Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Den snur hvis jeg lemper ut aksjene mine :stuck_out_tongue:

Fra spøk til alvor, den stopper vel når aktøren som lemper ut akjser er ferdig med det. Da betyr vel teknisk motstand ingenting.

Er det ingen som har tilgang til disse listene @Olemannen så fint postet på Shareville tidligere?

1 Like

Kan jo virke som tvangsalg igjen fra Passesta siden de solgte på dagens/siste oppdaterte lister igjen.

Forskjellen nå er jo at aksjekursen allerede er 10, så et skuffende q2 er jo til dels priset inn.

Hvorfor bør dette komme nå? Var ikke vurderingen om at Q1 for det meste inneholdt mobilinntekter basert på at milestone PC kommer ved kontraktinngåelse? Og det er ikke signert utvidelse av PC modeller i q2

Det kommer sikkert snart ett nytt blokksalg fra Passesta, og da vil den snu kortsiktig.

Ja, kursen kan selvsagt synke lavere. Men på noe tidspunkt tror jeg ikke selgerne vil gå lavere. Er et første motstand rundt 103 kr og vi har sett allerede i dag at kursen får en reaksjon opp fra dette nivået.

Vi får ellers en spennende inngang til q2 -presentasjonen da forventningene til fremtiden er fullstendig i null…

Ja. Her er det “sistemann skrur av lyset”-stemning

2 Likes

Se mitt innlegg av 3 juni, forklart der. Kan se ut til at milestone kommer ved overlevering av teknologien, jf regnskapsprinsippene, som antagelig er knyttet mot produksjonsstart av de relevante enhetene som inngår i den enkelte kontrakt. 2 milestone-kvartaler med betalinger av betydelig størrelse i 2023. 1 ny kontrakt (for kun 6 enheter) midt i året 2023. Kontrakt nr 5 inngått i 2022 er den jeg venter på, den lille nr 4 kan ha vært mottatt i samme kvartal som kontrakt nr 3 (2023), men aner rett og slett ikke. Derfor mulig at det kan bli 2 kvartaler på rad med milestone, dersom først 4 og deretter den store nr 5. ELABS har vel alltid varslet når det har vært en milestone-betaling for PC inkludert i et kvartal, med unntak av den aller første frittstående enheten. Alt dette er selvsagt antakelser fra min side, ut fra mine tolkninger av historikk, og kan således være totalt feil. Hver enkelt får gjøre sin vurdering.

Hvor mye solgte Passeta denne gangen da?

Har vel ikke sagt det er motstand på 9,49… Men at det var ATL.

Apropos gode nyheter…

Nådeløst med tvangssalg. Banken overtar aksjene og bryr seg null om pris. Skal ha inn pengene uansett hva

Se der ja. Så da er jo spørsmålet. Her de fått det de trenger her? Er vi i fuckings mål?!
Ah, dette er jo fra den 18. Gikk jo rakt ned over i dag og… så jeg antar vi ikke er done.

Hvem er det som må tvangsselges? Og hvem må jeg ringe for å få aksjer til 8 kroner?

1 Like

Takk for handelen… noen har kjøpt over 4% av selskapet… Burde det ikke komme en børsmelding om dette?

Tror det er konsensus om at det er Passesta AS, og jeg ser av hjemmesiden til Elabs at de pr. 14.6. hadde 10,088,747 aksjer igjen… så jeg frykter at de har mer de skal ut med… men det kan kanskje være en gunstig anledning å fylle på litt ekstra, selv om jeg har fått det jeg skal og egentlig mer til :wink:

Hvorfor tvinger banken selskapet hans til å selge?

5 % er grensen

Jepp, og med det salget er fortsatt Passesta marginalt over 5%, det er veldig sannsynlig at de skal helt ut, hvor blir neste blokk satt mon tro? 6 kr

Det er ikke veldig sannsynlig. Banken har nok tatt det de trenger ned til 8.25 nå

Aksjene er belånt. Søk det opp. Når kursen når et visst punkt har ikke banken nok sikkerhet lenger, og tvangsselger for å få dekket lånet

1 Like

Passesta AS - Oslo - Regnskap ta en titt på 2022 regnskapet, og spesielt legg merke til EK og hvor mye gjeld de har til finansinstitusjoner. De har vært hardt gearet/belånt i NOD, Xplora, Elabs blant annet, du kan jo samtidig sjekke utviklingen til disse aksjene siden da.

2 Likes

Aij, ikke bra. Men det var noen i forumet (Barca muligens)her som mente at det var et sannsynlig scenario at styreleder gikk ut og at vi da kunne forvente å se salg fra han.

Og hvis det er utenforliggende årsaker til nedsalget hos han, så mener jeg man kan gjøre noen gode kjøp fremover.

1 Like