Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Tente på nye spennende ting ja. Kan jo være noe annet enn seamless , men tror det ikke. Satser på en melding i sommer /høst.

Laila har tidligere blandt andet udtalt om ELABS seamless produktet (ikke citat men efter hukommelse):

• Det kan connecte på tværs af styresystemer
  • Uafhængig af mærke/producent
  • Fungerer mellem multi-devices - smartphone, tablets, PC, peripherals
  • Sikker deling mellem produkter/enheder
  • Det kan skabe en “hub” hvor du sikkert holder andre ude (f.eks. internet i en bygning)
  • Ved release vil man kunne se ELABS produktet.

Jeg har kigget på Lenovo/Motorola sider for mere info om Smart connect seamless produktet. Her er noget af det der står:

• “a software solution that unifies digital ecosystems to create a seamless multi-device experience” (Lenovo)
  • “This enables users to effortlessly switch tasks and maintain an uninterrupted workflow on their existing devices rather than purchasing devices of the same operating system to meet their specific needs.” (Motorola)
  • “Share hub: Effortlessly share files and media across compatible devices even those with different operating systems”… (Motorola)
  • “Instant hotspot:Transform your phone into a hotspot for instantaneous and protected internet connectivity for your tablet or PC without the hassle of password entry.” Motorola)
  • Smart Connect will introduce new experiences and possibilities for users and will be available on any Lenovo PC running on Windows 10 or later through the Microsoft store, and on select Lenovo tablets and Motorola devices through the Google Play Store. Device compatibility and requirements to be provided at the time of launch. This feature will be available in the coming months, stay tuned for more!

Link til Motorola siden:

Link til Lenovo siden er længere oppe i tråden (post 4472)

Som jeg læser det, så er begrænsninger ved download fra Microsoft store og Google Play det eneste der gør, at det kun er Lenovo og Motorola produkter der kan bruge smart connect seamless. Eller nogen der ser dette anderledes?

Jeg syntes der er mange lighedspunkter mellem Laila’s udtalelser og Lenovo/Motorola citater

Jeg er mere og mere overbevist om at ELABS er med i dette smart connect seamless produkt :slight_smile:

Det bliver nogle spændende måneder!

6 Likes

Elliptic Labs Signs New Expansion License Contract with Global Top-5 Smartphone Customer Transsion

3 Likes

:eyes:
image

2 Likes

Var det fra sluttauksjon?

Godt det skjer litt! Har vært som å se maling tørke til tider.

Elliptic Labs Shipping AI Virtual Human Presence SensorTM on ThinkPadTM X1 Carbon Gen 12 Laptop

6 Likes

De siste tre børsdagene har det nå gått 1 million aksjer off-book.

3 Likes

Vi får følge med på listene. Godt de går off marked.

Kommer an på om det er en kjøper som vil inn eller en selger som vil bli kvitt dem det, egentlig…

Kursene er såpass høye at jeg velger å tro at det er kjøpere som vil ta dette utenfor markedet for å få bedre priser enn å legge seg inn - 15 mill NOK er jo en normal 2-ukers omsetning utenom resutatperiodene!

Vil tro det jeg også. Irriterende at noen vil selge dem de aksjene utenfor markedet…

Vinterstua som har fått nok? I så fall synd når han har holdt ut så lenge.

Opplever selv at det er nå ting virkelig er på vei til å løsne og at det er duket for litt PC-nyheter i 2024. Men igjen; man vet jo aldri med Elabs. Uansett ikke planer om å gi slipp på noen aksjer.

1 Like

Kan se ut som om han tar ned risiko eller selger seg ut, ja. Hvertfall Vinterstua som sto bak 200k-posten på fredag.

Vi er så «heldige» å være aksjonærer i ett av Oslo Børs’ mest spennende selskaper. Det innebærer dessverre mye hemmelighold og nda-er opp, ned og i mente.
Til tider og spesielt i lett motvind, så lurer man på hva man har investert i. Det signeres kontrakter i hopetall, men vi aner (ofte) ikke med hvem eller hva som kommer ut av det.

Hva ser dere for dere videre i løpet av 2024?
Er Elabs med i Lenovo/Motorola smart connect? eller er vi med i grunnmuren på Qualcomm’s FastConnect 7900? Får vi snarlig laptop kunde nr.2 på banen?

Selv har jeg en tro på det mest spennrnde alternativet, Fast Connect løsningen til Qualcomm. Det må jo være potensielt ett økonomisk kjempepotensiale for Elabs med tilkobling mot automotive, iot, telefoner og pc. Kjempespennende! :computer::oncoming_automobile::tv::iphone:
I tillegg til at produktet for FastConnect lignet på en samlet reklamesnutt for produktene fra Elabs’ hjemmeside, er Laila fast bestemt på omsetningsmålet for 2025. Min teori er at FastConnect er tilgjengelig i H2 2024 og at det blir noe inntekter der og at ballen begynner å rulle for alvor i 2025.
Har da en tanke om at alle produsentene ikke trenger signere lisens mot Elabs direkte og at dette går mot Qualcomm.

Time will tell :call_me_hand:t3:

5 Likes

Vinterstua som selger. Nå har han holdt på slikt i et par år. Ut og inn… legger ikke så mye i det. Viktigere at Fondsfonans kjøper. De er kansje mere stabile?

Elliptic Labs Launches on Lava Blaze Curve Smartphone

5 Likes

Lava Emerges As Fastest-Growing Smartphone Brand In Mid-Range Segment

• Lava er i India den raskest voksende i Rs 10k-20k segmentet i 2023 og Q4.
  • 213% vekst i mellomsegmentet.
  • Suksess grunnet innovasjon og kundesentrerte tiltak.
9 Likes

Elliptic Labs Shipping on vivo V30 Smartphone

3 Likes

HP viste frem et stort dryss av nye AI-PCer her om dagen. De lanseres mellom april og august. Det blir spennende å se om det er ELABS i noen av disse HP Unveils Industry’s Largest Portfolio of AI PCs

3 Likes