Helt nydelig å se at aksjonærene bare sitter og hodler på aksjene. Denne kan gå mye mer
Føler de fleste som sitter i denne aksjen har lest seg opp på hva som kan komme, og tenker langsiktig. Da er dette ikke en kurs man vil ut på. Dette er et eventyr man vil se til topps (gitt at man har tro på at de skal dit).
Korrekt. I et langsiktig perspektiv er dette bare en brøkdel av de verdiene som kan genereres dersom selskapet lykkes.
Med en slik vekst og slike marginer kan du nok fint doble P/E multipplen din. (NOD handles til P/E 103 LTM for å ta et eksempel.) Handles den til 375kr med de tallene er jeg hvertfall kjøper
elabs kommer ikke til å handles til pe 20 er poenget mitt.
Har lest andre også benytte P/E mellom 40 og 80 på vekstselskaper… Men nå er det uansett en stund til vi når 500 mill også da, men føler det nesten er garantert ila 2023
Det er riktig, det er også oppgitt “minst 50%” og dette guider de skal oppnås allerede i 2023, og de vil oppnå det bare ved å komme inn i alle laptoper til den ene leverandøren de allerede har kontrakt med. De har jo også POC med de 4 andre top5 laptop leverandører i verden, så innpass i flere her så vil jo dette gå til himmels. Så kommer IOT, automotive, flere mobilleverandører osv… oppå dette. Tenker jeg blir til 2025 her om dette ser like lovende ut fremover! CEO sammenligner de med NOD, og 3 personer fra NOD er i styre til elabs (bla styreformann i elabs er også i styret til NOD) så dette kan gå veien
Om de signerer alle 5 største PC leverandører snakker vi volum på rundt 240 millioner PCer etter dagens tall. Antatt at de får 10 kr per og kommet inn i alle modeller innen 2025, så snakker vi altså om nesten 5 x guiding, og det bare innen laptop vertikal
Hvor/hvem har skrevet det?
Vi aner ikke hva de får, det kan vi bare spekulere i eller prøve å lese ut fra regnskapstall.
Flere gjetter at de ligger på rundt 1 krone i mobil, men de har selv uttalt at det er “Vesentlig høyere” i laptop og “vesentlig høyere en det igjen” i IOT/Automotive. Kanskje fordi det krever mer av softwaren?
Sensorene de går inn og erstatter ligger fort på 40 kroner stykke, så 1/3 av prisen feks bør jo friste mange. Tror vi kan anta at prisen er oppmot 10 kroner stykke ja (tror jeg).
Ja, er som skrevet bare en antagelse med 10 kr… Men i dag bruker PCer 2 stk IR sensorer og ELABS har oppgitt at konkurrerende sensorer koster 2,5 - 4$… så tror 10 kr kan være aktuelt!
Til sammenligning står det jo 0,1 - 0,25$ på konkurrerende sensorer på mobil vertikal, så om det stemmer at de får 1 kr per mobil kan de kanskje strekke seg nærmere nedre grense på 2,5$ (20+ kr) på laptop til og med!
Og husk at en SW sensor fra ELABS også kan tilby mer funksjonalitet enn bare presence detection!
Men som @Conda sier, alt blir jo bare spekulasjon enda…
Laila brukte half the Price or Even a third i presentasjonen i går.
Bra observert! Vanskelig å få med seg alt på mobil mens man jobber
Spennende å se hvor denne ender, hadde ikke trodd den skulle gå såpass etter Q2 da jeg føler mange bare ser på tall. Men kanskje diverse forum, Q2 og artikkelen i FA har gjort at folk fikk øynene opp for hvor stor potensiell oppside denne aksjen har
Tar vi helg under 300?
Jeg tror helt sikkert vi tar helg under 300. Det ligger mange aksjer til salgs nå. Spørs om ikke det er noen som forsøker å realisere litt gevinst rett før helgen, med håp om å få en billigere inngang igjen på mandag?
Absolutt mulig det, steget mye på kort tid, så naturlig om noen vil sikre gevinst. Så står det på om flest vil inn eller ut før helgen
Tror du virkelig det er så mange spekulanter i denne? Det har ikke vært nok omsetning i denne til å spekulere for mye. Sånn sett tror jeg vi skal være glad for at vi er på growth. Salgsprisen ligger vel på halv pris eller noe mer enn konkurrentene. Hun sa halv pris eller opp mot 1/3. Halv pris av 2 dollar er 1 dollar. 1/3 av 3 dollar er 1 dollar. Så omkring ti kroner stk tror jeg vi kan regne. Det blir jo en del om man selger noen hundre Mill i året etterhvert.
Meget sterkt at vi endte på 184,5 (+8%) i dag , tatt i betraktning at noen vel så sitt snitt til å selge på tampen for å kjøpe dyr champis til helgen Men itte je! Her skal det holdes!
Var litt i tvil om jeg skulle fylle på mer i dag og bestemt meg mot slutten av dagen og tok 200 aksjer til. Vil ikke gå glipp av resten av ferden som jeg håper bare har begynt