokføres når det leveres. Og software leveres som del av produksjonsprosessen for nye PCer, ikke når de selges. Dette kan være inntil 6-12 mndr før det faktisk er ute i butikkene. Implikasjoner for inntjening? Dvs at 2023-modeller kan bli inntektsført i 2022. Selvsagt kan innslagspunktet være mindre enn 6 mndr før lansering, men noen måneder FØR, det bør det kunne forventes å være. Neste spm er da hvor stor batch som selges i første runde. Dette er relatert til hvor mange maskiner man produserer. Jeg vet ikke om dette gjøres for anslått salg for 3mndr, 5 mndr, annet…noen kvalifiserte innspill her? I mitt hode - hvis jeg har rett - så er det endel oppside ift tidligere rapportering av inntekter, med mulig positiv overraskelse ifm Q3?

3 Likes

Det var vel slik de la de frem tidligere, at det skulle betales ved produksjon på lik linje som HW de erstattet. Men de gikk vel tilbake på det på ene kvartalsrapport og sa det ville bli etterskuddsbetalt etter hvert som det blir tatt i bruk, altså etter salg. Om jeg skjønte det riktig.

2 Likes

Jeg tror også det er mulighet for en overraskelse i Q3 basert på det argumentet, dvs inntekt ved leveranse av SW. Husk at 2, 3 og 4 ekspansjon av Lenovo-avtalen kom i midten av Q2, og Laila poengterte på Q2 presentasjonen at de var igang med skalering. Det samme sa hun i DNB presentasjonen. Så med det antar jeg at SW for noen modeller vil være levert i Q3. Så, til spm om hvor mye inntekt som føres tror jeg (for å være konservativ) at det er per kvartal (hun har nevnt noe om dette for 1 el 2 år siden), men det kan jo også være for hele 18mnd livssyklusen. Eller så kan det være en mindre up-front betaling, og deretter fakturering per kvartal eller per solgt enhet i etterkant. Vi vet jo veldig lite, og det er også det Elabs ønsker for ikke å vise kortene sine.

2 Likes

Problemet med Elabs som investering er at det er nesten umulig å regne på caset.

Men det er også deri en evt. mulighed ligger. Folk (inklusiv mig selv) er meget skeptiske overfor ledelsens målsætninger, men skulle de vise sig at levere, er aktien temmelig underpriset.

Jeg tenker det samme. Hadde målet 2023 vært fult priset inn idag, så hadde det vært noe verre, for da var spm hva som ville skje i årene etter 2023, men per idag så er caset enkelt så lenge man har troa på ledelsen og målet. Argumenter for å ha troa: Tydelig og god ledelse som har hatt et stabilt budskap over tid og dratt inn avtaler med Intel, AMD, Lenovo, Xiaomi +++. Det er også sterke indikasjoner på flere avtaler innen laptop og gjentatte uttalelser på hvordan 2023-målet kan nåes og at ledelsen har trua på dette. Selv om vi skulle havne på f.eks 300 mnok i 2023 så kan de klare f.eks 150mnok i EBITDA hvis de ikke ansetter for mange. Så caset er meget de-risket, så lenge man ikke tror at teknologien eller businessen flopper helt da.

3 Likes

Det er makro i US som avgjør kursutviklinger her som i de fleste andre aksjer.

1 Like

Available today: The Windows 11 2022 Update | Windows Experience Blog

“We’ve added a presence sensing optional feature to Windows Hello for Business, so that devices equipped with presence sensors work with Windows Hello to securely log you in when you approach and lock your device when you leave.”

11 Likes

Dette betyr at IB er integrert i chipen til AMD OG Intel - Samt støttes native i W11. Gleder meg til fortsettelsen! :slight_smile:

5 Likes

Betyr det at alle pc med Windows 11 kan aktivere elliptic labs sensor?

Nei det betyr ikke det. Men det betyr at om en OEM velger å kjøpe/implementere Elabs sensoren så virker den med pålogging til W11 rett utav boksen uten at OEM selv trenger å ha noe software for den delen.

7 Likes

Er vi sikre på at det gjelder Elabs og ikke en annen hardware leverandør?

Det gjelder nok verken elabs eller annen leverandør. Den bare ser etter “precense sensor” samme fra hvem. Og så kan den benyttes.

4 Likes