Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

I POCen som førte til kontrakten sto det: "Laptop expansion across the four globally leading OEMs on top of the 18 laptop models currently launched in the market. ".

Betyr ikke dette at det er en av de 4 de har kontrakt med? Eller er det jeg som trenger et engelskkurs :sweat_smile:

1 Like

Fin utvikling i dag. Frykten for Lenovo-appearance eller nedsalg for kjøp av Polight?

Eller kostnaden ved stillhet?

Det er en bekymrende udvikling… Det er måske en blanding, men der er larmende stille omkring selskabet, og kursen falder og falder.

HVIS man ikke er i Lenovo mere bør man så melde det?

Det er åpenbart at noen bare VIL ut nå. Lite kjøpere og relativt høyt volum ( 1 mNOK på 3/4t). Spm er hva som er årsaken til frykten, og hvem det er. Klart at plasseringen av en halv mill aksjer på 12-tallet i går bidro til å legge press i går - og kanskje videre i dag - samme aktør kan være ute for å plassere mer.

Er det bare eg som kjøper nå? Kjenner jeg begynner å få ukomfortabelt mange aksjer her. De går faktisk nesten i null, har penger og ledelsen har stor tro på fremtida, sier de i hvert fall. Det må da være en slags bunn her?

Hadde jeg hatt tilgjengelig kapital, så hadde jeg kastet meg på @idioten :cowboy_hat_face:

Alltid kjipt med såpass bratt fall, men jeg regner med det er en aktør som skal ut av aksjen. Med en såpass lite likvid aksje, ryker kursen sørover.

1 Like

Er vel teknisk lite støtte nå før rundt 10 tallet… Det er klart med den omsetningen dem hadde i 2023 er 1.2 milliarder frisk prising, men når dem 2025 målet er det lavt priset. Har man troa og kan sitte long er det nok et særdeles gunstig tid å fylle på med aksjer nå… Jeg sitter long og fyller på, har god tro på at selskapet har en stor fremtid innenfor flere “sektorer”

1 Like

På kort sikt er dette LOTTO dessverre. Vi vet ikke HVORFOR noen har så hastverk med å rømme skipet. Vi vet ikke hvem som flykter, vi vet ikke om det er en kompetent investor som har tatt en velbegrunnet beslutning, med eller uten samme info som bredden av markedet. Selskapet har antagelig hatt info-lekkasjer tidligere, og det kan ha skjedd igjen. Så for min del er risk/reward ufordelaktig i det helt korte bildet. Blir LOTTO. Har nok eksponering som jeg har. Antallet ukjente faktorer har dessverre økt - inkl antall mulige negative - i det siste. Derfor faller jo også kursen. Noen kan være skremt, andre kan ha info som gjør det relevant å rømme til 11kr pga at denne / disse “noen” mener at det er en god pris ift hvor man ser for seg aksjen fremover. Så enkelt, og så vanskelig. I en aksje med en ledelse med utfordringer på kommunikasjonssiden som går langt utover unnskyldningen om pålagt sekretesse i kontrakter. Guiding på et mål som vi vet at blir stående inntil det blir flyttet. Hittil har det blitt flyttet innenfor siste halvåret før det “lovede året”. Dvs ifm Q2 eller mest sannsynlig Q3 2024 dersom man ikke ser endring. Worst case kan det faktisk drøye til Q4-rapporteringen da man er nødt til å ta stilling til guidingen for året man da alt er inne i.

En må huske på at det ikke lenger er spørsmål om OM, men om NÅR. Det gjelder visst på så mange felt i livet. Om Om, eller Om Når, det er spørsmålet.(forsøk på shakespeare)

Er vel sikkert flere her enn meg som har vært lenge i selskapet og vært med både helt opp og ned igjen. Per nå føler jeg aksjen mest som en sprettball hvor den kinetiske energien er i ferd med å gå tom. Slik jeg ser det har dem en unik teknologi som de stadig utvikler og som kan brukes i mange vertikaler. Bruttofortjenesten er høy og produktet skalerbart, men salgsinntektene på mobil, tross mange solgte enheter, er tydeligvis begrenset. Penetrering av nye markeder og produkter tar i utgangspunktet lang tid. Dessverre for Elab ble deler av 2022 og hele 2023 preget av overfylte lagre hos produsentene som de måtte selge ned før de kunne gi gass på nye produkter. Ettersom jeg skjønner skal dette “problemet” nå være mer normalisert og nye produkter skal nå i større grad være på vei ut i hyllene. Jeg håper! og tror​:pray::crossed_fingers: at vi snakker om maks uflaks med lanserings timing, kombinert med en svært svak investorkommunikasjon som gjør at kursen faller og enkelte flykter skuta. Jeg er overbevist om at 2024 blir et gjennombruddsår for Elab, men at det dessverre kommer til å ta tid før markedet blir gjort oppmerksom på det gjennom Q rapporter.

4 Likes

Er enig i at det er mange usikkerhetsmomenter i casen nå.
For meg så virker det å være en “perfect storm” med svak Q4, styreleders avtreden, manglende melding fra Lenovo, off-book 500k i går og PLT-kollaps.
Det er lett å bli usikker når klimaet er såpass surt. På mange måter koker det ned til om man har tiltro til den underliggende pipe’en som vi vet ligger der og ulmer - samt CEOs gjentatte utsagn om at businessmodellen de har lagt seg på er for å skape verdier in the long run på bekostning av kortsiktig profitt.

2 Likes

Problemet er at folk ikke har tro på ledelsen. Det har ikke jeg hellet ig burde ha solgt seinest den låg skapligt høyt.
Mulig den kommer seg, det har varit mye svingninger i denne tidligere.

Det skal de jo ha for; stor endring i ordlyden i kommunikasjonen! Skal ha litt baller for å gå så høyt ut i et klima preget av NDAer og manglende nyheter.

Hun prøver vel å si at vi kan stole på henne nå. I motsetning til før …?

Gi oss noe krutt snart, a! HP? Dell? Intel-/AMD-Seamless? Et eller annet som roer oss litt mer ned og gir oss LITT mer trygghet …

1 Like

Der var den jo :yum:

3 Likes

Nydelig å se. Nå kan man roe
Seg litt ned :joy:

Hvorfor er ikke denne publisert på newsweb? :thinking:

Den ligger som børsmelding hos Nordnet.

Da ble det Elabs i AI-PCer fra Lenovo likevel da.

Sent, men godt. Real Seamless får de heller få etterhvert.

1 Like

Hvordan vet du at de ikke er med på Lenovo Seamless?

1 Like