Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Kan du utvikle dette? Hvorfor skulle Passesta fullstendig gruse kursen i et av sine selskaper for å finansiere et lån?

Vi må få noen svar snarest. Håper vi får en kommentar fra media i løpet av dagen

Svar til Media? Det tror jeg vi kan glemme. Hva skal Elabs stå opp for? Vi må huske at også dette forumet leses av andre, og når noen snakker om emisjon synker kursen. Det har vi sett mange ganger. Så ille står det ikke til med Elabs at de skal ned 43% etter Q1.

Ikke nødvendigvis elabs så må svare. Det er jo nyhetsinteresse i et selskap som har sunket 40% etter q1 og hvor storeier selger unna det de kan. Hvorfor selger de?

Dette er en desperat handling fra passesta. Høy belåningsgrad, høye rentekostnader gir mye sannsynlig tapt EK for 2023-regnskapet som er revidert nå, men dessverre for oss ikke sendt inn og offentliggjort. Gikk ut av styret på grunn av dette for å unngå innsidestatus ved initiering av nedsalget. Noe selvforsterkende effekt på grunn av at dette sikkert har utløst andre mindre margin calls. Det er bare å stå han av og vente på at passesta er ferdige. Dette er garantert en mulighet for å plukke billige aksjer. Det er ingenting fundamentalt bak dette og jeg reagerte på at kursen droppet såpass mye på et kvartalsresultat og kommunikasjon som sier at det ventes en sunn vekst. Med unntak av 500mill-målet. Det er vondt når det står på, men alle ser jo at dette ikke er fundamentalt drevet av selskapsspesifikke nyheter.

11 Likes

De har altså kontrakt på minst 31 modeller til som ikke er sluppet bare med Lenovo

With one laptop customer started with 1
model announced in Q2’21, currently
signed contracts for 62 models as of
Q3’23 and launched on 31 models year
to date.

100% enig. Har faktisk plukket litt nå tross prinsipp om “don´t catch a falling knife”.

Plukket på 9,5. ser ut til at salgssiden har falt litt fra nå. På ett eller annet tidspunkt er de ferdige

plukket også en liten post på 9,55
anser dette som storm i vannglass og selvforsterkende usikkerhet når en så stor aktør skal ut.

1 Like

Ja, dette er en ekstraordinær situasjon og en kursnedgang som ikke er drevet av nyheter knyttet til selskapet. Handlet på 9,3. Nå må jeg fan i meg truffet planken!!

2 Likes

Hvor mye har Passesta igjen nå da ? Håper det kommer et blokksalg til så er det rett nordover med kursen etterpå.

1 Like

Langt fra sikkert at 2023-regnskapet er plaget av høye rentekostnader. Passesta hadde total gjeld på ca 300m ult 2022, og bare salgsprovenyet i NOD, som ble foretatt primært i Q1 2023, utgjorde ca 400m.

Hehe. Og jeg som trodde jeg traff godt når jeg kjøpte på 15.5 Fy flate! Har ikke sett grønne tall siden. God jul!

Tygges mye volum nå

Ny blokk 750k på 9,7. Da har de ikke veldig mye igjen. Kursen snart 15kr igjen :innocent:

Hvordan vet du det? Har du en oversikt over hvor mye de har solgt og hvor mye mer som skal selges?

Å presisere dine uriktigheter gjør en ikke til “fans”, “evig optimist” eller “evige forsvarere av ledelsen”. Skulle gjerne sett alle innleggene du referer til der jeg “løpende viser til telefonkommunikasjon med CFO”. Har bevisst kun nevnt dette noen få ganger, nettopp fordi det ikke kan ettergås.

Ironisk nok er min “telefonkommunikasjon med CFO” likevel tilstrekkelig “sannhetsbevis” for deg til at du nettopp spør meg om jeg kan stille spm til CFO på dine vegne

1 Like

2+4.4+0.75= 7,15m aksjer solgt i blokker. Flagges vel i løpet av dagen at de er under 5%.

Omsatt 4.1m aksjer i tillegg til blokken i Juni. Passesta har nok 2-4mill aksjer igjen. Spørs hvor mye de har solgt i markedet.

Holder seg nok akkurat over 5%.

De eide 9 897 951 aksjer pr 19.06. Dersom det er de som solgte 4,4 mill i går og 750 k idag, så er det maks 4,75 mill. igjen.