Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Hvis det er noe upfront payments havner denne potensielt i Q2 da tilgjengeligheten var fra slutten av juni?

Som i går er det nok ingen tilfeldighet at meldingen ble publisert starten av q3. Kundene har ofte en interesse av å skyve kostnader til neste kvartal. Men nå må vi vel begynne å klatre tilbake til normale kursnivåer! :chart_with_upwards_trend::rocket:

1 Like

Ulempen er at det nå er mange aksjer som har byttet hender på lave kursnivåer, og intradagvolumet har droppa. Tar nok litt tid å shake av seg de som tar til takke med rask profitt - med mindre vi får mer juicy nyheter enn mobil…

Nå er de altså i følgende serier så vidt jeg har fått med meg:

Magic
Numbered series
V
X
PLAY

2 Likes

Kan i vente et par måneder skal lige ha
Købt op på dette niveau , som
Polight ved kurs 2,3 - overreaktion

Elliptic Labs Signs Expansion Contract with Commercial Segment of PC Customer

6 Likes

F*ck Yeah!

Er det Lenovo der går bredt ud i deres laptop portefølje nu?

Ja det må det være

Kategori: Non-regulatory press release, ikke meldepliktig. Virker som en liten utvidelse på den forrige kontrakten og at de nå har fått med 2026-modeller.

2 Likes

Det var uansett en etterlenktet melding. Vi aner ikke antall, så vi kan ikke konkludere med at den er liten.

1 Like

Så godt som alle meldinger legges i denne kategorien har jeg lagt merke til. Men er vi sikre på det er Lenovo denne gang?

Sikre kan man aldri være, men det ville vært rart om noen av de andre kundene (som ikke har lansert noe enda) skulle gå videre med commercial i 2024? Eller?

De aller fleste er i denne kategorien ja. Jeg vet ikke hvordan de avgjør hva som er hva. Men kontrakten 26.06 var meldepliktig.

Jeg mente ikke å prate denne ned, bare at det virker som et tillegg til 26.06-kontrakten ut fra ordlyden.

Må nesten være Lenovo ja.

Merkelig melding. Sier oss i praksis ingenting og er identisk den fra forrige uke.

1 Like

Den forrige kontrakten omhandlet konsumer laptops og denne business laptops.
Dagens kontrakt er nok en utvidelseskontrakt på Lenovo’s business modeller som omhandler flere modeller og strekker seg til 2026. (på samme måte som utvidelseskontrakten fra 3, juli 2023)

Det at de nå signerer for 2 år istedet for 1 år er jo beroligende.

1 Like

Du har rett. Jeg har feil :+1:

Hun sier her at PC’ene launches i “the near term, and the next couple of years” så får meg høres det ut som en viktig kontrakt i og med at de skal ha denne teknologien i flere års produksjon av PC’er.

2 Likes

Kan det være snapdragon modellene?

Det er 100% sikkert at det er Lenovo da man ikke har commercial contracts med andre, dette er expansion, ikke første gangs kontrakt.

1 Like