Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Hvilken kurs gjetter du den faller til om de nedjusterer målet?

Er forresten shorting av aksjen aktuelt for deg?

Well this is ofc debated. It might be that they do not meet the target but will be close. My guestimates are that revenue will be around 100mNOK already this year 2022 if the current progress continues. See that over +20 models out of 62 (lifetime) have been released only in H1 2022. Revenue growth has been Q1&2 100-200% (contracts).

What comes to pc, the fifth contract has been signed with Lenovo. If each these (4 contracts, excl T14 contract) cover several models, the coverage can be already +50% with Lenovo. Lenovo has declared that they want to deploy broadly. Thus, I believe these contracts are not covering only couple models. Having this scenario already would lead to +300mNOK revenue 2023, more than analysts expect currently. Therefore, 500mNOK would be huge. I suggest to check the latest interview with Laila. She clearly explains how the target will be reached. What she specifically underlined (also smiled) that they are confident that other players will join.

6 Likes

And when the analyst mentioned 50% EBITDA, Laila smiled and said “not to be too cocky, but I think we said NORTH OF 50%”.

You don’t say that unless you’re pretty sure you will actually reach those levels.

7 Likes

Jeg tror ikke, at kursen behøver at falde voldsomt, hvis ledelsen bare snart melder ærligt ud, at de ikke længere ser 500 MNOK-målet som realistisk og i stedet erstatter det med reel guidance. 300 MNOK ville rigeligt være godkendt.

Det er ikke umiddelbart aktuelt for mig at shorte ELABS, nej.

She also said EBITDA would be positive for 2021… which it certainly was not🙃

Everyone in here: “bUT iT WaS BEcAUc oF oNE-OfF EXpeNsEs”

Who cares? You deliver on your promises or you don’t. So far, ELABS has not. I hope they will in the future, seeing as I am a (sceptic) shareholder!

Yes that negative was ~2,8mNOK due to one-off :grinning_face_with_smiling_eyes: From IPO promises they have actually delivered more than communicated. Anyway, you have your right to distrust the management.

Even if 300MNOK is reached, that is quite bullish. That is above analysts’ view. If costs climb up (130% from 2021) to 150MNOK that would result 150MNOK EBITDA. Multiplying with conservative 20*150 = 3bNOK valuation (1.8b NOK current).

4 Likes

Hvis det er 300 mill du mener målet bør justeres til, så skjønner jeg ikke hva du klager på.

Elabs burde ikke justere noe med mindre nytt mål hos dem er under 250 millioner.

Så fascinerende at noen har bedre forutsetninger en CEO og ledelsen i et selskap til å vite hva de bør guide som mål:) Må nok bare selge alt, går ikke veien dette…

1 Like

Hehe. Hvis man har vært tålmodig nok til å være med hittil, så er det galskap å hoppe av akkurat nå.

Den nærmeste tida er viktigere enn på lang tid. Nå begynner det å bli tida for «Show us the money»! Enten med en HP-deal (evt. Dell) som bekrefter hårete mål eller et sterkt Q med gode Lenovo-inntekter. Annet?

1 Like

Indrid, du og Laila sitter ikke på den samme informasjonen, så når du hevder at “Elabs burde ditt” og “Elabs burde datt”, så er det bare luft.

Elabs hevder de kan oppnå 500m NOK revenue i 2023. Om man tror det er noe de kommer til å oppnå eller ikke er noe hver enkelt må gjøre seg opp en mening om alene. Personlig er jeg litt skeptisk. Samtidig kan man diskutere det med andre på forum som tekinvestor.

Å gjenta det samme budskapet igjen og igjen, samtidig som nye kontrakter meldes in (noe som gradvis underbygger påstanden din) endrer ingenting, og det kaster bort litt tid for alle som følger og skriver i denne tråden. Noe jeg antar er målet ditt.

Kanskje får du rett, kanskje ikke, men å hevde at dut vet bedre enn ledelsen i Elabs latterlig.

Folk i denne tråden har like stor tillit til det du skriver, som du har tillit til ledelsen i Elabs. Du burde bruke tiden og energien din et annet sted.

4 Likes

Tror og det begynner å nærme seg tida (okt-feb)for nye pc-avtaler. Elabs har ihverfall trua…

1 Like

Næppe, men tak for rådet😘

Jeg kommer til at gentage mit budskab så længe, det er nødvendigt. Der kommer hele tiden nye læsere👌

“mit budskab” - du lyder helt som en kult leder. Klovnekulten

Det tager jeg som et kompliment❤️

Du skulle ordnet deg en auto-PM til nye medlemmer så vi slipper repetisjon :wink:

3 Likes

Jeg kan jo gøre begge dele, om nødvendigt☺️

Slippe for mig, det gør I i hvert fald ikke😘

Mange mennesker har det hårdt med at blive konfronteret med sandheden. Det er ubehageligt at forestille sig, at Leila Danielsen ikke er et messiansk sandhedsvidne.

“Men hun siger jo, at de når 500 MNOK”.

Ja, men det mål blev sat før en økonomisk nedgang. Hvordan hænger det sammen, at målet kan fastholdes, når det registret salg af både mobiltelefoner og laptops er gået mærkbart ned?

Hvis 500 MNOK skulle passe i en recession med økonomisk afmatning, så er det oprindelige mål vel sat for lavt?:wink:

“Men Leila er jo SÅ troværdig?”

Er hun? Hun lovede positiv EBITDA i 2021 ad mange omgange. EBITDA blev negativ. Hun snakker hele tiden om, at alle laptop OEMs er “nervøse” og vil tegne aftaler med ELABS. Én laptop-aftale er det blevet til.

Javel, måske flere laptop-aftaler kommer snart🥳

Vi får se! Indrid er her for jer❤️

You’re welcome.

Men ikke SÅ hyppig er du snill :kissing_heart:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Economic downturn was discussed already. See Laila’s answer for that if you are uncertain. EBITDA was discussed already as well. What you think about ELABS achieving more than they communicated during IPO? They cannot be trusted because achieving more than expected… :joy:

Did they give date for the agreements? I haven’t seen.

I am not saying ELABS cannot be trusted as a whole. I am saying that the CEO - at the moment - seems like a typical “overpromiser”. This CEO profile is extremely normal in young and newly IPO’ed tech companies, so it is not surprising. People just need to stop drinking the Kool-Aid. I am sure ELABS will do well, even if realistic expectations are communicated instead of hot air.

The people who get mad at me for pointing this out are the people who deep down know that I have a point, but are afraid of loosing their money.