Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Antar det ja

Dette har vært diskutert på shareville ja, men husker ikke hva det gikk i utover at det ikke var elabs i denne.

Har graverene vurdert hvor bra ELABS har sikret patentene sine? Ville være rart om Google kan seile opp som en konkurrent på “helt lik teknologi”

1 Like

Hadde google vært en reel konkurrent hadde vi ikke hadde sjans. Så det må være noe som ikke stemmer. Enten det eller så gjør ikke google business med sine konkurrenter og Elabs er eneste valg. Rart at google står på siden som samarbeidspartner .

Elabs har nå 105 patenter, i følge Q2. Jeg har aldri arbeidet med patenter før, og har null grunnlag for å vurdere hvor godt disse er sikret, men det viser i hvert fall at Elabs er bevisst viktigheten av patenter.

Google skriver at mikrofonen og høyttaleren brukes for ultralyd, noe jeg tolker som at de ikke benytter en radarfunksjon i produktene. Men vet vi med 100% sikkerhet at det ikke kan være Elabs? Ettersom Google står nevnt som partner på Elabs sine sider. Og Laila har jo sagt at de av og til ikke får lov til å børsmelde avtaler? Kan være Google ønsker å skjule at det er en tredjepart som har laget den delen av software.

Jeg velger å håpe at Google har benyttet Elabs. For om Google har laget sin egen løsning for ultralyd over eksisterende mikrofon og høyttaler, så burde det dukket opp hos andre produsenter som benytter Google sin software også. (Tenk hvor mange OEMs som benytter Android på sine telefoner - hvorfor skulle Xiaomi, Samsung osv vurdert Elabs sin software til ultralyd dersom Google allerede hadde software tilgjengelig som de kunne implementert i Android?).

De skriver jo som om de oppfant dette. Føler enten det har vært ett samarbeid eller noe slikt. Men snodige greier…

Må jo understreke at det er ganske utrolig at de har google og Microsoft som partnere på hjemme siden…

Står jo needed to find, ikke needed to invent:

We needed to find a sensing technology that could detect whether you were close to a device or far away from it and show you the right things based on that distance, while…

Ingen som har sendt en epost til IR og prøve å få dette avklart? Men tviler uansett på at de har en rettighets issue med Google hvis de er lenket som samarbeidspartner på nettsiden.

1 Like

Jeg sendte en forespørsel. Sier ifra om han svarer.

Hva er deres tanker rundt fremtidig børsnotering på hovedlisten eller axxess?

I henhold til denne artikkelen fra FA så skulle det skje i løpet av ett år.

For å sitere artikkelen:

Planen er å gå på Merkur Market med første noteringsdag 15. oktober. Innen 12 måneder skal selskapet videre til Oslo Børs eller Oslo Axess.

Det blir bra, tror jeg! Flere større investorer som holder seg unna Euronext Growth.

Klart det blir bra, men når? Er jo ikke lenge til oktober….

Se der ja, mente de hadde sagt ila ett år en gang! I senere tid har de uttalt at det ikke er hoved prioritet å komme over på hoved listen, men Laila er jo på offensiven når hun sammenligner med Nordic Semiconductors i intervju, så det kan jo alltids skje ila høsten. Kanskje de vil lande en laptop kontrakt eller to til først? Og lurer på om f eks usikker makro kan spille inn… De ser det nok litt an, men vil anta de tar steget opp før neste sommer hvertfall :slight_smile:

Dette hadde dessverre motsatt effekt på Kahoot, så jeg ville ikke tatt det for gitt…
Selv så solgte jeg for tidlig 2 ganger tidligere i EL, så det er også en utfordring at en selger for tidlig…

2 Likes

La oss håpe de melder DW på mix 4 i det minste en gang i løpet av uka. Greit med sånn småbooster i blant bare for å vise at ting skjer :wink:

Elliptic starter dagen som vanlig med en mindre dump på morningen >_>

Nå må du ikke dra inn sammenligninger mot aksjer som er priset inn i himmelen før de går på hovedlisten :wink:

Blir nok aldri en slik enorm stigning på ELABS, da de jobber mer i bakgrunnen sammenlignet med Kahoot som ALLE i landet vet hva er… men på sikt skal nok ELABS reprises kraftig fordi om, når tallene begynner å gjenspeile kontraktene de allerede har inngått!

1 Like

Kanskje de har sluttet å melde hver enkelt modell? Eller at det først blir meldt etter salgsstart?

De er nok garantert i Mix 4, Xiaomi har hvertfall brukt ELABS teknologi i mange foregående Mix modeller om innlegg fra tidligere stemmer:

• Mi MIX (2016)
  • Mi MIX 2 (2017)
  • Mi MIX 2 Unibody Special Edition (2017)
  • Mi MIX 2S (2018)
  • Mi MIX 3 (2018)
  • Mi MIX 3 5G (2019)
  • Mi MIX Alpha (2019)
1 Like

Ja de sa vel også på Q at nogen ganger melder vi, noen ganger får vi ikke lov å melde og noen ganger får vi lov å melde men må vente X antall dager etter feks lansering osv…

Kunden bestemte det meste om hva Elabs fikk lov å kommunisere ut virket det som. Så det er godt mulig vi sitter i Mix 4 (blir overrasket om vi ikke gjør det). Så er det mulig det meldes en gang snart, eller at det ikke meldes i det hele tatt.

Påfyllsmuligheter nå :sweat_smile:

1 Like