Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ja, det er ganske avgjørende hvem som plukker opp nedsalget, er det tradere ala Fredly, Spetalen etc så snur de seg hurtig rundt hvis mulig. Krysser fingrene for at Dnb eller andre institusjonelle har lommer til å plukke opp.

Hvis de 4+ idag er Passesta (trolig), så har de solgt litt over halvparten av de 12 de hadde. 5 to go.

Ja, det kan tyde på at styreleder måtte ut pga forestående nedsalg som ikke er relatert til ELABS / uenighet innad i styret / mellom TE og CEO. I så måte - og isolert sett - positivt. På den andre siden, hvis dette er eneste aksjen som “tvangsselges”, ikke noe i Xplora etc, så kan det tolkes negativt ift TEs relative vurdering av ELABS vs andre likviditetskilder (kreditorer vil bare ha penger, bryr seg ikke om hva som er kilden). TE er fortsatt styreleder i Xplora bl.a. og jeg har ikke sett innsidemeldinger derfra.

Men i alle. Ser jo blocksalg for 8.25 på dn investor for i dag. Kan de ha foretatt to blocksalg da? En på 4ish mill i går og ca det samme i dag?

I så fall skal det komme flaggemelding, under 5%. Ville vært bra…

Hvor mange aksjer ble det omsatt i Xplora i dag? Jo 7716. Antagelig værre med nedsalg der.

Spm er om det kan plasseres blokker der også, ikke nedsalg direkte over børs.

Ja, men noen må jo ville ha de :slight_smile:

På tross av grafikk ovenfor ser det for meg ikke ut til at det ble gjennomført noe blokksalg i går(18. juni) og at de drøye 4,4 millioner aksjene er fra i dag(som henvist til fra DN Investor). Jeg finner hvertfall ikke igjen noen transaksjoner på den størrelsen i går og det er nok kun grafikken som er noe misvisende(virker å være 18. juni, men er i realiteten 19. juni). Sånn sett er vel Passesta fortsatt marginal over 5 % og flaggegrense(med forbehold om regnefeil).

Blir spennende å se hvem som er kjøper!

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010722283-XOSL

1 Like

Du har rett. Testet det ut og det er GUIet som er litt misoppfattende når man ser det direkte fra et skjermbilde.

For min del gjør det ingenting om aksjen går nedom lave kurser en tur så jeg kan ha muligheten å fylle på litt, så lenge det ikke blir utført en utvannende emi :slight_smile:

ryktes om at PASSESTA AS er i trøbbel så skal vel ut med alt de. mye som skal ut…

For du ser fortsatt stort potensiale? Det er her jeg sliter – men holder.

Vet du har vært med lenge, så utdyp gjerne hvorfor :blush:

1 Like

Kan du si noe om hvor ryktene kommer fra?

Med EK på 27 mill og gjeld på 300 i 2022 trenger man ikke mange vekttall i finansiell analyse for at disse ryktene fort stemmer

Ja så lenge de klarer å snu til positiv ebidta nå slik at det ikke er noen overhengende fare for emi så tror jeg på en enorm opptur fremover. De har fortsatt signert med 4 av topp 6 laptop oems og jeg tror de har alle på topp 3. Når lanseringene her starter og alle får se i praksis at teknologien fungerer så begynner ballen å rulle. Midt oppi det hele kommer jokeren seamless, den har jeg ikke engang regnet med, så om den kommer og plutselig blir større enn hele proximity/hpd så er jo oppsiden enorm. Kostnaden til selskapet er litt datakraft og personer så om de bare går over til positiv ebidta så blir de neste par årene (tror jeg) en eventyrlig reise. Jeg har mål i 2026/2027 så jeg sitter ganske rolig foreløpig.

5 Likes

Nesten ufattelig at en som han har havnet i en slik situasjon. Men er det en ting disse rikingene oftere enn andre kan, er det å komme tilbake 10 ganger sterkere.

Takk for gode ord. Trenger noen som kan skimte noe positivt. Ikke mange som gjør det om dagen. Sitter selv stille i båten. Som en racap av 2023…

Takk for utfyllende svar :+1:
Du er inne på veldig mye av det jeg også har tenkt hittil.

For min del handler det faktisk mer om at de MÅ få shippet (eller gi garantier om at det kommer) hos flere av de andre de har “kontrakt” med, enn at de på død og liv skal rekke 500/50 på et gitt tidspunkt. Skal de bli de-facto så holder det ikke med Lenovo. Og det er nettopp her jeg ikke blir klok: Kommer det faktisk lanseringer fra alle de tre? Eller renner noen av de ut i sanden, som vel er litt av følelsen nå.

1 Like

Selv om det ikke er en overhengende for at Elabs ikke skal kunne klare seg kun på egne inntekter fremover, så har det for meg vært åpenbart de siste fire månedene at det blir en emisjon. De må ha 100 mill til i sparebørsa i tilfelle rottefella. Dette vil også gi dem mer arbeidsro.