Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Hadde de skrevet topp 5 så hadde vi visst hvem alle var. Jeg gjetter kontraktene er med Lenovo, Dell, HP og Asus/Acer.

1 Like

Var det ikke et Snapdragon event i dag? Noen som har link?

Ikke ELABS om dette stemmer :

“Plus, the laptops protect users with Acer User Sensing technology, which enables the proximity sensor adjacent to the webcam to detect the user’s presence, automatically lock the screen when the user moves away, and wake up the device when the user returns.”

Yes. That should be a dedicated ToF that has been in their use.

Nothing to worry for now.

Skjønner ikke hvorfor OEM fortsetter å velge TOF hw istedet for en software løsning. Virker rimligere per device, mindre logistikk, mindre plass krevd ved skjermen ect ect… Hvorfor klarer ikke elabs selge inn til Acer tenker dere?

Man kan ikke gjøre Tof via software eller ultralyd (at elabs er bare software magic er en sannhet med modifikasjoner. Regner med at det er noe specs høytalere/mikrofoner må møte - noen som vet?)

Så hvis man likevel “må” ha tof hw får å få bedre bilder ut av selfie kamera, ka det like gjerne gjøre flere funksjoner. Polaroid har en løsning med ultralyd sonar autofokus (siden 70s) men er ikke mye brukt

De har vel sagt for mange år siden allerede at det kreves bare “standard” mikrofon og høyttaler.

Man kan få mye flere funksjoner med ultralyd enn en ToF, så gir ingen mening å fortsette med ToF.

2 Likes


Vet man hvem som er bak denne kontoen? De har økt jevnt og pent siden juni (utsnitt fra 7. juni - til i dag, sorry pdx :innocent:)

2 Likes

Det er vel Nordmenn med adresse i Sveits. Kommer nok til å dukke opp flere sveitsiske konti på aksjonærlistene fremover. (Et long-shot tips kan være Rugseth og Syvertsen :man_shrugging:(

…og mest sannsynlig er det en samlekonto for flere aktører, det lukter vel norske.

Hvis du med ToF mener time of flight så er det også noe vi gjør for ultralyd så det er ikke noe logisk skille mellom ultralyd og ToF.

Jeg kjenner ikke Elabs sin signalprosessering men de frekvensene man typisk ønsker å bruke i forbindelse med måling av avstand, tykkelse/dybde osv befinner seg tilfeldigvis i ultralyd-området. Hvis en standard høyttaler klarer å tydelig emittere de pulsene Elabs bruker så er det veldig kjekt, for custom transdusere er veldig dyre og vanskelige å lage.

Skal jeg gjette, så ligger the secret sauce i puls-formen og hvordan denne så behandles ift støy og signal. Ikke en triviell ting å gjøre selv om grunnprinsippene i signalbehandling er kjent.

1 Like

In 50 minutes

https://www.youtube.com/live/q18WB4T3WA8

2 Likes

Elliptic Labs Launches AI-Powered Innovation with LenovoTM for True Device-to-Device Interoperability with a Simple Tap

19 Likes

Da er vi i gang :partying_face:

1 Like

Virker som Lenovo også er ganske fornøyd. Fungerer med både iOs og Android. Får håpe noe ser dette som positivt og vi slipper røde tall (%) de neste 2-3 dagene… :crazy_face:

4 Likes

Tipper denne sensoren er en del av den «marketing push» de har snakket om ifm Seamless . Gir veldig fine visuals å se tappingen, samtidig som det trengs markedsføring for å informere brukerne om løsningen

3 Likes

Ja, markedsføring trengs. Selv Apple måtte fortelle om AirDrop den gangen det kom. Men så langt jeg kan se er det ingen som både klarer Android og iOs?!

Pressemeldingen sier noe annet

Det har jo vært mulig å overføre filer tidligere, men ikke på en så elegant måte? Eller har jeg misforstått helt her?

Tenker dette er et «must have» for fremtidige laptoper.
Hvis de går hardt ut med markedsføringen, klarer jeg ikke helt å se hvordan de andre OEM kan stå på sidelinjen og ikke henge med på trenden.

Det blir spennende fremover.

5 Likes