Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

+9,49% intradag nå. Hva skjer?

Relativt tynt volum, men opp åkkesom. Det er jo nesten slik at man håper på at det er noe fundamentalt positivt som har lekket.

Har vel vært oversolgt så det holder. Skal ikke mye til for at den får en liten baunce tilbake. Lenovo brukte over et halvt år får de gikk ut med at de skulle bruke elabs fra kontrakt. Kanskje det kommer noen gode nyheter i løpet av sommeren eller rett etterpå. Venter et par år så håper jeg på minst en tredobling, hva som skjer nå får bare være.

1 Like

Elliptic Labs’ AI Virtual Human Presence Sensor™ Launches on ThinkPad™ P Series Mobile Workstations

5 Likes

Det er lys i enden av tunnelen.

Come see Elliptic Labs CFO Lars Holmøy talk at @tpicap Midcap Annual Conference, held in Paris, on May 12th 2023.

TP ICAP Midcap, a broker specialized in Small & Mid-Caps in Europe for Equity and Debt capital markets, holds this annual TP ICAP Midcap Annual Conference introducing great European companies like Elliptic Labs to the international financial community.

#EllipticLabs #AIVirtualSmartSensorPlatform #ELABS #TPICAPMidcap

1 Like

Har han snakket ned kursen på fransk? Positivt med bekreftet flere maskiner ut i markedet før sommeren, burde gitt kursstigning på sterk dag for tech…vel, klokken er bare 12:28 så kanskje vi får et ukesluttrally blant sultne midcap-aktører? Spøk til side, evt effekt fra innsatsen til CFO kommer først til neste (korte) uke.

Elliptic Labs lanserer på Xiaomi siste Redmi Note 12S smarttelefon

1 Like

Elliptic Labs: Invitation to Q1 2023 presentation

Elliptic Labs Minutes of Annual General Meeting

1 Like

Neppe noe FOMO til i morgen, men hva kan forventes? Det beste jeg håper på for i morgen er noe mer kjøtt på benet. Noe tillitsvekkende. Prisingen av selskapet i dag har ikke bakt inn veldig store forhåpninger om fremtiden. Men blir det ikke butikk av 3 av de 5 største aktørene i markedet som kunder, så er konseptet med virtual smart sensor bare å legge ned.

Jeg har flere ganger stilt meg spørsmålet om produktet er godt og stabilt nok. Og svaret jeg kommer til er jo at det må være det når de har hatt proof of concept prosjekter gående i månedsvis før de endelig har signert. Nå har Lenovo lansert endel maskiner med teknologien, så jeg håper vi ser det i tallene snart og vi bør få indikasjoner fra ledelsen om når vi begynner å se det i tallene. Det er litt motvind i verden for de store OEMene, så jeg skjønner at ting forsinkes litt.

4 Likes

Er vi heldige får vi noe form for input av hva vi kan forvente av de 2 andre topp 5 laptop avtalene samt kanskje noe om hva Lenovo tenker fremover. Tror tallmessig Q1 blir svak, men H2 har jeg litt forventninger til, spesielt om de klarer å få ut noen laptoper fra de andre 2 også! :slight_smile:

1 Like

Jeg så et intervju med CFO i Lenovo på CNBC i går. Der måler de aktiviteten i PC-markedet annerledes enn analyseselskapene som måler antall maskiner som går til distributører. Lenovo måler når man logger seg på maskinen første gangen. Nivået her har vært forbausende stabilt de siste 2 årene og har økt litt i det siste, og er nå litt over pre-Covid-nivåer. Han gjentar at man nærmer seg å ha jobbet seg ut av overhenget, og at H2 derfor blir mer “normalt” også mht å pushe nye maskiner ut via distributører. Dette er viktig å ha med seg.

1 Like

Hva Lenovo tenker får vi fra Lenovo og ikke fra Elabs. Dessverre er jeg ikke optimist mht info fra dem, så lenge antagelig fortsatt befinner seg nesten like mye i tåkeland som oss (fordi Lenovo ikke forteller dem nesten noe som helst, i motsatt fall kunne de guidet for 2023). Jeg tror vente-leken fortsetter også for rapportering Q2 og at det da er først om et halvt år at det kan bli noe mer konkret. Hadde vært positivt snart med en melding om lansering med en av de 2 andre PC-OEM’ene…ser vel at de har hatt samme opplegg som Lenovo mht trafikktrøbbel i kanalene, men når dette nå begynner å lette er det merkelig om det ikke kommer noen meldinger mht begge disse, det er nå over 5 måneder siden avtalene ble publisert.

Får håpe de gjør det bedre enn Image Intelligence…

Det fine med software er at det er lett å ta inn… Det dumme med software er at det er lett å ta ut :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Takk for at du deler. Jeg så gjennom lenovos kvartalspresentasjon som kom i dag. Jeg tror de sliter litt med å tømme lagrene for forrige generasjon. Det er litt sand i maskineriet. Skal man pushe nye modeller eller skal man selge ut lageret på rabatt. Hence utsettelsen av salgsmålet og uklare utsikter for Elliptic labs. Når disse hindringene er ryddet av banen, så får vi håpe det drypper litt på klokkeren også.

2 Likes

Elliptic Labs Q1 2023

Lite nytt i materialet bortsett fra tallene i seg selv. Det eneste jeg så¨langt legger merke til, i positiv retning, er følgende:

With our AI Software Platform’s
technological leadership, we have
established close strategic
collaborations with top management
in leading PC companies. These
companies are actively utilizing our AI
Virtual Smart Sensor Platform to create
unique user experiences and
capabilities that go beyond our
current and announced products.

2 Likes

Vanskelig ikke å være enig med P Kongslie SB1M. Selskapet er høyt priset i dag dersom man ikke leverer.

• our perception is that ELABS is if not the most, one of the most leveraged bet on normalized hardware markets (smartphone and laptop) on the Oslo Stock Exchange, but until that turns (both destocking and demand) the share will definitely be out of favour and is a “wait and see”.
4 Likes

I min tolkning av å levere så er det ikke akkurat rakettforskning at å levere er et premiss for i det hele tatt ha en verdi. Det gjelder ikke bare elliptic labs for å si det sånn.

2 Likes