Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Tidvis kan hun virke som en sekt-leder…“trua” til CEO holder dessverre ikke for meg. Jeg er blitt stadig mer usikker på hennes selvsikre uttalelser over tid…og med en lite dyktig CFO-klovn som bidrar enda mindre til å presentere selskapet på en troverdig måte…

Vi bør kunne forvente Lenovo-lansering til uken. I motsatt fall blir det en stor skuffelse for min del. Selv om jeg i prinsippet er fullastet, plukket jeg litt flere aksjer på torsdag - billig hvis det skjer noe til uken - og med liten generell interesse tror jeg ikke på den store nedsiden om det ikke kommer noe. Så fordelaktig risk/return inn i uken med kurs ca 13 1/2.

1 Like

Rapporten Laila refererte til på LI fra Canalys:

Now and next for AI-capable PCs
What impact will the introduction of AI-capable PCs have on the overall market in 2024 and beyond?

now_and_next_for_ai_pcs.pdf (1,8 MB)

2 Likes

@Barcelona1986

Godt å se du fyller litt på, all den tid du har veldig god call på selskapet :slightly_smiling_face:

Ble heller ikke klok selv på Q4-rapp. Hadde ventet minst 15 MNOK, så det var nok en ripe i lakken …spesielt fordi jeg ikke catchet grunnen.

Mer og mer enig i at CFO er en klovn. Dessverre. Blir jo ikke betrygget av at det er han som ofte kjører investor-presentasjoner på events, siden Laila bor over dammen.
Sistnevnte har min tillit, selv om det er en liten frykt i bånn rundt det å være høylytt bergenser kombinert med amerikansk tech-eufori – og dermed potensiell overselging. Men jeg tror hun er god på kunde- og partnerprat. Og hun har et godt produkt å selge.

Har sluttet å være skråsikker på meldinger ifbm. events, men jeg har en god følelse for at det tikker inn en mail 07 på mandag. Blir skuffet hvis det kun er Honor …

Hvis Lenovo lanserer masse AI-PCer til uka og de ikke har Elabs inside, så blir jeg bekymret …når de tross alt skal kjøre massivt på med det fremover. Hadde vært knall hvis det kom meldinger med Seamless, i det minste med HPD.

Jeg har været frem og tilbage om jeg skulle købe yderligere torsdag/fredag. Jeg valgte ikke at købe, og det var ud fra;

• da der blev offentliggjort launch sidste år i februar var der begrænset eller ingen effekt på kursen samme dag.
  • efter offentliggørelse af launch i februar sidste år blev kursen ved med at sive/falde frem til maj.
  • det var relativt få modeller der blev offentliggjort launch af i februar. Så kom der en offentliggørelse mere i 2023.

Det er umuligt at kende udviklingen, men jeg frygter den har samme tendens som sidste år.

Jeg TROR der kommer en melding i næste uge (mandag) omkring launch af Lenovo laptops.

Jeg HÅBER de melder launch på mange flere lenovo modeller eller alternativt at der bliver meldt lauch på endnu en eller flere laptop OEM (Dell eller HP).

Jeg FRYGTER at der ikke meldes nogen launch…

Men som altid bliver det spændende - vi vil gerne snart have positive nyheder :grinning:

Bare fra mai 2023. Ingen andre lanseringer siden?

Jeg har ikke sjekket alle, men disse PCene koster mellom 25k-40-50k

2 Likes

SEAMLESS har Lenovo allerede…
Smart Connect – Seamless Simplification through a Unified Ecosystem

Together, Lenovo and Motorola launched Smart Connect, a software solution that unifies digital ecosystems to create a seamless multi-device experience. Smart Connect unlocks cross-device synergies to maximize productivity, sharing device capabilities and data management and proving that the sum is larger than its parts. With Smart Connect, users can switch tasks between a PC, phone, and tablet while maintaining an uninterrupted flow, enjoy hassle-free and secure file-sharing, access mobile apps on a PC, and even manage phone notifications with ease.

Betyr dette at det ikke kommer Lenovo pc med Elabs teknologi? Har ikke kommet børsmelding :thinking:

Lenovo vil jo eie markedsføring i starten så er vel ikke alltid ting meldes med en gang er det? Produktene er vel ikke til salgs ennå heller…

1 Like

Så det er ikke Lenovo ELABS har kontrakt med på Seamless produktet?

