Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Og det mens den kun er i salg i Kina?
Hjelper bra på i Q1 rapport, synd det er lenge til den. :wink:

Skjønner fortsatt ikke hvordan ett selskap med så mange nyheter på høsten kan ha falt jevnt og trutt i verdi, men er vel fortsatt under radar når en ser på handelvolum…

Har fortsatt troen på at pilen peker oppover når pengene begynner å rulle inn.

Kjenner noen til prismodelen de har med Xiaomi? (Per virtual sensor/ subscription eller license fee)? Sensorene koster 0.1-0,25$ så jeg antar ELABS ligger ca likt med de…

Jepp, lover godt det. Er nok ikke lenge til global launch heller, om man skal tro internett ryktene.

Aksjeutviklingen er ikke like morsom, men har inntrykk av at selskapet er veldig uoppdaget enda.

Forøvrig, med de nye daglige oppdaterte akjonærlistene Tekinvestor nå tilbyr, så er elliptic-labs en av de.

Ikke funnet noe om pris foruten det du nevner som stod i investor presentasjon. Men som tidligere postet her har jo blant anna STMicroelectronics varslet prisøkning på sine sensorer.

I podcast nevnte CEO som eksempel at dersom IR sensor koster 20 kr, så kan de tilby det for 10 kr. Men om det var noe faktisk kost eller bare eksempel vet jeg ikke.

Hvor finner man disse? :slight_smile:

Enig. Jeg antar prisen ligger i nedre del av 0.1 - 0.25$ intervallet. Resonnering: Inntektene f.o.m. 2016 og opp til mid 2020 er ca 120 mNOK og de har solgt sin løsning til over 100 millioner enheter (mobiler). Mulig noe inntekter er prosjektrelatert, så antar inntekt per mobil er ca 1 kr. Jeg synes også det er logisk at de for en ren software-løsning legger seg i nedre del av prisintervallet for IR sensorene.

2 Likes

For å ha adgang til disse, så må man bli insider. Skulle gjerne lagt ved link til hva som inkluderes i medlemskapet, men finner ikke.

Det kan kanskje @pdx hjelpe med😛

Er liten historikk enda, siden listene kom mandag, så lite spennende å se enda.
Eneste som er litt interessant er at clearstream banking s.a har dukket opp på listen, uten at man bør legge noe vekt på det.

1 Like

Samme antar jeg. I investor presentasjonen så viser de til at de kan tilby lavere pris enn konkurrentene. Så rundt 0,8-1 kr pr unit bør ikke være langt unna.

1 Like

Ikke så sprekt om bare ~1 kr, men sikkert riktig resonnert… må få på plass ha flere modeller og store volumer før det blir skikkelig gass på mobil…

Bedre priser til laptop, IoT, bil osv da…Får håpe det snart blir lansert noe der!

Sjekk her: https://tekinvestor.com/tekinvestor-data/tekinvestor-sales-pages/generic.html :smile:

2 Likes

Ja eller “riktige” aktører. Får de med Apple/Samsung så går det unna. :slight_smile: lurer på om tablets også går under smartphones…

1 Like

Hei alle. Takk for god analyse lenger opp i tråden Capaz, og mange andre gode innlegg. Forfriskende å se en så konstruktiv debatt. :ok_hand: Et par kommentarer:

Samarbeidet med Infineon relatert til 60 GHz mmwave radaraen tolker jeg som mest relevant for child precense detection (CPD) for automotive. CPD er som dere sier om ikke lenge et krav borti statene og for best karakter hos Euro NCAP. Det som er fordelen med radar i dette tilfellet er at man kan se igjennom f.eks et pledd, og dermed være nært 100% sikker på å fange opp pust og/eller puls. Det dør dessverre ganske mange barn hvert år fordi disse blir glemt i baksetet. Så det er viktig å ha nær 100% pålitelighet. Ultralyd og infrarød er ikke like sikre i denne sammenheng. Videre så kan radar plasseres bak et tynt lag plast eller lignende. Det er fordelaktig for å hindre at det setter seg noe i åpningen til sensoren som gjør den blind. Husqvarna planlegger å bruke en 60 GHz radar i sine roboter og kommer med følgende ulemper for alternativene:

  • 24 GHz radar: Low accuracy.

  • 76-81 GHz radar: Risk of interference to and from automotive radars.

  • Ultrasonic range sensor: Cannot accurately detect obstacles.

  • LiDAR: Vision sensor do not work well under dust, dirt and strong sunlight.

  • Stereo cameras: Computational requirements too high and they do not perform well under dust and dirt.

  • Infrared time of flight: Fails in direct sunlight and it is not reliable against thin or dark-colored objects.

Når det gjelder Husqvarna sin kritikk av ultralyd så tror jeg ikke den er helt riktig for ELABS sin patenterte løsning. Den virker fra det jeg leser og ser på videoer som ganske bra. Er det forresten noen som har en telefon med “ELABS inside”? Jeg er veldig interessert i å høre hvordan løsningen oppleves i praksis og hvor treffsikker den er osv. Vurderer en Xiaomi som neste telefon for å prøve selv :grinning:

Edit: Glemte å nevne at det er Infineon sin 60 GHz sensor som til nå har vært brukt i Project Soli. Så tanken er jo åpenbart også at den er relevant for mer enn automotive.

3 Likes

Har det vært noen tyske bloggere på ferde om denne? Eller tanker de opp selv før de skal påvirke markedet kanskje…? :stuck_out_tongue:

Fant den på et tysk forum:

1 Like

Hehe, ikke godt å vite😛

Ellers hyggelig å se litt volum i aksjen. Har ikke vært så høyt siden notering🙃

Ser forresten ut som Xiaomi mi 11 global lansering er neste uke

Outside China, Xiaomi will unveil the Mi 11 for the global market on 8 February at a launch event

3 Likes

At Xiaomi har bestilt deler til 240 millioner telefoner for 2021 og planlegger å selge over 300 millioner telefoner, er ikke akkurat dårlige nyheter for ELABS heller! Nyheten er fra desember, mulig den har blitt delt før.

2 Likes

Godt å se at det finnes kjøpere på dette nivået, så får vi bare håpe at det er Clearstream som bunkrer opp. Jeg tok litt flere på 110kr i dag.

Q4-resultatet kommer 07.02, og det er ventet gode tall. Det blir en god oppvarming til global launch den 08.02. :ok_hand:

De 3 siste dagene så er hoveddelen av volumet fordelt over få poster med “stor” størrelse.

Handelen vises nok også på topp50 vil jeg tro, så om det er clearstream eller ikke, vil vi se på akjonærlistene som kommer i morgen.:upside_down_face:

1 Like

Var lite endringer på topp 50 listene i dag @solvoll , men ser at det er 4 handler på 10000 aksjer, 2 stk på ~15000 og en på ~25000 disse to dagene… så vi burde jo se en endring på topp 50 snart ja. :slight_smile:

@anon50125742 , Q4 rapport er nok dessverre ikke før i mars: 10.03.2021 - Quarterly Report - Q4

Men om Xiaomi sin storhandel til 240 millioner telefoner som @Babbai refererer til skulle banke inn på Q4 rapport, så burde det vel skape litt liv og røre :smiley:

1 Like

Siden det er tre dagers forsinkelse på listene, så vil fredagens handler vises først på morgendagens aksjonærlister🙃

Haha, du har selvfølgelig rett!! Bare meg som roter!

1 Like