Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Hvis man går igjennom laptop-meldingene publisert, kan det se ut som om meldingen 3.juli er 6. utvidelse av Lenovo-kontrakten. Men fra presentasjonene stemmer ikke 6 modeller bra med ‘large expansion’. Derimot meldingen fra 9.oktober om ‘new functionality’ og ‘expandinc product reach’ stemmer bedre med IdeaPad, 6 modeller og seamless.
Er det mulig at det er en enda ukjent OEM som har inngått en stor utvidelseskontrakt for HPD?
3.juli: Elliptic Labs Signs New Expansion Agreement with Current Laptop Customer | Elliptic Labs
9.okt: Elliptic Labs Signs Contract with PC OEM for New Functionality, Expanding Product Reach | Elliptic Labs

2 Likes

Jeg er enig i perspektivene @Gronnis .Det er noe som er litt rart. Får også tellefeil når jeg går gjennom publiserte kontrakter sammenlignet med det som er kommunisert i plansje. På plansjen står står der at der er «contract journey for one laptop customer with enterprice license agreement». Dette tenker jeg som utgangspunkt er illustrerert for Lenovo, men jeg kommer til 9 meldinger om kontrakter⬇️. Kontrakt 7 og 8 iht plansjer er nye i Q2 2024. Dette må da være kontrakt kommunisert 26. juni og 3, juli som vel også ble bekrefter på webcasten for Q2 av ledelsen. Videre er det o ordlyd for kontrakt nummer 4 og 5 under omtalt som «fourth expansion» og «fifth expandsion» og det rimer vel sånn sett. Basert på at jeg kommer til 9 kommuniserte vs 8 illustrerte må virker det for meg å være noe uklart hvem kontrakt nummer 6(iht opplisting nedenfor) er relatert til. Dette også fordi kontrakt nummer 7 iht opplisting under synes å samsvare med det ELABS selv har kommunisert som kontrakt nummer 6(foiler fra DNB presentasjon hvor «AI Virtual seamless sensor» fremgår.

ELABS - kontrakter

1 :arrow_right: 28. februar 2022 :arrow_right: «Elliptic Labs and Lenovo™ Jointly Launch First Software-Only Human Presence Detection AI Virtual Presence Sensor™ on Top-Selling ThinkPad™ T14» :arrow_right: Elliptic Labs and Lenovo™ Jointly Launch First Software-Only Human Presence Detection AI Virtual Presence Sensor™ on Top-Selling ThinkPad™ T14 | Elliptic Labs

2 :arrow_right: 22. april 2022 :arrow_right: «Elliptic Labs Expands Agreement with Lenovo for Future Laptop Integration» :arrow_right: Elliptic Labs Expands Agreement with Lenovo for Future Laptop Integration | Elliptic Labs

3 :arrow_right: 10. mai 2022 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs a New Expansion Laptop Agreement with Current Customer» :arrow_right: Elliptic Labs Signs a New Expansion Laptop Agreement with Current Customer | Elliptic Labs

4​:arrow_right: 19. mai 2022 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs Fourth Expansion Agreement with Laptop Customer» :arrow_right: Elliptic Labs Signs Fourth Expansion Agreement with Laptop Customer | Elliptic Labs

5 :arrow_right: 19. september 2022 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs Fifth Expansion Agreement with Laptop Manufacturer» :arrow_right: Elliptic Labs Signs Fifth Expansion Agreement with Laptop Manufacturer | Elliptic Labs

6 :arrow_right: 3. juli 2023 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs New Expansion Agreement with Current Laptop Customer» :arrow_right: Elliptic Labs Signs New Expansion Agreement with Current Laptop Customer | Elliptic Labs

7 :arrow_right: 9. oktober 2023 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs Contract with PC OEM for New Functionality, Expanding Product Reach» :arrow_right: Elliptic Labs Signs Contract with PC OEM for New Functionality, Expanding Product Reach | Elliptic Labs

8 :arrow_right: 26. juni 2024 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs PC License Contract with Existing PC Customer in the Consumer Segment» :arrow_right: Elliptic Labs Signs PC License Contract with Existing PC Customer in the Consumer Segment | Elliptic Labs

9 :arrow_right: 3. juli 2024 :arrow_right: «Elliptic Labs Signs Expansion Contract with Commercial Segment of PC Customer» :arrow_right: Elliptic Labs Signs Expansion Contract with Commercial Segment of PC Customer | Elliptic Labs

Er det jeg som begår tellefeil eller har glemt noe? Intensjonen med innlegget var også for å utbrodere mine tanker ift innlegget ovenfor.


4 Likes

Med forbehold om dumt spørsmål: hva er eventuelt implikasjonene av tellefeil?

