Du har rett. Det var jeg som skrev det med ultralyd. Men de skrev til meg på chat at de hadde det.
Oj, dette er jo en god utvikling i saken Leste også at cover screen var blitt større og bedre utnyttet vs. forrige versjon. Dette har vært et pro for å gå for ultralyd for andre OEMs, seff kombinert med andre fordeler.
I tillegg sa også CEO i Q3 23 under Q&A at deres teknologi var spesielt godt egnet for foldable
Ja det var samme person som du ringte til.hun sa at alt hun vet er at det er stm som leverer den. Men jeg skal få en mail med mer detaljer når det kommer en ekspert på jobb angående teknologi osv.
Jeg skal utdype:
Først får man svar om alle sensorene de har. Guro Proximity. Så spør jeg mer spesifikt om proximity. Og da blir de usikre. Da får man beskjed om å ringe. Jeg kommer altså til samme dama som Amina snakket med. Hun sier. Alt jeg vet er at sensoren er levert fra STM. Hun vet rett og slett ikke.
Hun sa at hun skal overbringe spørsmålene til en ekspert som skal svare meg mer inngående.
Om jeg skal prøve å tolke det positivt kan det hende STM leverer en fysisk sensor men at de ikke klarer spesifisere proximity sensoren siden det er software.
Om jeg skal tolke det negativt leverer STM alle sensorene og ferdig med det.
Det finnes også ett amerikansk nummer om noe har lyst til å ringe det å prøve å få noe info.
Jeg tar disse ryktene med en stor klype salt. Har selv vært i kontakt med kundeservice og fått motstridende svar. Mitt inntrykk er at de er usikre selv.
Fasit kommer snart uansett.
Og der fant jeg navnet på min kommende datter
Fra spøk til alvor, vil ikke legge for mye vekt fra uttalelser fra kundeservice hos Samsung. De har nok ikke tilstrekkelig innsikt til å bidra til mer enn spekulasjoner.
Ref. polight hvor MagicLeap kundeservice bekreftet at polight ikke var leverandør til denne
Ringte like godt selv til usa kundeservice teknisk support. Først kommer du til generell kundeservice og blir da satt over til teknisk support. Det er call senter i Asia ett sted.
Så sier hun at hun ikke vet men skal sjekke. Først på ett system så sier hun at hun skal undersøke nærmere. Til slutt sier hun at hun rett og slett ikke kan finne noe som helst om hav slags teknologi som ligger bak proximity sensoren. Ingen levrandør og ingen info i det hele tatt.
Siden man allerede er dypt inn i spekulasjonene så kan jeg nevne at Laila har liket STM sin post på LinkedIn om en chip for HP som bruker AI:sweat_smile:
Elsker disse spekulasjonene Utrolig bra stykke arbeid. Morsomt at Tech support i Asia ikke aner noe, mens nordisk support er sikre.
Keep up the good work!
Desto mere som graves, desto mere finner vi frem til.
En annen ting. ASUS leverer AI noise canceling. Vet vi om ELABS tenker å levere noe slikt også? Syntes å lese et sted at HP også skal begynne med AI noise canceling.
Ser Elabs ansatte en person i Asia for ca 1 år siden som har jobbet mye med Performing tuning and optimization of ANC (Active Noise Cancellation).
Tidligere har vel Elabs meldt ved launch av tlf?
Ergo tenker jeg at vi burde hatt melding forrige uke om de var med i Samsungs foldable phone.
Oppo kommer vel med sin i desember. Vi får bare følge med
Bare hyggelig men lite hjelpsomt der altså. Det virker som meg som om at hun på kundesenter i Norge ikke er helt sikker hun heller i og med at hun skal få en kollega til å se på saken. Skal si ifra om jeg får noe info på mail.men jeg tipper det blir samme regla. De får enten ikke lov til å si noe eller de vet ikke detaljene rundt proximity.
Har Elabs alltid kommet med melding på lanseringsdagen og ikke når telefonen kommer for salg? Sliter litt med å huske alle lanseringer.
Det kan hende det ikke utgjør allverdens kursmessig. Men ett sted mellom 10-30% kanskje på dagen om det er Samsung.
Fra børsmeldingen i vår. : today, has signed a software license agreement with a new
Top-5 smartphone customer. This agreement will target Elliptic Labs’ AI
Virtual Proximity SensorTM INNER BEAUTY® being utilized on the smartphone
manufacturer’s upcoming foldable smartphone launch.
“Bringing on yet another new global top-5 smartphone manufacturer as a
customer signals that our 100% software-only AI Virtual Smart Sensor PlatformTM
is truly scalable,” said Laila Danielsen, CEO of Elliptic Labs. “We’re pleased
that we are experiencing that several large smartphone OEMs are using our AI
Virtual Proximity Sensor for their future flagship foldable smartphones.”
New top 5 OEM.
Det utelukker Motorola vivo honor og xiami.
Da gjenstår vel egentlig bare
Samsung
Apple
Oppo.
“flagship foldable smartphones.”
Vil vel si at fold 5 er flaggskipet til samsung.
I følge den artiklen skal ikke oppo ha noe lansering av folde tlf i år. Så jeg er optimist. Kan bli noen spennende uker fremover:
-POC med en very large player I pc markedet som jeg tror er Apple. Ihvertfall om jeg skal tolke q&a på q2 rapport. Når ceo og cfo sier "a veery large player’ det sier seg litt selv at de har hatt poc med alle de normale laptop leverandørene. Men det er en kjensgjerning at Apple er mest vriene å komme inn hos. Så at de landa poc hos dem sist er logisk.
-Samsung avtale på mobiler.
-Lander en laptop avtale til før nyttår. 5/6
-lander Apple til slutt på nyåret. 6/6 innenfor laptop er ett faktum og en ny standard i sensor verden er blitt til. Den realiteten er ikke helt utenkelig det neste året.
Drømmescenario @Fartin
Men jeg er enig i at den drømmen ikke er så langt unna. De lander mye avtaler hele tiden. Så får vi håpe de klarer å dra noe cash ut av avtalene de lander. Det har vært en utfordring så langt.
Med såpass lite kostnader Elabs har, bør det være mulig å få en Ebitda på 50%.
Oppo kommer nok med en ny find n3 senere i år.
De har jo allerede startet å få ‘greit’ med penger fra Lenovo for noen få modeller. Jeg antar de får det billigst fordi de både var først og er størst. Kan vel bare gå en vei nå etter et eventuelt lumpy Q3 ')
Ja alle Lenovo modellene skiftes ut. Det skulle være nok til 400 mill eller noe sånt i følge Holmøy. Men nå framover kommer nye modeller med de andre store leverandørene. Og da må jo pengene snart begynne å komme.
Syntes der er et sammenhæng mellem AI støj reduktion og AI software ultrasound fra elabs .
Hvis denne tech i forvejen er at finde som prox . Men også
Kan agere støj reduktion .
Da
Kan den vel udkonkurrere eksisterende tech i pris . (Med mindre denne er egen udviklet)
Ingen store nyheter på over tre uker. Nummeret før det virkelig smeller nå?