Eller:

• Lenovo har valgt ikke at gå videre på ELABS sesmless produkt?
  • Lenovo vil implementere ELABS seamless produkt på et senere tidspunkt, og udbygge deres eget seamless connect produkt?

Seamless-kunden til Elabs skal kun bruke visse elementer av konseptet, dvs sannsynlig at Elabs da ikke blir “markedsført” da kunden antagelig lager sitt eget totalsystem hvor Elabs er en (av kanskje flere) komponentleverandører

“Utfordret” Copilot for Bing på dette. Man skal selvfølgelig ikke ta alt derfra for god fisk.

You

do you have any reference for claiming that Elliptic Labs is a part of Lenovos and Motorolas solution?

Copilot

Your personal and company data are protected in this chat

Certainly! Here are the references that confirm Elliptic Labs’ involvement in Lenovo and Motorola’s solution:

1. Elliptic Labs Expands Agreement with Lenovo :
  1. Joint Launch with Lenovo for Human Presence Detection :
  1. Lenovo and Motorola’s Smart Connect :

In summary, Elliptic Labs’ technology is indeed an integral part of Lenovo and Motorola’s solutions, enhancing user experience, energy efficiency, and security. :star2::link::iphone:

Men, siden andre pc/mobil selskaper enda ikke har signert en kontrakt for seamless funksjonalitet enda. Så jeg tolker det slik at teknologien er kapabel til å jobbe på tvers av tablets, pc og mobiltelefon. Men andre selskaper må signere kontrakt og dermed “enable” tekken for sine produkter.

ELABS har tidligere sagt, at ELABS seamless software vil være “synlig” når det kommer på pc’er. Ved ikke hvad der konkret menes med dette…

Men det ser vel ud til at Lenovo går bredt med deres seamless smart connect produkt, så det rammer alle deres laptop - eller læser jeg det forkert? Det vil være meget fint at ELABS er med :slight_smile:

1 Like

Tror ikke dette er Elliptic i denne. Det eneste vi vet er at det vil komme seamless i laptopper i år og at Laila har liket et innlegg på Linkdln på Lenovos sider som sier de skal bli AI-kompatible 50 % innen 2026.

Tynnt med info. Som det ser ut så er Smart Connect en konkurent till Seamless. Men da fra Lenovo og Motor-Ola. Men jeg veit ikke hvordan noen av disse tingene egentligen jobber, på hvilken nivå.

Noen som har koll på hva Seamless egentlig gjør? Skøter den snakket med hårdvaran, bare (altså mellom OS og hårdvare)?

OK, som jeg har oppfattet det så er Seamless en virtuell sensor. Hvis Lenovo vill snakke med Motor-Ola så måste de ha noen form av kontakt og snuse reda på at den andre finns i nærheten. Og Seamless skulle kunne den kontakten (men som det ser ut er det noe annet akkurat nå). Resten, dvs att skyffle t.ex et bilde fra produkt A till Produkt B, få kunden ordne med. Men seamless ser til att apparatene finner varandre og snakker sammen på hårdvaru-nivå.

Kan vare sånn at jeg fattat feil, men de skriver jo ikke klartekst hva produktet egentlig gjør.

Jeg tipper smart connect fra lenovo/motorola ikke er Elabs tek.
Mulig seamless kontrakten er med ny pc aktør.

Jeg tror det var på siste Q pres at Laila nevnte på dette.

Hun sa noe i denne duren; Det kommer flere seamless produkter fra PC leverandører nå (tror hun nevnte produsenter) men disse er ikke i nærheten av å klare det seamless fra Elabs klarer. Dvs klarer kun å snakke med noen merker/produkter.

Seamless fra Elabs klarer å snakke med alt og alle… Dette var den store forskjellen.

Så hvis Lenovo sin seamless kun klarer å snakke med Motorola, blir det ganske snevert. Det er her jeg tror Elabs har et enormt forsprang.

Kan det være Honor Elabs har fått avtale med ifm seamless? De har vel både phones og laptop?

1 Like

Ser ut som gikk en post på 500 000 aksjer nettopp utenfor børs, noen som har mistet troen og noen laster opp, blir spennde å se hvem.