Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jepp…:er derfor det irriterer meg litt, særskilt fordi elliptic og polight sammenlignes når jeg mener de er på vidt forskjellige stadier i vekstløpet sitt :man_shrugging:

Jeg mener også ELABS er mye lenger fremme, men vi får se om 1 års tid hvordan det ser ut kursmessig da… personlig ruger hvertfall jeg heller på ELABS og IMINT enn å ta sjansen på polight akkurat nå

Har noen av dere egentlig satt dere inn i poLight?
ELABS børsmelder PoC og det jubles; poLight har vel 60 PoC completed eller ongoing.
13 Design IN/PoC eller planning PoC i AR. Det er en heftig pipeline de neste årene som prises inn. ELABS tjener kanskje mer nå, men hvem vet hva som skjer om 1-2 år.
Det selges ganske mange linser hvert år, så potensialet er stort. Det at Nobelprisvinner Moser bruker linsen i sitt nye foton-mikroskop er også et fint bevis på at det funger.

Uansett, denne tråden handler om ELABs, kan vi ikke heller snakke om det. Jeg er megabull, men det tar bare litt tid.

3 Likes

Vet ikke om jeg skal le eller gråte; ble et fint påfyll her i dag. Må vel bare takke og bukke :man_shrugging::crossed_fingers:

1 Like

Hørte først om polight fordi noen la ut feilaktig informasjon på HIFI klubben om at de hadde levert linse til Xiaomi Mi11. Så litt på caset og syntes det var veldig interessant, men vet ikke hvor mange ganger jeg har sett det meldes på shareville at det vil lanseres polight linse i forskjellige mobil modeller uten at det har blitt noe av… så jeg har valgt å ikke bruke mer tid på det før der er noe håndfast.

Og derfor skriver jeg som jeg gjør, at vi får se om 1 års tid, og at jeg personlig heller satser her :wink:

Edit: forøvrig veldig interessant om polight kan få like mye per tlf som Elabs kan få per laptop…eller om det selger typ 8 linser per AR…Men så har de vel en produksjonskost osv også, så vanskelig å vite hvor mye gevinst de vil ha

PLT spår selv å gå i 0 i 2023. Da har jo Elabs en profitt på 300 mill om vi følger guidingen :slight_smile:

4 Likes

Det jeg syns er så spennende med ELABS er at veldig mange samarbeid eller avtaler de har annonsert er med globalt kjente og ledende aktører. Plukker mer om det holder seg på disse nivåene til jeg får på plass noe mer midler! :blush:

4 Likes

Ja takk, begge deler…

1 Like

Elliptic Labs – Sale of shares issued under share option program, mandatory notification of trade

Så stas…grei bonus d der men hold nå på litt aksjer da :grimacing:

Dekke inn igjen for skatt på fordel…?

Tja, fryktelig mange aksjer for å dekke fordelen, står d hva han har igjen da ?

Hehe ja det var litt bonus også… har sikkert flere opsjoner for senere anyways… legger ikke for mye i slike salg selv, føler dette skjer i så mange selskaper…

Det sier i grunn ganske mye om hva ledelsen selv mener om prisingen av selskapet…

Tja, kanskje, kanskje ikke. Lett å si det, men mange av de som selger unna driter i børs og hva de evt kan få i fremtiden…kan de kassere inn eks antall kronasjer på lite innsats så er d mange som bare gjør det uten at de mener selskapet er verdt mindre…

Av og på siden 2015

Mange i ledelsen har holdt korta til brystet lenge, og sitter fortsatt rolig… så lenge ikke f eks Laila begynner å pushe ut, så bryr ikke jeg meg hvertfall…

1 Like

Noen som vet hvor stor andel han solgte?

Hadde i hvertfall 60000 opsjoner i juni (gir rett til innløsning for 600000 aksjer etter splitt).

Så ca 50% da?

Ser ut til at markedet tok dette godt i mot. Kan jo bli trangt i døra fremover, i motsetning til den siste tidens salgspress.