Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Citigroup solgte alt for 2 dager siden skal vi tro listene.

Har funnet en som handler nesten hver dag etter splitt og akkumulert sakte men sikkert helt siden i sommer, så spekulerer i om han trader mye for å akkumulere litt med gevinst uten at det driver kurs. Men imponert om han klarer det, selv om det er lite omsetning i aksjen :wink:

Bare 18 stk som var online, ikke rart ordet ikke blir spredd :stuck_out_tongue:

Sto «45 viewers» da jeg så den på Facebook Live.

Jeg trodde jeg var bull fra før. ENDA mer bull nå! Vi snakker flyt-selskap. Kultur. IoT med uendelige muligheter +++

3 Likes

… så får andre gjøre hva f… de vil. I det lange løp går vi forbi Nordic Semiconductor.

Liker entusiasmen :wink:. Skal sitte i denne lenge og går vi forbi NOD så er jeg pensjonist :sob:

4 Likes

Aha, jeg så på inqrate!

Absolutt mye positivt! Ifm Bosch, hvor de samarbeidet med energy and technology (?) Som alene omsatte for 5 milliarder € eller no - så nevnte hun selskaper innen IoT som Siemens og IKEA, selv om hun understreket at de ikke har kontrakt med de… ikke enda hvertfall :wink:

1 Like

Me too :wink:

Jeg er bare litt oppgitt over at folk virkelig ikke skjønner hvor stort dette er på vei til å bli, ref. kursutvikling.

3 Likes

Ingenting å være oppgitt over at du får god tid til å handle mer, vel?

3 Likes

True. Bare å laste opp. Har en større kontantstrøm kommende i Jan/feb så er litt tveegget. Håper på oppgang samtidig som at det ikke er feil å få plukke på disse nivåene. Typisk så får jeg kjøpte dyrere senere og så faller den deretter for å vise rød portis ved oppsnitting. Story of my Life. Har ikke noe å si langsiktig, men kjedelig når d skjer :see_no_evil:

1 Like

Tror den ekstra posten min som var ment som kortsiktig også må få stå i ro til denne begynner å bli litt hetere. Trenger ikke grave mye for å bli enda mer bull enn jeg allerede er fra før!

2 Likes

Jeg er fullastet. Men må vel få på mer etterhvert.

1 Like

En spennende ting fra intervjuet som Laila kanskje ikke har nevnt så mye før er denne PaaS plattformen de har brukt lang tid på å utvikle, hvor kunder nå begynner å spør om tenkte funksjoner kan håndteres av denne plattformen. Det ble nevnte tidligere i tråden her at denne PaaS plattformen er meget spennende, men det har kanskje ikke blitt belyst så veldig fra ELABS selv. Tror mange tenker at dette er en enkel og simpel løsning da den “bare slår av og på display” i forhold til hvor mye som faktisk ligger bak her!

Laila nevnte vel flere samarbeid ifm radar sensorer også, så f eks heartbeat detection innen automotive vertikal er kanskje ikke så langt unna som en kanskje skulle tro?

https://www.mediatek.com/products/autus-automotive/mmwave-radar

2 Likes

Tenkte på ny inngang i Elliptic, men tror jeg avventer litt basert på det tekniske fra Investtech:

1 Like

SB1M opprettholder sitt kursmål post kvartalsrapport. Fra i dag:

2021-11-15_Elabs_sb1m.pdf (1,5 MB)

6 Likes

De har ikke mye troen på store veksten neste år tydligvis…

“This assumes 1) only one sensor sold per smartphone, 2) only one sensor sold per laptop and 3) zero revenue contribution from IoT, automotive nor Smart TV”

Gode sjanser for å få mye inntekter som ikke er tatt med i estimat!

“Moreover, laptop # of units and ASP is expected to be 58m units (13% of the 2020 total market) and USD0.66, respectively.”

Tror dere de bare vil få 0,66 USD per laptop? Min antagelse har vært nærmere dollaren, de erstatter jo 2 sensorer i PC…

3 Likes

:rofl::rofl::rofl: Ja, da er jeg selv ute av Elabs i så fall. Det var da svært til defensivt og pessimistisk!???

1 Like

Korrekt. De har lagt seg på et nær sagt latterlig konservativt nivå etter min mening. Men det er helt ok. Når selskapet fortsetter å levere vil de måtte øke sine kursmål betraktelig.

2 Likes

Det er vel bare å smitte ned om det går nedover, og selge litt på toppene om det ikke kommer nyheter, men alt er jo risikosport spør du meg. Fylte på idag, men er forberedt på at den kan gå under 20 uten at jeg blir nervøs av den grunn. Tror vi har en meget sterk aksje.:grin::grin::grin:

2 Likes

Enig, jeg fylte også på i dag. Eneste sure dersom den går litt mer ned er selvsagt at jeg kunne fått noen flere aksjer for pengene. I det lange løp har jeg så sterk tro på dette selskapet at jeg snakker om når og ikke viss. Litt skummelt, men sånn har det blitt :stuck_out_tongue:

1 Like