Hvilken funksjonalitet har Elabs tech i bilindustrien?
Hvertfall vært nevnt “child presence detection”…
også en del info fra admission doc:
"The AI Virtual Vitals Sensor enables the automotive cabin to be a safer place. Using the AI Virtual Vitals Sensor, the Company’s automotive OEM partners are able to detect and monitor a driver’s breathing and heartbeat rate, ensuring that the car is aware should problems arise. Thus the car cabin will also be able to detect when small children (or pets) are left unattended. The European New Car Assessment Programme (“NCAP”), which awards safety ratings up to five stars, will begin awarding rating points for Child Presence Detection starting in 2022.
AI Virtual Gesture Sensor extends the controls of the cockpit to both the driver and passenger alike, allowing both to control music, maps, and other applications on the console screen."
Xiaomi is about to introduce its Mi Mix 4 flagship smartphone and Mi Pad 5 tablet. Both devices are bound to be flagship-tier, with the phone being the first in the world with Snapdragon 888+, while the tablet is aiming to be a direct competitor to the Galaxy Tab S7 series and the latest iPad Pro 11. The event is scheduled for 19:30 Beijing Time, which is 11:30 GMT.
10:30 norsk tid.
Link til arrangement?
Eller 13:30 norsk tid?
Ligger en link her, men får se om det virker…
evt direkte til Xiaomi
Tror ikke vi finner ut av dette gjennom noe annet enn børsmelding. Om ikke noen vet hvilke prosessorer elabs er i Qualcomms modeller.
Haha nei, de pleier jo aldri å snakke om dette + den er på kinesisk
Men var mer å se om det var noe spennende med telefonen - Men for en trist første 20 min! Snakker jo bare om historie på kinesisk
Antar det er Elabs når vi ikke kan se spor til IR sensor fremme på skjermen
Såpass peiling har ikke jeg stone. Jeg har faktisk ikke særlig teknisk innsikt på sånne ting. De gutta på shareville snuser jo opp en del forskjellige sånne greier.
Jeg har ikke sett det i selve presentasjonen, bare på bilder som har “lekket”…
Man kan som regel se hull til kameralinsen og IR (proximity sensor) øverst på skjem.
Spolte litt i youtube streamen, men ikke sett noe til Mi Mix 4…
Kommer nok en melding sent i ettermiddag eller i morgen tidlig
Var ikke klar over at de klarte å skjule det så bra nå!
Får vente på melding da ja
Er vel merarbeid og kostnadsdrivende tenker jeg, så om de har et billigere alternativ går de nok for det. Litt frem i tid så blir vel de fleste telefonene “notch free”, som helt sikkert øker behovet for alternativer til sensorene/kameraene i “notchen”.
Ser ikke ut som det er noen IR sensor der, om bilde er nøyaktig.
Edit: Eller er det kanskje hullet til venstre der?
Bra jobbet. Og da er konklusjonen at det må være elabs innvolvert? Bra.
Tror uansett elabs er med. De har jo vært foretrukken på flaggskipene til Xiaomi.
Forøvrig kult at de kan ha frontkamera “bak” skjerm!
Ser ut som specs sier ultrasound proximity sensor ifølge en på shareville