Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Elliptic Labs Signs Contract with a Large Smartphone Customer

2 Likes

Rakk ikke det akkurat :upside_down_face:

Det er bare med en eksisterende kunde, så overskriften lyver litt :wink: Blir nok dyrt i starten i dag, og litt kroner å hente for traderne i emisjonen :sunglasses:

Hehe ja så dette etter jeg postet… men må nesten være Xiaomi denne gang? Burde fjerne all tvil noen må ha hatt hvertfall…

1 Like

Hvorfor tror du det er tradere i emisjonen forresten? Står jo “directed towards Norwegian and international institutional investors”, så de er vel langsiktige?

Betviler det der selv.

Kan nok godt være Honor også som testet 1 modell først og nå utvider. Viser uansett at Elabs virker der det er i bruk! :slight_smile:

Honor er ikke en large player. Dette er utvidelse til Xiaomi definitivt. At ikke aksjen går mer på dette er utrolig. Når våkner investorene?

Dette er nok priset inn i hovedavtalen ?

Kan godt være de er langsiktige, men det var et voldsomt volum i tillegg. Mye som kunne plukkes billig, for så å pøse ut i dag på høyere kurs.

Og det startet oppover, og siger nok sakte og greit ned til bedre påfyll før stengetid :star_struck:

Honor er større en folk tror

1 Like

Estimerer 100 mill solgte enheter i 2021 er jo under kategorien ‘large player’?

Hvor står det at de estimerte 100 Mill enheter…:grin:

Estimat eller målsetning? :wink:

Stod vel i børsmelding før de kunngjorde hvem det var…
https://newsweb.oslobors.no/message/526407
“large new customer that plans to produce 100 million smartphones in 2021”

1 Like

Ja det var jo den gamle avtalen. Vi kan jo bare tenke oss hva det blir i framtiden. Her er det bare å øke antallet aksjer. :grin::grin::grin:

Ja jeg forstår ikke helt at denne ikke skal prises på forventning. Om man leser meldingene fra januar i fjor så ser man at selskapet leverer børsmeldingen av den positive typen månedlig. Og denne høsten er det i samme gata. Tydelig også at labtop OEM stiller krav til at de kan levere og ikke får likviditetsproblemer.

Tror det vil endre seg nå framover etter Split og overgang til Oslo Børs. Da blir det litt endringer på topp 20 tenker jeg. Bare å ha tolmodighet, kun 10,7 Mill aksjer, fyker fort avgårde…:grin::grin::grin:

Tar litt tid å få tilbake positivt momentum etter en emisjon, men vi ser allerede i dag konturene av den. Prising vil akselerere i takt med de-risking av caset, noe meldingstakten bidrar til. De har også guidet at selskapet vil ha positiv EBITDA for 2021 - og vi vil se et langt bedre H2 enn H1. Så må vi heller ikke glemme alle pågående PoCs hos alle de top5 laptop OEMs - her føler jeg meg rimelig sikker på at de vil signere ytterligere lisensavtaler innen kort tid - dette vil igjen føre til ytterligere derisking og kurser på et langt høyere nivå enn det vi har sett.

Notering på Oslo Børs er også en slags trigger, der selskapet blir langt mer eksponert for interessen av større investorer og fond.

Alt i alt synes jeg emisjonen ble håndtert svært bra av selskapet. Mye ligger nå til rette for at Elabs skal realisere sitt enorme potensial.

3 Likes

Noen som skjønner hva han mener ?
“Noen aksjer passer veldig bra inn i hvordan man tror verden blir. Men man kommer aldri inn i aksjen ELABS NO er en slik aksje for meg.”
Skulle det vært komma etter “blir” og punktum etter “aksjen”? :stuck_out_tongue: