Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

God stemning :wink:

1 Like

Elliptic Labs – Contemplated private placement

Der kom det :ok_hand:

Jeg ser positivt på det og på de mål som er nevnt i meldingen.

Men er spent på hvilken pris de lander på. Regner med at de må inn med noe rabatt om de skal få solgt unna…

Selv om det er en viss sannsynlighet for at markedet reagerer negativt på dette, må jeg si at jeg tror dette i stor grad vil kan bidra til å akselerere veksten i selskapet.

Når det gjelder nedsalgene til Danielsen og Klovning, så leser jeg det som om kapitalen skal benyttes for å nedbetale gjeld til styreformann:

“The after tax net proceeds to the Selling Shareholders from the Private Placement will be used to repay debt the Selling Shareholders have to the chairman of the Company’s board of directors.”

Samtidig ser vi at styreformann selv tegner aksjer for en forholdsvis stor sum.

En vekstemisjon i et selskap som Elabs er - for meg - ikke negativt. Her er det snakk om frisk kapital som skal benyttes for å skalere opp virksomheten. Jeg tror de er i ferd med å bygge et fundament som har kapasitet til å betjene flere større kunder.

Hva gjelder rabatt er det vanskelig å si, synes jeg. Vi må nok regne med noe rabatt, men interessen for selskapet vokser raskt, noe som bare vil øke på når aksjen flyttes over på Oslo Børs. Kursmessig kan det hende dette blir en bølgedal. Personlig tror jeg den blir midlertidig da jeg forventer at selskapet fortsetter å lande avtaler og fortsette å levere bedre og bedre på vekst og inntjening.

Edit: ser ut til at emisjon settes på 223, så 10%

3 Likes

Kommer sikkert et liten “hjeelp” dupp i morgen som alltid. Men dette tror jeg i et litt lenger perspektiv (les lenger en september :p) slår svæært positivt ut for alle aksjonærer :slight_smile:

1 Like

Absolutt ikke gale med 223… Kjøpte jo helt nylig litt ekstra på 219 selv :blush:

Enig at dette kan tolkes positivt, å akselerere vekst har vi ingenting imot!
Kanskje det ligger så mange laptop deals i pipeline at de må få opp dampen :money_mouth_face:

Innsidesalg i Ellabs tror det blir mulig å kjøpe «billige» aksjer fremover:

1 Like

Elliptic Labs – Private placement successfully completed

Kurs 223,- var overraskende/skuffende lavt.

Er det vanlig at kunder stiller slike krav? Er det for å være sikker på leverandør ikke går konkurs midt i et prosjekt?

Jeg synes det er positivt det de kommer med her. Det virker vel gjennomført og veldig ryddig.
De skal vokse så mye, at selv om de tjener godt, trenger de penger!

Problemet oppstår når ordene i meldingen tolkes, uten at man forstår innholdet. Og det fører til at enkelte overreagerer.
Emisjon blir sjeldent tolket positivt. For min del er det positivt. De skal vokse jo!

Innsidesalg forstår jeg, men likevel er det ingenting å reagere på.

Markedet vil forhåpentligvis reagere på dette, så jeg får kjøpt meg inn til en gunstig pris igjen. :crossed_fingers:

3 Likes

Ja, Nordic Semiconductor har brukt samme argument når de har hentet penger.

1 Like

Etter å ha fordøyd litt sitter jeg igjen med en meget god følelse etter siste tids hendelser. Kapitalbehov for oppskalering av selskapet er dekket på en - etter min mening - ganske grei kurs. Emisjonen ble fulltegnet på 30 minutter. Ingenting å si på interessen. Eierstrukturen forblir tilnærmet den samme. Det vi ser er hovedsakelig kun forflytning av aksjer mellom ledelsen.

Ser frem til en innholdsrik høst hvor jeg tror vi vil få se ytterligere lisenskontrakter med store laptop OEMs, samt nye kunder innenfor forskjellige vertikals. De har POC med alle de største laptop-leverandørene, kun én er signert til nå.

Minner om Danielsens uttalelse fra siste presentasjon: “When we announced the Enterprise Licence Agreement with one of the large laptop OEMs, all the other big players started to panic… Which is good”.

Jeg tror dette blir et lite hvileskjær før toget durer videre, snart i hovedsporet på Oslo Børs. Sitter meget rolig her.

3 Likes

Elliptic Labs – Mandatory notifications of trade

Skal vi ned under 200 nå? Liker ikke trenden.

I så tilfelle bør du elske det. Gavepakke og fylle på. Satan dette skal bli en latterlig suksesshistorie. Laster opp som F om vi går lengre ned :wink:

Tviler sterkt på vi skal lenger ned nå. Emi på 223 ble jo overtegnet på 30 min!

Her tror jeg bunnen blir emi prisen og reisen vinfår oppleve i vinter blir magisk :wink:

Haha ja litt overrasket at vi endte så nærme emi i dag… Prøver å stokke om litt her for å fylle mer, men får se…

Jeg står klar til å ta i mot, misforstå meg rett. Men så var det dette med å time bunner da :sweat_smile: Var inne i en god stim FØR emisjon, så da blir det raskt turbulens som man ikke vet varigheten på :man_shrugging: