Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Blir det opp minst 4% i dag, siden Tokyo drog den ned 7,35% igår ?
De hoppet jo ca 10% i dag,etter et historisk stup igår.

Ja, det virker som de sliter med det du påpeker (hardware problem), men de sliter også økonomisk og må si opp veldig mange. De ligger etter på AI satsningen, men også i forhold til konkurrenter som har kommet seg inn på Apples maskiner, og nå kan Windows gjøre det samme og åpne opp for støtte til konkurrerende prosessoerteknologi.
På en annen side kan dette trigge økt fokus på nettopp AI og satsning sammen med partnere som feks Elabs. Eller ikke. Hvem vet. Uansett, her har vi en risk, i den grad samarbeid med Intel satses på.

Intel brukes i 70%+++ av alle pcer i verden. Deres planer med OEM’ene strekker seg over flere år inn i fremtiden. Utfallet kan jo være at det blir forsinkelser som kan påvirke Elabs i noe grad. Største utfordring for Intel er vel at det koster dem dyrt å finne en løsning på problemet. Jeg tror ikke det er en ønsket situasjon å komme i at deres kunder må utsette lanseringer på grunn av deres interne problemer.

Elliptic Labs Launching on Transsion s Tecno Camon 30S Pro Smartphone

13 Likes

Hva tenker dere kapital markedsdagen vil handle om? Noen som har hørt noe fra ledelsen?

Når er dette?

10 sept!

Gå bakover i tråden til kort etter Q2-pres så finner du en del tanker ift cmd, det var da den ble annonsert.
Forøvrig “hører” ikke noen fra ledelsen mht vesentlig info utover hva som spres via offisielle kanaler. Logg deg på og følg disse dersom du er el vurd å investere i aksjen.

Elliptic Labs Launching with vivo on V40 Pro Smartphone

6 Likes

Ser ut som tlf i seg selv får ganske gode reviews, det kan vel ikke være annet enn positivt. Men hva dette gir i direkte inntekt er vel svært vanskelig å forutse.

Når skal de oppdatere «500-tallet» :man_shrugging:

3 Likes

Blir det nok en dag med tråling på lave volumer, hm…

Snart tilbake under 10 kroner med denne utviklingen.

De må slutte å melde nye mobiler. Det drar alltid aksjekursen nedover. Nesten ute unntak.

ja har sett det her. tragikomisk :smiley: en mnd til cmd må telle for noe tenker jeg. Har elabs vært en traderaksje opp til nå?

1 Like

Ja, sell on news. Men får de flere på pc er det ikke sikkert det blir riktig i fremtiden.

1 Like

Noen som har oversikt over hvem som har kjøpt og solgt i det siste?:blush:

Jeg ser det var mye prat og diskusjoner om cmd i dagene etter sist Q2-pres. Er cmd utelukkende noe positivt? Eller kan cmd også være en arena for å hente mer penger/emisjon? Jeg er klar over at ledelsen har tidligere sagt at emisjon ikke er sannsynlig, men vanskelig å være sikker. Intel sin antakelige utsettelse av Lunar Lake kan jo utsette noen inntekter for elabs tenker jeg

Hvis CMD skulle være en arena for å hente penger, så må jo det bety at de har noe oppløftende å si og at kursen dermed går i været forut for emisjonen. Men selskapet har overhodet ikke behov for penger, så det må være helt feil å fokusere på muligheten for emisjon samtidig som aksjen er nede i en kraftig bølgedal. Hvis CEO gjentar på CMD troen på flere PC-kontrakter tror jeg personlig at vi kan nærme oss ATH igjen. Og høyeste sluttkurs kom 29.12.2021, kr 29,05.

3 Likes

CMD er jo stort sett aldri negativt, men det kan vel diskuteres om det alltid slår ut i kursstigning eller ikke. Virker som aksjen er inni en slags konsolideringsfase der mange etter den siste stigningen kom, sitter på godt med gevinst som har og blir sikkert sikret. Innimellom her strider markedet litt med hvordan de skal prise elabs virker det som. Derfor hadde det nok vært kjempebra med en CMD for å hjelpe på evt validering, så timingen for det er fin.

Tror nok som du sier at cockupen til Intel er med å skape usikkerhet. Forhåpentligvis så vil kanskje CMD klarne litt opp i dette.

4 Likes