Kan virke sånn. Så om man tror inntektene kommer i år er det bare å fylle opp før de kommer. Spørsmålet er også litt hva skjer på Q4, tror mange (inkl meg selv) venter litt for å se hva som skjer der ifht gudining og inntekt for året 2022
Det er stor skepsis om 500mill i 2023, men jeg er liten tvil om at disse inntektene kommer. Kansje vi må vente til 24, men da kommer det fort mer enn 500mill.
Jeg tror vel vi skal være happy om 4Q 2023 tallene viser en run-rate i inntekter på 500 MNOK, og gjør den det blir aksjen en meget god investering i 2023.
Må ærlig talt si meg meeeget fornøyd med påfyll +50% i Elabs i dag. Fylte på litt i romjula på 22-tallet, men trodde det ble lenge til fin inngang når de i tillegg signerte med en Top-5 Smartphone-OEM rett over nyttår.
Ikke kjempegodt makroklima – men trua på at Elabs kommer seg fint ut av det …i det lange løp.
Da er de inne i Google ChromeOS og ikke bare Windows. Det åpner en ny verden
En PoC hvertfall
Men de tar stadige nye skritt for å dekke alt
Man behøver ikke ha de store forventningene til smart phone segmentet for Q4. Heldigvis er det nå flere ben å stå på!
Litt urovekkende at Xiaomi topper den lista. Samtidig kan vi vel anta gjenåpningen i Kina gir et Q1-boost?
Det er selvfølgelig et dårlig tegn, men en graf som viser antall telefoner solgt viser vel fremdeles at det selges mange millioner telefoner og ELABS er tross alt kun på vei inn i markedet.
Bullish signal med tanke på bred implementasjon av software fra Elabs.
Ser ut til at HP også satser en del på dette i forhold til denne applikasjonen som kommer forhåndsinstallert på alle HP elite maskiner nå. Kanskje de har funnet ut at Prox sensoren må gjøres virtuell og signert med Elabs?
https://support.hp.com/us-en/document/ish_5824936-5824987-16
Og denne:
This is very positive regarding the PC market size even though it’s not ELABS. They put a lot of emphasis on lock-on-leave now which suggests that the deployment is not just considering the higher end. The security issues are equally important but the price point gets too high with hardware. And like @Finazz said, the ELABS beats the hardware sensors in field-of-view and works lid closed (presumably).
Yes, works with lid closed (confirmed by Patrick Tsui presentation). This is the kind of advantage that I think will cause Elabs to also take the high end market.
Exactly, so the more focus on this the more potential marked for Elabs
Kanskje ikke alle som har fått med seg denne i dag.
“Elliptic Labs participation in the Listen2Future project will focus on two future innovations: 1) human wellness monitoring with special attention placed on fall detection and 2) enabling a sensor “mesh network” to enhance and expand this wellness monitoring to larger physical areas across multiple, disparate smart home devices through Elliptic Labs’ AI Virtual Connection Sensor™. By leveraging the AI Virtual Smart Sensor Platform, Elliptic Labs will utilize AI, ultrasound, and sensor fusion to achieve these goals while guaranteeing privacy and data protection.”
Nærmer seg Quarterly Report - Q4 og Gozza sender som vanlig inn spørsmål til Q&A her: https://www.shareville.no/aksjer/elliptic-laboratories/kommentarer/17-dage-til-q4-hermed-den-traditionelle-sprgsmalstrad-hi-108409430
I think stock reacting to Q4 from NOD. I see it as an opportunity when playing the long game: ELABS is penetrating to a new market and we should see it in the coming year.
NOD driver jo med chip som det er mangel på i verden. Elliptic erstatter jo disse chipene. Det er jo bare gull for interessen fra nye partnere, vil jeg tro. Er likevel litt bekymret for q 4 og q1, siden det selges færre laptoper og telefoner. Og går det sent med utrulling av nye produkter med Elabs i ?