Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Nedsalget og økt usikkerhet om nye pc-avtaler er grunnen til nedgangen. Usikkerheten øker jo lenger tid. Satser selv på at det løsner før eller senere.

Etter hva jeg husker fra forrige nedgang var at en aktør skulle ut.
Er det Passeta som fortsetter slaget sitt nå?

Ville vært rart når samme figur har kjøpt masse på privat konto helt nylig.

Det er forståelig med nedgang ifm. usikkerhet rundt når/om det kommer inn nye PC OEM, men det bør ikke være over 30%.
Så det er vel en viss sjanse for at det er en aktør som vekter ned eller skal helt ut.

Hva mener du med samme figur?

Han har kjøpt privat etter salget fra selskapet sitt (Passesta AS).

1 Like

Det er ikke hans selskap. Han er bare ansatt. Eier er tidligere styreleder i ELABS. Tore Engebretsen. Hans CEO startet å kjøpe dager etter at TE uventet trådte ut av styret “utenom tur”.

1 Like

Ikke «bare» ansatt, men daglig leder. Tore er rett nok styreleder.

2 Likes

:point_up_2:t3:

Satser forøvrig på forsinket melding TP 14s 6. gen fra Lenovo om få dager, som mager trøst.

Jeg skrev ikke “bare ansatt”, jeg skrev CEO og det er på norsk daglig leder. Han har så vidt jeg forstår 0% eierskap i selskapet. TE og familie eier 100% iht siste gang jeg sjekket.

1 Like

Notert, jeg misforstod / koblet ikke «bare ansatt» og koblingen til «CEO» etterpå.

Humret godt av denne :ok_hand: Meget godt beskrevet.

Man har jo bare sittet og ventet på at dette skal eksplodere, og at det skulle komme opptil flere kaniner opp av hatten mellom nyttår og sommer.

Jeg er nå fullt inneforstått med at det er nærmest umulig å målet i 2025. Men for meg har det vært vel så viktig at de viser traction på Laptop med nye lanseringer fra andre OEMs. Det er derfor sistnevnte som er mest skuffende. For da kan man jo lure på om det blir med Lenovo, og at de skal tynes med Seamless m.m. Da hjelper det ikke å brægge med at de har kontrakt med 4 av topp 6. Med kun Lenovo blir reisen veldig lang.

1 Like

Husker mange i mars/april en tid var redd Lenovo ikke lanserte med dem grunnet sen børsmelding. Kursen ble grust og så kom meldingene. Over en uke gikk det var meget negativt sentiment til meget positivt. Selv om det ikke er en børsmelding enda, betyr det ikke at elabs ikke er med i noen av de nyeste lanseringene.

De har sagt de lanserer med minimum en til pc leverandør i år og har planer om storstilt lansering rundt seamless kontrakten med marketing ect. Det blir en trigger og da er det fint å ikke ha solgt alt nå basert på usikkerhet.

4 Likes

Men holder det med kun Lenovo blant disse?

1 Like

Nei, må ha mer enn Lenovo. Men jeg mener det ikke er sikkert at elabs ikke er med i noen av PCene som ble lansert 18 selv om det ikke er børsmeldt enda. Er de ikke i noen av dem er det meget negativt selvfølgelig, men det virker alt reflektert i kursen.

Elabs er priset lavere enn når de gikk på børs med kun en kontrakt med xiaomi på mobil…

Hva sier aksjonær listene siste dagene?

Er nok nå altså

ATL… Hadde faktisk ikke sett for meg det. Men Elabs har alltid blitt hardt straffet og det kansje med god grunn… Hvor langt ned skal vi denne gangen. Finnes det noe teknisk motstand nedover?

1 Like

Feil av meg. Ikke ATL. Den er på 9,49 og ble satt februar 21…

Hvorfor skal det være motstand på 9.49? Ser ingen grunn til at den ikke kan brytes. Synker som et lodd.

2 Likes