Får nå håpe det ikke er avtroppende styreleder som starter nedsalg…
Lenovo har åbenbart lanceret nye laptops i dag bl.a. Thinkpad T14 Gen 5 og T14s Gen 5. Her er ELABS i T14 Gen 4 og T14s Gen4. Jeg kan ikke finde specs, så kan umiddelbart ikke se om ELABS er inde eller ude…
Men der må meget gerne snart komme en meddelelse.
Nogen andre der har opfanget om vi er med?
Jeg blir overrasket om Elabs ikke er med her. Det ble vel forskuddsbetalt for et større antall PC-er for lenovo i 23 vs. 22,så vi kan nok slappe av sånn sett. Det kommer nok ganske sikkert en god del lenovo med HPD fra Elabs.
Har ikke han kjøpt mye rundt 20?
De har vel vist frem nye modeller i dag, men lanseringen for salg er vel i april og mai?
Etter hva jeg kan se blir de som er lansert i dag tilgjengelig fra april ja.
Mulig europa launch er i mai? Ref. https://www.notebookcheck.net/Lenovo-ThinkPad-T16-Gen-3-announced-before-Q2-2024-release-with-return-to-more-modular-and-repairable-design.807245.0.html
P16 Gen 3 datasheet kan lastes ned her: Lenovo MWC 2024 - Matterport 3D Showcase
T14 Gen 5 datasheet kan lastes ned her: Lenovo MWC 2024 - Matterport 3D Showcase
Det er i lighed med sidste år - modeller blev vist frem ved MWC ultimo februar 2023 og tilgængelige for køb i maj 2023. Men her blev de børsmeddelt af ELABS ultimo februar 2023.
Så hvis vi skal se samme mønster mangler vi en børsmeddelelse fra ELABS - HVIS vi er i modellerne…
Jeg kan ikke på datasheet se om ELABS er med - andre der kan gennemskue om ELABS er med i de nye modeller?
Mener hun sa i q4 at de skulle fortsette i Lenovo.
I fjor kom Lenovo med pressemelding om laptopene 26.februar og deretter Elabs med børsmelding 27.februar. Satser på melding i morgen tidlig🤞
relativt sett lite - det meste er tidlige aksjer fra lenge før børsnotering - mener å huske at det er ca 4kr inngang for ham og Edvin Austbø - for snart et dusin år siden
Hvis de IKKE fortsetter i Lenovo er jo caset klart for begravelse!!! CEO har jo hele tiden forutsett mer eller mindre full dekning hos Lenovo. Og det antar jeg gjelder fortsatt (dog antatt kanskje ikke engang 50% dekning dersom hun har bommet på forståelsen av kommunikasjonen fra kunden - eller bare vært hyperoptimistisk).
Hvis det skjer så er det plukketid i dag:)
CEO sa under Q4 at de ikke ser for seg å nå 500 mill med bare Lenovo, men men med flere OEMS.
I tillegg til det, er seamless-produktet nå en del av 500 mill, noe det ikke var før.
Alt tyder på det motsatte. De inngikk en utvidelsesavtale med Lenovo 3 juli i fjor for flere modeller enn de 18 de til da hadde lansert med. Og det var kun for HPD. Mye tyder på at Seamless kontrakten de signerte for flere modeller også er Lenovo.
Hva tyder på at det var Lenovo de signerte Seamless avtale med? Kan vel like gjerne være Honor, som både har PC og mobil? Bare spør, da jeg ikke har fått med med noe rundt Lenovo og Seamless fra Elabs.
Ja, absolutt enig, hele casets hovedinntekt neste 12++ måneder er vel fortsatt bygget på Lenovo, så derfor ville det vært umulig for CEO å vise til at man nå ikke lengre var usikre på å nå 500mill innen en 12-måneders periode (ikke spm mht HVIS lengre … men fortsatt som mht NÅR). Derfor understreket jeg at de som tror det er sannsynlighet av betydning for at Lenovo-caset er mer eller mindre dødt, de bør rømme snarest mulig.
Godt poeng Hagbart78.
Det vil bli slik pga at fremdriften med Lenovo går saktere enn de tidligere trodde, slik at det vil bli flere inntektsstrømmer når de med tiden når de berømte&beryktede 500mill.