Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Enig i dine refleksjoner @Mikromega.

Hva gjelder ulik verbal ordbruk omkring milestone 1(H3 2022) og milestone 2(H2 2023) som @Barcelona1986 er inne på har jeg ingen veldig gode tanker og det står som et åpent spørsmålstegn.

Jeg skal ikke fortsette å spekulerer for vidt og bredt, men som man er inne på må det faktisk være en hendelse, alternativt et spesifikt kontraktspunkt, som bidrar til at inntektsføring(her: av milestone) skjer på gitt tidspunkt. I et utvidet perspektiv må de 5 stegene i IFRS 15(se nedenfor) være tilfredsstilt. Jeg har lenger opp nevnt at jeg tror «trigger» for milestone kan være «go to market», altså faktisk lansering. Basert på min erfaring fra tech er ikke dette helt urealistisk, altså at man i den aktuelle kontrakt(inkl. Tilleggsavtaler) avtaler at den leverende part(her: ELABS) får en fee når aktuelle modeller eller aktuelt produkt faktisk lanseres(mindre risiko enn ved signering av avtalen for Lenovo). I så fall KAN der være gode argumenter for at «performance obligation»(se step 5) faktisk først skjer(og er tilfredsstilt 100 %) på dette tidspunktet(H3 2022/H2 2023), og at det gir grunnlaget for inntektsføring på aktuelt tidspunkt. Alfa omega er altså hva som står definert i kontrakten(som vi ikke vet), men det er alt annet likt åpenbart at den sterke aktør(ELABS motparter) har et ønske om å pushe eventuelle milestones lengst mulig ut i tid. Dette både av cashhensyn så vel som risiko for at ting kan skje mellom avtaleinngåelsen og launch i markedet. Da kan f.eks Lenovo også kreve ekstra assistanse og «dobbeltsjekker» fra ELABS sin side opp mot lansering selv om underliggende teknologi og funksonalitet(på HPD) er test og konkludert positivt på gjennom POC.

Igjen presiserer jeg at dette er spekulasjon og mine «two cents»

2 Likes

Upfront fra Apple for POC😅

3 Likes

Stengt i dag eller?

Bare litt hikk på nordnet :innocent:

Hadde vært bedre med stengt :wink:

1 Like

Synes egentlig det forklares ganske ok i notene:

Revenues from contracts with customers consists of two significant revenue streams:

License for IP and subsequent royalties are recognized at point in time when the software has been made available to the customer, and then in increments as minimum production thresholds are met if royalty-based revenue exceed the minimum fixed fee (“milestone”) if any. For the financial year 2022 and YTD2023, the majority of the contracts from which revenue was recognized were of the minimum fixed fee character, but a growing share of reported revenue comes from royalties on shipped units, and is expected to increase going forward.

Development and testing of software (Proof of Concept) is considered as a separate performance obligation and is recognized over time based on the actual services provided to the end of the reporting period as a proportion of the total services to be provided. No such revenue has been recognized in 2022 or YTD2023.

6 Likes

Nummer to er programvareselskapet Elliptic Labs. Selskapet er ifølge Iversen nær sitt inflection point , og kan etterhvert begynne å skalere.

– Det Elliptic Labs er i ferd med å gjøre, er å få en global industristandard. De har nå kontrakter med fire av de seks største PC-OEM-ene. Det er høy risiko, men hvis selskapet blir en standard i de fem største, så har du tredobling, sier han.

5 Likes

:point_up_2:t3:Derfor den går litt i dag?

Hadde ikke forundret meg om ny pc-avtale kommer denne uka. Typisk det når kursen går bra… Sorry for negativiteten, men har vært en god pekepinn tidligere i år :sweat_smile:

Kanskje det er IB i Samsung fold/flip som lanseres denne uken?

Elliptic Labs – Sale of shares issued under share option program, mandatory notification of trade

1 Like

Elliptic Labs – New share capital registered

Kan det være IB i nye Flip5 tro? Skjermen er mindre enn motorola sin razr40 ultra, så det kan også tenkes at de har en fysisk sensor

2 Likes

Fikk dette svaret fra samsung

6 Likes

Woow, tørr vi stole på denne da? Greit kvalitetsstempel om nå også Samsung er ombord!

Men er det ultralyd?

Det var genial måte å få ett slags svar. Du kan jo høre er spesifikt også. Ultra lyd …software proximity sensor … der er vel ingen andre på markedet??

Fikk bare til svar at de ikke hadde fått mer informasjon enda, spurte om det er ultralyd og om hvem som er leverandør av den teknologien

1 Like

Dette er rett og slett glimrende etterforskning.
Tusen takk. Rakk 2000 aksjer før den spratt opp.

2 Likes