Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Må si jeg syntes inntrykket fra Laila på q2 var til de grader spennende. Sitter du der som CEO i topp 5 PC selskaper og får presentert den casen der må du jo være bra tjukk i huet om du ikke hopper på??

1 Like

Jeg fylte på i går rett etter presentasjon på -3 %:star_struck::sweat_smile:

3 Likes

Jeg var seriøst nervøs i forkant, siden det har vært så himla bingo på utfall av kvartalsrapporter i år.

Men snakk om å naile det! Og ikke minst satsningen på IoT og generell sensorutskiftning av dyre hardware-greier.

Need a sensor? Who you gonna call …

Question: how will you reach the 500 million guided?

It’s really really simple really. If we reach one top 5 customer with all deployment in all PC models or several with a few models.

Den ene kunden har sagt at de skal implementere elabs i alle modeller innen 2023. Da er det jo really really simple for å si det sånn…

3 Likes

Liten påfyll i dag og :grin:

1 Like

Sitter og lurer på om det er polight’ere som flytter aksjer over til polight, lurer på hvordan det blir når de skal inn igjen i ELABS på neste PC kontrakt :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg holder. “More to come” stoler på den setningen der.

Tror det er tilfelle og de kommer nok tilbake :wink:

1 Like

Aksjen skal nok bare ned å tette litt GAP etter rask stigning siste uken(e) så er den klar for nye runder med nye meldinger :slight_smile:

Absolutt. Dette er uansett en aksje jeg skal sitte på til typ 2023+, såfremt ikke børsbildet endrer seg betraktelig :man_shrugging:

samme her, minst :slight_smile:

1 Like

Når jeg hører cfo og CEO snakke så er guiding på 500 Mill høres det ut som piece of cake. Det har de allerede med den ene PC levrandøren. Om poc med denne store aktøren gikk til en så stor avtale der aktøren pusher for en såkalt “ENTERPRISE” eller.konsern avtale. Hva da med de andre topp 5 selskapene. Vil de ikke spare hundrevis av Mill på å bruke elabs eller er det noe vi har misset her? Er det noe skjær i sjøen som man ikke kan se?

vi vet jo ikke prisen Lailalabs kan ta, på kort og lengre sikt?

Jo vi vet det ganske nøyaktig i PC markedet.

Når de sier de kan nå målet ved å komme inn i alle modeller på en topp 3 PC OEM, og topp 3 selger 50+ millioner, så burde jo ~10 kr være reelt

Laila gikk igjennom litt diffust at de er på ca halv pris av konkurrentene…

“vet” var kanskje litt sterkt, litt sitater på andel av hw kost, og noen estimater på sistnevnte. Har ingen grunn til at å tro at 10kr/enhet er feil, men vil kanskje heller anta en range på 3-15kr. Kundene er vel noen verdens beste til å kjøpe kostnadseffektive komponenter, det er forskjellige typer avtaler og ikke minst tipper jeg førstemann med en stor ordre får en ekstra hyggelig pris. Når tallene er på bordet, så er det lettere å spå frem til dette punkt:-) Det er vel uansett helt normalt at ASP endrer seg etter som tiden går og verden også endrer seg.

Men det vi tror vi vet, ser unektelig lovende ut!

2 Likes

Ble forøvrig overrasket over at de sa Bosch Spexor benytter 3 stk PIR sensorer som ELABS kan erstatte, og at disse PIR sensorene koster mer enn det som ellers er oppgitt under IoT vertikalen! Det kan bli et uventet lite gullegg :wink:

Tror du de kommer til å selge så masse av den da?

Likte bedre sitatet at Bosch konsernet kan levere sensorer inn i bilindustrien… der snakker vi…

Godt spørsmål…ingen aning, men vil tro Bosch har gjort litt markeds undersøkelser før de gav grønt lys. Uansett å betrakte som en uventet bonus :slight_smile:

Bil industrien er absolutt spennende da vi snakker høyere priser, selv om det er lavere volum, men de har jo ikke så mye fokus på den vertikalen helt enda…