Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ser ut til at det er aksjonæren Bimo Kapital AS som reduserer beholdningen. Den 26. hadde de 205511 aksjer, på nettsiden til Elabs står de oppført med 178181 aksjer (kl. 07.24 den 3. feb). Usikker på om aksjonærlisten på nettsiden er oppdatert i dag eller om dette er tallet fra i går. Vi får sjekke igjen litt senere. Dette er den eneste endringen jeg har lagt merke til på topp 20 de siste dagene.

Bimo Kapital AS har redusert ytterligere, dagens lister viser 109465 aksjer. Ellers har J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG lastet opp med 12950 til 98500 aksjer, men ser enda ikke noen store endringer ellers. Kanskje ~25000 aksjeposten kommer inn på listene i morgen.

Vinterstua AS er ny på listen med 60 K

Se der ja… jeg bladde visst litt for kjapt gjennom tidligere… eller oppdateres lister ved børsåpning kl 09? Uansett, takk for info :slight_smile:

De oppdateres ofte rundt klokken 06.00🙃

Ny konsepttelefon fra Xiaomi. Ser ut som den har Elabs-teknologi. Det blir spennende å se om den skal kommersialiseres.

Fint design. Jeg er faktisk imponert over at Apple fortsatt kommer med telefoner med bezels og at kamera og sensor tar opp såpass mye av skjermen. Hvor lenge skal de gjøre dette? Er ikke dette litt “low”? Kommer det en avtale mellom Apple eller Samsung og Elabs i fremtiden? Selv venter jeg i spenning!

2 Likes

Jeg tror JA :grin:

2 Likes

Ja. Samarbeid eller oppkjøp. Samtidig tror jeg PC-avtaler kan gi vel så mye inntekter som et samarbeid med Apple. Elabs tjener jo mye mer på å selge til PC enn til telefon, så man skal nok ikke se bort i fra at samarbeid med Lenovo, Dell og HP kan være vel så bra!

1 Like

Vi vet at Elliptic Labs har joinet Qualcomm® Platform Solutions Ecosystem. Se mer info nedenfor. Nå skal tydeligvis OPPO komme med en flagship-telefon med Snapdragon 888. Det forventes at denne kommer i mars. Hvis man ser nærmere på bildene, ser det ut til at kameraet har tilsvarende posisjon som flere av Xiaomi-telefonene med Elabs-teknologi. Kanskje vi får nyheter om et samarbeid mellom Oppo og Elabs i løpet av mars? Det er lov å håpe, samtidig er det vanskelig å si da Oppo har andre telefoner med tilsvarende design og kamera oppe til venstre på skjermen uten at de bruker Elabs. Likevel er det spennende at de skal bruke Snapdragon 888, som også brukes i Xiaomi M11

Elabs og Snapdragon:

With this new Elliptic Labs’ enabled solution, OEMS are empowered to create bezel-less full screen mobile devices with cleaner designs.

This collaboration between Elliptic Labs and Qualcomm Technologies anticipates continued collaboration for future premium Snapdragon mobile platforms. (Elliptic Labs Announces Compatibility of its AI Virtual Smart Sensor Platform with Qualcomm Snapdragon Mobile Platforms | Business Wire)

Dagens mcap 1.1 mrd, kurs 110.

Selskapet har mål om en omsetning på 500 millioner kroner og en ebitda-margin på over 50 prosent innen de neste tre årene

Dette virker både troverdig og oppnåelig.
Det finnes selvsagt formler og multipler for mcap kalkulering, men sammenlignet opp mot andre selskaper i samme sektor på OB, hva mener dere her inne mcap burde ligge på om 3 år dersom de når sitt mål?

2 Likes

Elliptic Labs’ Launches AI Virtual Proximity Sensor, INNER BEAUTY® on Xiaomi’s Global Flagship Mi 11 Smartphone

3 Likes
3 Likes

På tide med litt oppmerksomhet i media :slight_smile:
Får håpe flere snart innser at denne enda er lavt priset!

Edit: Synd den ikke nådde forsiden, måtte lete godt for å se den under nyheter…

Det ryktes at de kommer med en ny lansering i løpet av uka. Men ta det selvsagt med en klype salt. :wink:

Tok en ny inngang her i dag og håper flere får øynene opp for selskapet frem mot kvartalstallene 10.03. :slight_smile:

1 Like

Nok en overraskende dårlig børsdag, men riktig nok “gammel” nyhet om Mi11 da…

Vi får gå sammen om å retweete:

Spread the word ! :slight_smile:

Jeg kjøpte på 116kr og hoppet av på 115kr igjen. Noe føltes feil. :face_with_raised_eyebrow: Det er virkelig noen som gjør alt de kan for å komme ut av denne aksjen. :unamused: Fordelen er jo at det sannsynligvis blir god fart nordover når disse er ferdigsolgt. :rocket:

Foruten Bimo Kapital som har lastet ut fra rundt 200000 til 60000 i det siste og Vinterstua som har kommet inn med over 100000 har det i grunn vært lite endringer på topp 50. Og om en hadde sett bort fra post på 10000 a kr 120 i dag, så ville det vært overvekt av kjøpere - likevel går det ned…
Har fortsatt trua på at det blir bra på sikt, men med alle avtaler de annonserte i høst hadde jeg ikke trodd jeg ville være i minus nå… :stuck_out_tongue:

1 Like

Gikk det en post på 10 000 aksjer til 120kr i dag?