Kunne antakelig vært tydeligere i språket der. Som @Gronnis er inne på kan det for meg, basert på tellingen, se ut til at det er en kontrakt utover de man sier man har med «one customer»(som er Lenovo). HVIS tilfelle har man i så fall inngått en kontrakt med 1 av de 3 andre Top 6 aktørene(utover Lenovo) man har avtale(enterprice license agreement) med. I så fall venter vi på en «launch» av noe(utover Lenovo), men tar gjerne imot feedback på om noen ser det annerledes. Stikkordet virker for meg å være kontrakt nummer 6 iht opplistingen min ovenfor. « «Elliptic Labs Signs New Expansion Agreement with Current Laptop Customer»» trenger vel egentlig ikke å bety noe annet enn at det er en kontrakt utover opprinnelig enterprice license agreement(ELA). Videre så trenger ikke «current laptop customer» isolert indikere Lenovo i og med at de 3 andre kundene også er «current» på bakgrunn av inngått ELA.

3 Likes

Takk, det hadde vært morsomt om så var tilfelle.

Edit: hva gjelder handelen ser det ut som det er siste takk for farvel til Vinterstua.

Jeg gjorde en omfattende gjennomgang av børsmeldinger vedr PC og holdt disse opp mot samtlige presentasjoner og rapporter - for et drøyt halvår siden. Det bekreftet inntrykket mitt av at ELABS er systematisk uklare i begrepsbruk. Antagelig ubevisst, bare uprofesjonelt.
Hva gjelder listen over 8 vs 9 kontrakter, så ser jeg av mine notater at meldingen den 9 oktober 2023 neppe er en kontrakt for konkrete modeller, men en generell lisensavtale, og kanskje med en annen aktør enn Lenovo. Denne er basert på PoC av 11 sep 2023. Det som er spennende her er at dette har en ikke ubetydelig sannsynlighet for å være enten en annen aktør enn Lenovo, eller en mye dypere bruk av Seamless-plattformen med Lenovo enn hva som lanseres i disse dager. Jeg heller mot at det er en ny PC-produsent (en av de man allerede har enterprice license agreement med for HPD) , basert på Seamless-plattformen. Timing frem til kontrakt er som alltid umulig å estimere, da utfallsrommet er altfor bredt.

2 Likes

Noe usikkerhet før morgendagen eller bare noen som sier takk for oppturen? Snudde plutselig og hardt nedover.

Ser mest ut som en større aksjonær (nevnt ovenfor) som gjør seg ferdig med et langvarig nedsalg. Nå ble OSE plutselig veldig sur på toppen.

1 Like

Det skjer vel ikke noe spesielt i morgen. CMD er 10. september.

Av en eller annen grunn hadde jeg fått for meg at det var planlagt nyheter fra Intel i morgen, men finner ikke tilbake til kilden. Da tok jeg vel feil :slight_smile:

Hvilken aksjonær er dette? Vanskelig å finne frem i jungelen av alle poster :slight_smile: Jeg må jo si at timing for nedsalg er ganske så spesiell.

Lunar lake nyheter fra Intel i kveld kl.18, så du har nok rett i din husk! Og X elite nyheter fra Qualcomm i morgen

3 Likes

Klar for å ta feil, men håper ingen/markedet har priset innn noe som helst i forhold til Intel og Qualcomm

For mener det å misforstå både hva de to selskapene forsøker å oppnå ( sømløs deling/hpd /ai integrasjon etc- ja, men med egene løsninger budet til hardware. pushe chips) samt hva man trekker frem på presentasjoner.

Kommer nok ikke mange ord om løsninger som ikke er eksklusiv til respektive selskap ( et av salgspunktene til Elabs er jo at man kan være platform uavhengig så intel/samsung/amd/ QC etc - det er hyllevare)

Men lykke til🤞

2 Likes

Direct YouTube link

https://www.youtube.com/live/yrewv1WaV4w?feature=shared

2 Likes

Enig i denne vurderingen

Vinterstua AS

1 Like

Det refereres vel til Vinterstua. Hadde dog kun 261k aksjer igjen for 10d siden og kan ha solgt mer etter det, så tvilsomt om den store effekten er derfra. I dag er det meste av tech og shipping pill råttent. Litt frykt for arbeidstallene fra USA på fredag som knuste markedet for 4 uker siden, kanskje?

2 Likes

På den annen side var det godt å se alle Top-3 OEMene omfavner den nye prosessoren. Spesielt Lenovo virker å være veldig close med de i produktutviklingen.

Intel sliter, men samtidig ingen Kodak-variant. Ser ut til virkelig å ha steppet opp på AI-satsningen, selv om de var trege på avtrekkeren.

Holder en knapp på at vi minst får noen Lenovo-lanseringer med Elabs inside på IFA (6.-10. sep), med bonus hvis ny OEM i tillegg.

2 Likes

Ja. Lenovo og en annen OEM, husker ikke hvilken av de, presiserte jo også at de vil legge egen software på sine PCer i tillegg til den fra LL, også mtp sikkerhet

Er det noen forventinger om at Acer har noe ELABS relatert i sin presentasjon ifm IFA?
https://www.acer.com/no-no/events/nextatacer

Ettersom de tidligere refererte til topp 3 og topp 5, men nå skriver at de har kontrakt med 4 av topp 6, så antar jeg at Acer ( nr 6) er en av de 4…
image

1 Like